Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا از خراسان جنوبی؛ مدیر کل اداره بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد چهل ساله اداره کل بهزیستی استان در حوزه امور توانبخشی ، عنوان کرد: در سال های آغازین فعالیت ، هیچ مرکز توانبخشی مراقبتی تاسیس نشده بوده، ولی تا سال 90 ، 18 مرکز و هم اکنون 26 مرکز فعال هستند. عرب نژاد به 3 بنیاد فرزانگانی که اکنون فعال هستند نیز اشاره کرد و افزود: در سال 92 و95 و96 سه بنیاد در شهرستان های بیرجند ،قاین و بشرویه راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از رشد تعداد مراکز توانبخشی مبتنی بر خانواده از یک مرکز در سال 90 به دو مرکز در زمان حاضر سخن گفت و یادآور شد: برنامه های توانبخشی مبتنی بر جامعه نیز از سال 1385 برای شناسایی و ارائه خدمات توانبخشی به معلولان روستایی به تعداد 400 نفر شروع شد که در حال حاضر به 7 هزار و 293 نفر خدمات توانبخشی ارائه می شود و رشدی 18 برابر را در طی 12 سال تجربه کرده است.

به گفته وی برنامه CBR ویژه معلولان افاغنه نیز در سال 94 و 95 در برای 120 نفر از معلولان تبعه ی کشور افغانستان اجرا شد.

مدیر کل بهزیستی استان در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که برنامه های کمک به بهبود تغذیه کودکان معلول مراکز روزانه از سال 1394، با تحت پوشش قراردادن 220 کودک معلول خدمت گیرنده در 11 مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی استان، شروع شد، ادامه داد: اکنون 270 نفر در 13 مرکز؛ از مزایای آن بهره مند می باشند.

عرب نژاد با اشاره به طرح کمک به ایاب و ذهاب خدمت گیرندگان مراکز روزانه، نیز عنوان کرد: این طرح از سال 1394، با پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب به 297 نفر معلول خدمت گیرنده از 28 مرکز روزانه شروع شده و در حال حاضر؛ 820 نفر در 34 مرکز، تحت پوشش این طرح هستند. وی به گسترش تعداد مراکز روزانه آموزشی توانبخشی از یک مرکز در سال های آغاز فعالیت به 34 مرکز در سال جاری اشاره کرد و گفت: این مراکز شامل 19 مرکز روزانه آموزشی توانبخشی، 13 مرکز روزانه حرفه آموزی و 4 کارگاه تولیدی حمایتی می شود. مدیر کل بهزیستی استان از افزایش تعداد معلولان مراکز روزانه آموزشی توانبخشی طی این چهل سال از 20 نفر به 770 نفر نیز سخن گفت و افزود: این فعالیت در طی دوره 9 ساله  از سال 90 تا کنون به میزان 38 برابر رشد داشته است. عرب نژاد با اشاره به ارائه خدمات روزانه غیر دولتی توانبخشی حرفه ای نیز بیان کرد: در حال حاضر؛ تعداد 246 نفر از توانخواهان بالای 15 سال تحت حمایت بهزیستی استان، از خدمات 13 مرکز حرفه آموزی بهره مند می شوند.

وی توضیحاتی درباره کمک های انجام شده برای گسترش واحدهای شغلی حمایت شده معلولان ( کارگاه های تولیدی حمایتی تیپ 2) نیز ارائه داد و عنوان کرد: طی 5 سال اجرای این طرح در استان (1396-1392)؛ بالغ بر 2 میلیارد و 936 میلیون ریال؛ از طریق راه اندازی واحدهای شغلی کمک شده است.

گفتنی است طرح توانمندسازی سالمندان تنها طرحی است که در این حوزه طی این چهل سال کامل اجرا نشده و در سال 94 طی تفاهم نامه ریاست سازمان با معاون امور زنان ریاست جمهوری طرح فقط برای شناسایی وآموزش تعداد 1800نفر از زنان سالمند نیازمند استان انجام شد

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی جامعه خانواده خراسان جنوبی رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۵۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم

معاون مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از آماده‌باش همه دستگاه‌های اجرایی این استان برای خدمات‌رسانی به مردم در مناطق آسیب‌دیده از سیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران این استان، امروز_پنجشنبه ششم اردیبهشت_ به ریاست علیرضا عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در مرکز استان برگزار شد و در این جلسه با بررسی آخرین وضعیت بارندگی در شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه، در خصوص مدیریت شرایط تصمیماتی اتخاذ شد.

محمودرضا تیمورپور معاون مدیریت بحران استانداری در خصوص مصوبات این جلسه اظهار کرد: بر اثر سیلاب روز گذشته تا امروز ۶۰ خانوار از اهالی روستای نوده و ۲۵۰ خانوار روستای بمرود زیرکوه، هفت نفر در بشرویه و چهار نفر در سرایان به مکان امن منتقل و اسکان اضطراری داده شدند.

وی افزود: بسته غذایی ۷۲ ساعته از طریق جمعیت هلال‌احمر بین مردم آسیب‌دیده که در مناطق امن اسکان داده شده‌اند، توزیع می‌شود و ارتش هم برای اعزام ماشین‌آلات سنگین در آماده‌باش است.

تیمورپور گفت: بارش‌های شدید روز گذشته تاکنون در شهرستان زیرکوه به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای نوده، بمرود و شاهرخت خسارت وارد کرده، شش رشته قنات تخریب و ۳۰۰ رأس دأم نیز تلف شده‌اند.

معاون مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای خسارت جدی دیده است، اظهار کرد: در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان، نیازمندی‌های شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه اعلام و مقرر شد ماشین‌آلات سنگین از طریق راهداری و برخی شرکت‌های خصوصی به منطقه اعزام شوند، از این رو بیشترین مشکل در حال حاضر مربوط به شهرستان زیرکوه است که برخی آب‌نماها تخریب شده و راه‌های روستایی مسدود است.

به گفته وی، مسیرهای اصلی و روستایی توسط نیروهای راهداری در حال بازگشایی است.

تیمورپور با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای آب‌رسانی سیار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از طریق بنیاد مسکن هم ماشین‌آلات کمرشکن برای حمل خودروهای سنگین هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها بارندگی بوده اما خسارتی گزارش نشده است، افزود: بیشترین بارندگی را برای عصر امروز شاهد خواهیم بود که هسته اصلی آن در بیرجند است.

به گفته وی، باوجود سیلاب شدید در زیرکوه و نبود دسترسی روستاها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و اعضای ستاد بحران استان بعد از این جلسه راهی شهرستان زیرکوه شدند.

کد خبر 747813

دیگر خبرها

  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • وداع با نگرانی از مشکلات گوشی، اِلبان تضمین کیفیت عالی در تعمیرات موبایل
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • یک مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر پلمب شد
  • مهر و موم مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان