Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت اللهی از تصویب ۱۶۱ قانون به نفع زنان پس از انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: ایجاد بنیاد صیانت از خانواده در قوه قضاییه و فعالیت دو هزار زن قاضی در دادسراها از جمله دستاوردهای چهل سالگی پیروزی انقلاب است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «زهرا آیت اللهی» در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هیچ مرکزی مانند شورای فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی دارای جایگاه فرا قوه ای در این حوزه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شورا سیاست گذاری های زنان و خانواده را با پیگیری مصوبات و طرح های گوناگون در حوزه زنان و خانواده دنبال می کند.

 

رییس کارگروه زنان و خانواده ستاد مرکزی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: این شورا یک هفته در میان جلسات علنی برگزار می کند که این جلسات با حضور نمایندگانی از قوای مجریه، قضاییه و مقننه برگزار می شود و از وزارتخانه های مختلف مشاور امور بانوان در این جلسات حضور دارند. همچنین از نهادهایی همچون حوزه های علمیه و بسیج زنان نیز نمایندگانی در خصوص موضوع زنان در این جلسات حضور پیدا می کنند.

 

وی یادآور شد: در مجموع 24 دستگاه عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند و 42 دستگاه در این شورا فعالیت می کنند و 18 دستگاه نماینده ای در این شورا ندارند.

 

وی گفت: در این شورا تلاش کردیم تا نگاه رهبران انقلاب را در موضوع زنان و خانواده جمع آوری کنیم و به همین منظور کتابی در این خصوص تدوین کردیم که در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. این کتاب با عنوان کتاب جایگاه، حقوق و مسئولیت های زنان در دیدگاه رهبران جمهوری اسلامی تدوین شده است. همچنین کتاب زنان و خانواده در اسناد بالادستی نیز از دیگر اسناد این شوراست که نشان دهنده جایگاه زنان در اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی است.

 

وی گفت: این شورا ساختارهایی را که برای زنان بعد از انقلاب ایجاد شده است را مورد بررسی قرار داده و در اجرای سیاست های مختلف کمک کننده به اجرای امور بوده است.

 

وی اقدامات انجام شده در حوزه زنان را در 10 عنوان حقوقی قضایی، آموزش و پرورش، سلامت، فرهنگ، هنر، مشارکت های اجتماعی، حمایت های اجتماعی، دفاعی امنیتی، بین الملل، حقوق زنان در مشارکت های اجتماعی و مردمی، معنویت و دین داری معرفی کرد.

 

آیت اللهی ادامه داد: از ویژگی های مهم بعد از انقلاب که در حوزه زنان وجود دارد و در دیگر کشورها وجود نداشته است، مشارکت مردمی در این حوزه است زیرا ما ادعا کردیم که نظام جمهوری اسلامی در دو بعد جمهوریت و اسلامیت تحقق یافته است. 

 

رییس کارگروه زنان و خانواده ستاد مرکزی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اظهار کرد: آموزش و پرورش، نهضت سوادآموزی، وزارت علوم، حوزه علمیه، سازمان فنی و حرفه ای، آموزش کودکان استثنایی و آموزش های عمومی در بعد آموزش و پژوهش زنان پس از انقلاب فعال شده اند.

 

وی یادآور شد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به تمامی دستگاه ها اصرار کردیم تا اقدامات و فعالیت های خود را در حوزه زنان و خانواده معرفی کنند و این اقدامات را در عرصه های گوناگون به اطلاع مردم برسانند.

 

وی از ارایه دستاوردهای گوناگون در عرصه اجرایی حوزه زنان و خانواده در موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این موزه دستگاه ها و نهادهای گوناگون اقدامات اجرایی خود را در طی 40 سال در حوزه زنان و خانواده ارایه می دهند.

