Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده سرشناس جهان عرب نوشت، چیزی که برخی از اعراب متوجه آن نشده اند این است که ایران به کشوری رو در روی رژیم اشغالگر اسرائیل مبدل شده است و آن را رهبر کل منطقه عربی خواهد کرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «عبد الباری عطوان» تحلیلگر فلسطینی در بخش سخن سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» در یادداشتی با عنوان «تبدیل ایران به کشوری رودرروی رژیم اشغالگر اسرائیل به چه معناست؟.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..» تجاوز روز‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه سوریه را با دستاورد‌های مهمی برای جبهه مقاومت همراه دانست.

در مقدمه این یادداشت آمده است: پنج دستاوردی را که از اهمیت زیادی برخوردار است، می‌توان از طریق نظارت دقیق و عمیق بر حملات موشکی تهاجمی اسرائیل که در چند روز گذشته عمق سوریه را هدف قرار داد، مورد بررسی قرار داد که در چند نکته خلاصه می‌شود.

به نوشته رای الیوم، اول اینکه ایران به سرعت در حال تبدیل شدن به یک کشور «رو در روی» رژیم اشغالگر اسرائیل است و تبدیل به یک قدرت نظامی شده که سران رژیم صهیونیستی سیاستمداران آن یا نظامیانشان، هزار حساب روی آن می‌کنند آن هم برای اولین بار از زمان آغاز مناقشه اعراب و اسرائیل در یکصد سال پیش، چون ایران یک نیروی نظامی قدرتمند است و دارای شبکه‌ای از بازو‌های غیر رسمی نظامی است که قادرند جنگ‌های چریکی به راه اندازند.

دوم اینکه، موضع روسیه در سال ۲۰۱۹ ممکن است غیر از سال ۲۰۱۸ باشد آن هم با توجه به انتقاد‌های بسیاری که به مسکو به دلیل سکوت در برابر تجاوز‌های مکرر به خاک سوریه وارد است. موضوعی که می‌تواند بر جایگاه روسیه به عنوان یک متحد قابل اعتماد در منطقه سایه اندازد و انتظار می‌رود که در آینده تغییر عمده‌ای در موضع روسیه رخ دهد.

سوم اینکه تصادفی نبود که رهبری روسیه گزارش تحقیقاتی را در اختیار روزنامه کامرسانت قرار داد که روز سه‌شنبه منتشر شد و تاکید می‌کند که ارتش سوریه و سامانه‌های دفاع هوایی آن از ماه مارس آینده آماده استفاده از موشک‌های پیشرفته روسی S-۳۰۰ خواهند بود تا به تمام سوالات در مورد عدم استفاده از این موشک‌ها در پاسخ به هواپیما‌های اسرائیلی به طور غیرمستقیم پاسخ داده شود.

چهارمین مساله ساقط شدن توافقنامه‌هایی است که تأیید می‌کرد که نیرو‌های ایران در سایه تفاهم بین روسیه و اسرائیل حدود ۸۰ کیلومتر دور از مرز جنوبی سوریه با فلسطین اشغالی و به ویژه بلندی‌های جولان هستند و مطبوعات اسرائیل به نقل از مقامات نظامی اسرائیل اشاره کردند که نیرو‌های ایران در پایگاه‌های خود در چند کیلومتر از مرز مستقر هستند.

به نوشته رای الیوم، پنجمین مساله اینکه چشم انداز واکنش سوریه و ایران به حملات اسرائیل، بزرگ است و شلیک یک موشک با برد متوسط مجهز به کلاهک پر شده از نیم تن بمب به بلندی‌های جولان در پاسخ به حمله اخیر اسرائیل، تایید می‌کند که شک و تردید‌ها برای انتقام گیری برطرف شده است... این یعنی یک تصمیم استراتژیک برای شروع مرحله بعدی گرفته شده است.

