Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موضوع کارت مصالح ساختمانی گفت: با سفارش انبوهی که داده‌ می‌شود تخفیف گرفته خواهد شد که آن تخفیف خودش یک مزیت برای کاهش قیمت مسکن است. آیتم مربوط به تسهیلاتش هنوز نهایی نشده است.

 محمد اسلامی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سود کارت مصالح ساختمانی چقدر در نظر گرفته شده، گفت: این هنوز در دست بررسی و مذاکره است، بانک مسکن محور آن است و طرحش را به بانک مسکن دادیم که تهیه کرده و با بانک مرکزی در حال رایزنی است و هنوز جمع‌بندی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: نکته برجسته‌ای که در آن طرح است، این است که تولید مصالح ساختمانی و تاسیساتی را تقویت می‌کند و هم می‌تواند آن‌ها را از رکود خارج کند، به این معنا که با سفارش انبوهی که داده‌ می‌شود تخفیف گرفته خواهد شد که آن تخفیف خودش یک مزیت برای کاهش قیمت مسکن است. آیتم مربوط به تسهیلاتش هنوز نهایی نشده است.

وزیر راه و شهرسازی درباره علت تحریم ماهان توسط آلمان گفت: این‌ها اتهاماتی واهی است که به کشور ما می‌زنند. کشوری که خودش تولیدکننده تروریست و حامی تروریست است به ما اتهام می‌زند که ما هم حامی تروریست هستیم. به ماهان هم از همین اتهامات زده‌اند و در نامه‌ای که نوشته بودند هم این اتهامات آمده بود و امروز هم گفتیم به صورت حقوقی و قاطع جواب دهند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تحقیق و تفحص از مسکن مهر و شرکت فرودگاهی گفت: از بیش از یک سال پیش چهار تحقیق و تفحص برای وزارت راه‌ و شهرسازی در دستور کار نمایندگان مجلس و کمیسیون عمران بود و پریروز سه مورد از این‌ تحقیق و تفحص‌ها سوالش مطرح شد و ما به همراه همکارانمان به کمیسیون رفتیم و توضیحاتی داده شد و هنوز هم بحثش ادامه دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سوالی که داشتند درباره میزان کیفیت و اثربخشی این‌ها بود همچنین رابطه تولید این مسکن با نیاز جامعه و منابع عمومی که صرف این پروژه شده از جمله سوالات بود. البته درباره استحکام این پروژه هم بحث شد. موضوع دیگر هم در رابطه با شرکت‌های فرودگاهی بود که در مجموع دوازده سوال بود که مسئولان مربوطه جواب داده بودند یکی هم بحث مربوط به خرید هواپیماهایی بود که اخیرا انجام شد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۵۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید نهایی بیش از۱۱۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن

جهانگیر الیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهم در سال گذشته که به بهره‌برداری رسید، ۲۷.۶ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه راه بود که در مجموع ۷ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال برای این پروزه‌ها هزینه شد.

وی افزود: در بحث راه‌های اصلی، تعامل و تلاش شبانه روزی برای تأمین منابع مالی در پروژه‌های راهسازی بود و امسال هم ادامه همین روند برای پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان بیان کرد: ۲۱ کیلومتر بزرگراه و ۱۵ کیلومتر راه اصلی در استان هم در حال اجرا است که در سریع‌ترین زمان با تأمین مالی به بهره‌برداری می‌رسد.

الیاسی افزود: در برنامه ابلاغی نهضت ملی مسکن حمایتی هم ۳۶ هزار و ۷۸۰ واحد سهم استان است که در مجموع در هشت فاز ثبت نامی ۲۰۴ هزار و ۲۹۹ نفر از اهالی شهرهای این استان در طرح ثبت نام کردند.