 

آیت اللهی گفت: پیشرفت ها در حوزه زنان و خانواده چشمگیر بوده است و با وجود تمام تحریم ها و تبلیغات در حوزه ول انگاری ها زنان جامعه ما در مقایسه با اوضاع کنونی کشورهای دیگر بسیار عفیف هستند. نقش زنان در رسانه نشان دهنده یک زن عفیف است نه زنی که تنها بر جنبه جنسی او تکیه می شود.

 

وی در مورد فعالیت هایی در حوزه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی اظهار کرد: ما شبکه های اجتماعی را در دست نداریم زیرا در این زمینه نتوانسته ایم فعالیت های صدا و سیما را رصد کنیم تا بتوانیم اطلاعات لازم را در جامعه منتشر کنیم. اعتراف می کنیم که در شبکه های اجتماعی وارد نشده ایم و این شبکه ها چند سالی است که به راه افتاده اند.

 

وی گفت: کار ویژه اصلی کارگروه زنان و خانواده در ستاد چهل سالگی انقلاب ارایه دستاوردهای نظام در طول چهل سال است.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون اقدامات خوبی در حوزه زنان انجام شده است، گفت: نیازمند نگاهی هستیم تا دستاوردها را ببینیم و البته باید موضوع زنان در میان مسئولان مورد نقد قرار بگیرد و بدون رودربایستی از شورای اجتماعی و فرهنگی زنان و برخی نهادهای دیگر سوال شود که چگونه برخی سیاست ها محقق نشده است و چرا بخش های اجرایی در زمینه سیاست های حوزه زنان کوتاهی کرده اند.

 

وی از اجرای برنامه هایی برای رفع شبهات زنان نسبت به انقلاب خبر داد و گفت: در این ویژه برنامه ها شبهات زنان نسبت به انقلاب پاسخ داده می شود و انعکاس این شبهات به مسئولان اعلام می شود.

 

رییس کارگروه زنان و خانواده ستاد مرکزی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب تصریح کرد: جمع آوری زنان شاخص و موفق، دختران نخبه و معرفی آنان از دیگر کارهای ویژه این ستاد بوده است. مقایسه چهره زنان قبل از انقلاب و بعد از انقلاب نیز از دیگر برنامه های این کارگروه است.

 

آیت اللهی از نشست سه هزار نفری بسیج زنان در وزارت کشور خبر داد و گفت: توسعه شاخص های اشتغال خانگی و خانوادگی، تصویب 161 قانون به نفع زنان، تاسیس مراکز معاضدت قضایی در حوزه زنان، ایجاد مراکز صلح و سازش در اختلافات خانوادگی، راه اندازی مرکز حمایت از حقوق زنان در قوه قضاییه، ایجاد بنیاد صیانت از خانواده در قوه قضاییه، فعالیت دو هزار زن قاضی در دادسراها و فعالیت 422 دادیار زن در قوه قضاییه از اقدامات برجسته دستاوردهای چهل سالگی پیروزی انقلاب است./

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مجلس انقلاب اسلامی حضرت زهرا س مراجع و علماء مراجع دیدار با مراجع استان بوشهر آسیب های اجتماعی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دهه فجر زنان انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زهرا شجاعی درگذشت

معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات در گذشت.   به گزارش جماران؛ زهرا شجاعی معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات امروز پس از طی دوره ای بیماری دار فانی را وداع گفت. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۳۵ گروه جهادی نشاط اجتماعی در کشور
  • مبالغ جرایم رانندگی به‌روزرسانی شد
  • افزایش جرایم رانندگی و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد تصویب شد
  • تصویب قانون پرحاشیه: کودکان زیر ۱۴ سال اجازه ندارند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند
  • امیدواریم در مجلس یازدهم «قانون تشکل‌های مردم‌نهاد» تصویب شود
  • مجلس یازدهم در تصویب قوانین مسئولانه عمل کرده است
  • زهرا شجاعی که بود و علت درگذشت او چه بود؟
  • زهرا شجاعی درگذشت
  • آمریکا اشتباه می‌کند قطعنامه‌ی شورای امنیت الزام آور است
  • ضرورت اصلاح قوانین حوزه مالکیت ادبی و هنری