نویسنده تصریح کرد: مقامات اسرائیلی پس از این حملات موشکی بسیار مبالغه آمیز از دستیابی به پیروزی‌هایشان گفتند و ادعا کردند که انبار‌های سلاح و پایگاه‌های سپاه... در سوریه را هدف گرفتند، دستاورد‌هایی که از سوی کارشناسان نظامی اسرائیل هم بسیار مشکوک است نه به دلیل اینکه مبالغه آمیز درباره آن حرف زده شده است، چون به منظور سرپوش گذاشتن بر یک تصمیم استراتژیک بسیار مهم صورت گرفت و آن هم گشوده شدن تدریجی جبهه جولان و ایجاد یک جبهه جنوبی در رویارویی با رژیم اشغالگر است.

به نوشته رای الیوم، سال جدید ما شاهد جهشی منحصر به فرد و شگفت‌انگیز در سیستم‌های دفاع هوایی سوریه خواهیم بود. آن هم با ورود موشک‌های "S-۳۰۰" به میدان، وقتی موشک‌های روسی کمتر توسعه یافته، مانند بانسر (Bancir) و بوک، پاسخ موثری به بسیاری از راکت‌های شلیک شده توسط هواپیما‌های اسرائیلی از حریم هوایی لبنان یا از سمت الجلیل و دریای طبریا می‌دهند و اسرائیل جرات نقض حریم هوایی سوریه از بیم سرنگونی هواپیماهایش را ندارد پس از ورود اس-۳۰۰ وضعیت چگونه خواهد بود؟ انتظار می‌رود حتی در حریم هوایی لبنان هم با این موشک‌ها مقابله شود و روس‌ها که از سرکشی‌های تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها صبرشان به سر آمده بار‌ها به این موضوع اشاره کرده‌اند.

رای الیوم نوشت: درست است که رهبری سوریه به دنبال جنگ نیست، زیرا اولویت‌های آن تمرکز بر بازپس‌گیری شهر‌های خارج از کنترل آن مانند ادلب و میدان‌های نفت و گاز در شرق فرات است، اما وضعیت ایران ممکن است متفاوت باشد. سپاه پاسداران ایران قادر است حملات راکتی تلافی جویانه‌ای را علیه اسرائیل انجام دهد نه تنها از جنوب سوریه، همچنین از خاک عراق، و همین موضوع دلیل تهدیدات اخیر اسرائیل علیه عراق را توضیح می‌دهد.

نویسنده تاکید کرد: هنگامی که بنیامین نتانیاهو به عنوان وزیر دفاع رژیم صهیونیست سه بار اذعان می‌کند که هواپیما‌ها و موشک‌های او با شکستن تابوی بیش از ده ساله تجاوز به سوریه، به این کشور حمله کرده اند تاصدای مخالفان خود را خاموش کند و تاکید می‌کند که اسرائیل دارای توانمندی دفاع و تهاجمی بسیار قوی و پیشرفته‌تر در جهان است و مشت محکم اسرائیل نثار همه کسانی که آرزوی بدبختی برای آن دارند خواهد شد، این سخن نتانیاهو نشان می‌دهد که نگران و مضطرب است و می‌خواهد شهرک‌نشینانی را که از سه جهت جبهه شمال، جنوب و شرق در محاصره موشک هاست آرام کند.

رای الیوم آورده است: چیزی که برخی از اعراب متوجه آن نشده‌اند این است که ایران به کشوری رو در روی رژیم اشغالگر اسرائیل مبدل شده است و از این طریق شکاف راهبردی ناشی از عدم حضور آن‌ها را از بین می‌برد و آن را رهبر کل منطقه عرب خواهد کرد و تمام ادبیاتی که در سال‌های گذشته علیه ایرانی‌ها مورد استفاده قرار گرفته و مملو از اهانت و نفرین است نظیر مجوسی خواندن آنهاست از بین می‌برد.

در پایان این یادداشت آمده است: نفوذ ایران در یمن، عراق، سوریه، فلسطین و لبنان گسترش می‌یابد و به زودی به سودان نیز باز می‌گردد، اعرابی که به عادی سازی با رژیم اشغالگر صهیونیستی روی آوردند این ضرب المثل درباره آن‌ها صدق می‌کند که «موی را در چشم دیگران می‌بینید و تیر را در چشم خود نمی‌بینید».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عطوان راکت ایران قدرت ایران در منطقه رویارویی ایران با اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۶۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدارندگی ایران، استیصال غرب

  ازبین رفتن سیستم بازدارندگی رژیم صهیونیستی و در نتیجه از دست دادن توان تصمیم‌گیری در مقابل ایران و محور مقاومت و همچنین ضربه جدیدی به حساس‌ترین پایگاه نظامی این رژیم تنها نمونه کوچکی از آثار پاسخ هوشمند به اسرائیل است. آلفردو خلیفه رحمه (‌تحلیلگر مکزیکی برجسته سیاست بین‌الملل و استاد علوم اجتماعی و سیاسی در دانشگاه ملی اونام مکزیک) در مطلبی تحت عنوان «بازدارندگی متعارف ایران»، آثار پاسخ ایران به اسرائیل را تحلیل کرده است.
دراین مطلب آمده است:«باوجود کارزار تبلیغاتی اسرائیل برای متقاعدکردن رسانه‌های غربی مبنی بر این‌که پاسخ ایران هیچ آسیبی نداشته، حقیقت درحال آشکارشدن است. انتقام پیش‌بینی‌شده ایران یک‌هفته قبل به‌‌طور گسترده اعلام‌ و به ‌گفته فایننشال‌تایمز، از ترس افزایش شدید قیمت نفت، واسنجی شده بود.ایران برای نخستین‌بارازموشک‌های مافوق صوت استفاده کردکه نه متحدان اسرائیل و نه ارتش تل‌آویو قادر به رهگیری آنها نبودند. تهران به‌دنبال حمله به جمعیت غیرنظامی اسرائیل نبود و می‌خواست یک آزمایش دفاعی از اسرائیل به‌عمل آورد. لری جانسون، مامورسابق سیا معتقد است به‌رغم بوق وکرنای غرب درباره شکست ایران ــ آهنگی که نوکران غربی سر می‌دهند که رسانه‌های‌شان عمدتا تحت کنترل لابی اسرائیلی هستند ــ ایران دقیقا همان کاری را انجام داد که قصدانجام آن درفلسطین اشغالی راداشت ونشان داد قابلیت فوق‌العاده پیچیده‌ای بااستفاده از کلاهک‌های قابل مانور دارد.
   
روایتگری رسانه‌های صهیونیست 

روزنامه عبری معاریو دراین باره نوشت:حمله ایران به اسرائیل، فارغ از خسارت‌بار بودن یانبودن نشان دادکه این کشور قابل‌مهار نیست.سایت بلومبرگ هم به نقل از یکی از مسئولان ارشد دستگاه جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) اعلام کرد پاسخ ایران به اسرائیل، ممکن است باعث ایجاد تغییر استراتژیک در جنگ غزه و حتی پایان یافتن آن شود. پایگاه صهیونیستی «والا» نیز در مقاله‌ای به قلم بن کاسپیت نوشت: اسرائیل در معرض اهانت و تحقیر علنی سنگین و بی‌سابقه قرار گرفت. وی افزود: بازدارندگی اسرائیل که مانع ایران برای حمله مستقیم می‌شد فروپاشیده؛ همچنان‌که تلاش‌های بازدارندگی بین‌المللی در روزهای اخیر فروپاشیده است. این نویسنده صهیونیست همچنین نوشت: بازدارندگی اسرائیل آن‌گونه که در غزه و لبنان شکسته شد، در تهران نیز شکسته شد. همچنین امیر بوهبوت، دیگر روزنامه‌نگار صهیونیست در والا نوشت: از امروز به بعد باید در هر درگیری با ایران، منتظر انبوهی از پهپادها و موشک‌های بالستیک باشیم، آن‌گونه که در حمله اخیر مشاهده کردیم.
   