تأیید نهایی ۱۱۶ هزار و ۷۵۲ نفر در طرح نهضت ملی مسکن

وی بیان کرد: در مجموع از ثبت نامی‌ها و پس از بررسی‌های لازم ۱۱۶ هزار و ۷۵۲ نفر تأیید نهایی شدند که از این تعداد ۲۵ هزار نفر در قالب پروژه‌های انبوه‌سازی و واگذاری زمین ساماندهی شدند.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: در شهر سنندج هفت هزار و ۸۰۰ نفر از متقاضیان، زمین تأمین شده و برای بقیه متقاضیان هم در سامانه زمین در حال تهیه است.

الیاسی گفت: در راستای تأمین مسکن هدف گذاری امسال تهیه و تأمین همین امر است که با توجه به کمبود شدید زمین در تعدادی از شهرها سعی در رفع این مشکل را داریم.

وی ادامه داد: در طرح جوانی جمعیت هم ۶ هزار و ۴۵۸ خانوار دارای سه فرزند و بیشتر با مراجعه به سامانه و ثبت نام درخواست بهره‌مندی داشتند.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت: از این تعداد، سه هزار و ۱۲۲ خانوار واجد شرایط تشخیص داده شدند و ۴۷۰ خانوار هم به صورت انفرادی یا گروهی ساماندهی شدند.

الیاسی بیان کرد: سال گذشته ۳۱ هزار و ۳۷۰ نفر متقاضی اخذ وام ودیعه مسکن هم در سامانه ثبت نام کردند که با بررسی‌های انجام شده ۹ هزار و ۶۵۰ نفر واجد شرایط تشخیص داده شد.

وی عنوان کرد: از میان متقاضیان تأیید شده ۶ هزار و۷۰۰ نفر برای دریافت تسهیلات تعیین شعبه کردند.

بازرسی از ۲۱۸ مورد ساخت و ساز در سنندج

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان افزود: در زمینه نظارت بر ساخت و سازهای سطح استان اقدامات خوبی انجام شده و سال گذشته ۲۱۸ مورد بازرسی از ساخت و سازها و نظارت برای اجرای کامل مقررات ملی ساختمان انجام شد.

الیاسی اظهار کرد: تعداد ۲ هزار و ۴۹۲ فقره پروانه نظام مهندسی صادر، تمدید و یا ارتقا یافته و ۷۱۱ فقره پروانه حقوقی نیز صادر و سه مورد آزمون نظام مهندسی همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه شناسایی کمبودهای محلات کم برخوردار در حاشیه‌ها و نواحی منفصل هم جز مطالعات کارشناسی بوده، گفت: انعکاس موارد و مشکلات احصاء شده به مدیران در راستای دریافت اعتبار و رفع و کاهش آنها با مشارکت در طرح کشوری و ملی بازآفرینی شهری، بهسازی معابر در محلات ناکارآمد، احداث مدرسه، احداث منبع آب، بهسازی معابر و اجرای شبکه فاضلاب، مرمت استحفاظی بناهای تاریخی، احداث پیاده راه و پارک از جمله اقدامات بوده است.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت: سال گذشته ۶ پروژه فعال بازآفرینی در شهرهای استان با اعتباری بیش از هزار میلیارد ریال در جریان بود که تعداد سه پروژه آن به بهره برداری رسید.

الیاسی خاطرنشان کرد: حفاظت از اراضی و رفع تصرف از اراضی ملی که ۶۷ مورد رفع تصرف به مساحت پنج هکتار و به ارزش ریالی بیش از هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال صورت گرفت.

وی عنوان کرد: پیگیری مسائل حوزه شهرسازی از جمله تصویب طرح‌های تفصیلی و ناحیه‌ای، جلسات کارگروه‌های تخصصی امور زیربنایی، و ایجاد ۲ شهرک مسکونی جدید در اراضی دولتی در ۲ شهر سنندج و سقز از دیگر اقدامات انجام شده سال قبل بود.

کد خبر 6086187

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • تایید نهایی بیش از۱۱۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه
  • آغاز یک مدل جدید در مسکن ملی
  • مهندس حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان شد
  • ممنوعیت معامله امتیاز مسکن ملی در قزوین