Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@13:52:17 GMT

مرمت سیل بندها در شوشتر

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۵۸۰۱

مرمت سیل بندها در شوشتر

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، حسین پنبه‌دانه پور، فرماندار شوشتر گفت: سیل‌بند‌ها به طور مرتب درحال بررسی و مرمت هستند و تا کنون آب به لبه سیل‌بند نرسیده است و اگر آب کمی از سیل بند عبور کرده، در زمان اصلاح و ترمیم سیل‌بند‌ها بود.

وی با اشاره به سیل بند های روستای شعیبیه افزود: ۶ روستای بخش شعیبیه درصورت ایجاد مشکل در سیل‌بند‌ها بیشتر در معرض خطر هستند و ۴ روستای دیگر در اولویت بعدی قرار دارند که با وجود سیل‌بند‌ها فعلاً خطری مردم را تهدید نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنبه دانه پور عنوان کرد: میزان آزادسازی آب از سد دز در وضعیت پایدار قرار گرفته است و با این مقدار آب در حال حاضر مشکلی برای روستا‌های بخش شعیبیه وجود ندارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سیل بند سد دز روستای شعیبیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۵۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا در گفتگو با خبرنگاران گفت: یکی از طرح‌های حمایتی دولت در بخش کشاورزی توسعه کشت دانه روغنی کلزاست و کشت این محصول به سبب بهره‌وری بیشتر، رشد در فصل بارش باران، نیاز کمتر به آبیاری و خرید تضمینی آن در چند سال اخیر مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

رضا عباسی افزود: کشت بیش از ۸۵ هکتار دانه روغنی کلزا در مزارع شهرستان جلفا که در این فصل به مرحله گلدهی رسیده، علاوه بر جلوه طلایی طبیعت بی‌نظیر منطقه، بر حاصلخیزی و بهره‌وری مزارع شهرستان نیز افزوده است.

عباسی با بیان اینکه دانه روغنی کلزا که هر سال در اواسط شهریور کشت می‌شود و برداشت آن خرداد سال بعد صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۸۵ هکتار دانه روغنی کلزا در اراضی شهرستان کشت شده با توجه به مطلوب بودن مزارع کلزا پیش بینی امسال برداشت بیش از ۴ تن محصول در هر هکتار از مزارع شهرستان است.

وی افزود: با توجه به اینکه مزارع گندم برای بهره‌وری بیشتر نیاز به تناوب کشت دارند، از مدت‌ها قبل کشاورزان بدنبال کشت جایگزینی بودند که بتواند از زمین بهره مناسبی بگیرند و از این رو برای تولید پایدار گندم، کشت دانه روغنی کلزا توصیه می‌شود، زیرا این محصول در تناوب کشت با گندم سبب تقویت خاک، کاهش آفات و بیماری‌ها، استفاده بهینه از آب و در نهایت افزایش تولید گندم می‌شود.

دیگر خبرها

  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان
  • جایگزین‌های متنوع به جای تخم‌مرغ در غذا‌ها
  • افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی پست برق فوق توزیع شوشتر
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند
  • ظرفیت پست برق فوق توزیع شوشتر افزایش یافت
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی
  • مرمت و بهسازی ۷۳ قطعه آببندان در مازندران
  • اعلام نفرات برتر مسابقات پرس سینه خوزستان