سرزنش دولت بایدن

درحالی که مشهورترین روزنامه عبری، یدیعوت آحارانوت، شکست استراتژیک رژیم را به‌شدت محکوم کرده، واشنگتن‌تایمز نیز، شکست بازدارندگی دولت بایدن در جلوگیری از درگیری بین ایران و اسرائیل را سرزنش کرده است. هیمن تامیر، مدیر اندیشکده صهیونیستی مطالعات امنیت اسرائیل INSS گفت ایران می‌توانست به رژیم آسیب وارد کند بی‌این‌که طبق خواسته نتانیاهو، آمریکا حاضر باشد در یک ضدحمله شرکت کند. ایلیا تسوکانف از اسپوتنیک گزارش می‌دهد شبکه‌های چندرسانه‌ای ایرانی استفاده از موشک‌های مافوق‌صوت غیرقابل کشف را تایید کرده‌اند. این اعتراف یک رسانه‌ روسی است، یکی از دو ابرقدرت در زمینه موشک‌های مافوق‌صوت در کنار چین.
   
گزارش رسانه‌های ایرانی

همان‌طور که شبکه ایرانی پرس‌‌تی‌وی در یک ویدئوی حمایتی نشان داد، تمام موشک‌های مافوق‌صوت شلیک‌شده با موفقیت به اهداف خود یعنی پایگاه هوایی بسیار راهبردی نواتیم که میزبان جنگنده‌های اف‌۳۵ است و رامون که بسیار نزدیک به نیروگاه هسته‌ای مخفی دیموناست، اصابت کرده‌اند. علاوه بر این، پرس‌‌تی‌وی تاکید می‌کند ایران در میان معدود کشورهایی قرار دارد که دارای فناوری تولید موشک‌های مافوق‌صوت با قابلیت حرکت با سرعت خیره‌کننده و اصابت به اهداف خود با دقت بالاست.به‌گفته دیگر منابع ایرانی، موشک‌های مافوق‌صوت ایران (فتاح ۲) به پایگاه نظامی مخفی موساد در بلندی‌های جولان سوریه ــ که تحت اشغال اسرائیل است ــ اصابت کرده و جان ۴۴ جاسوس را گرفته و حتی ساختمان موساد در تل‌آویو را هدف قرار داده‌اند.
   
جنگ تبلیغاتی زیر نظر لابی اسرائیل

ورای جنگ تبلیغاتی زیر نظر لابی اسرائیلی در غرب که مدعی قدرت نمایی اسرائیل ــ اما در واقع با حمایت آمریکا، انگلیس، فرانسه و حتی اردن ــ با نابودی ۹۹ درصد پرتابه‌های ایران شامل پهپاد، موشک‌های کروز و بالستیک است اما اسکات ریت، افسر سابق اطلاعات تفنگداران دریایی آمریکا نظر دیگری دارد. او که به خاطر رد کردن سخنان «بچه بوش» ــ جورج بوش پسر ــ درباره سلاح‌های کشتار جمعی ناموجود صدام شهرت دارد، حال مدعی است ایران دوباره بازدارندگی را برقرار کرده است. واژه Deterrence (بازدارندگی) که ریتر به کار برده، از ریشه لاتین Deterrence به معنای منصرف کردن دیگران از طریق وحشت‌آفرینی است. پس ایران از حالا به‌بعد اسرائیل و آمریکا را تحت کنترل خود نگه می‌دارد، در حالی که اسرائیل فکر می‌کرد می‌تواند بدون متحمل‌شدن عواقب آن به ایران حمله کند، حتی اگر ایران عمدا تصمیم گرفت اقدامی بیش از حد مرگبار علیه اسرائیل انجام ندهد اما این امر اکنون محقق شده است. شش پیام ایران بازدارندگی بود، نه حمله! آندری مارتیانف، تحلیلگر نظامی مشهور روس، توضیح داد اسرائیل در برابر پیروزی راهبردی عظیمی که ایران به‌دست آورد و اکنون آن را رهبر اصلی ۱.۸میلیارد مسلمان جهان ساخته است، یک ببر کاغذی بیش نبود. من صلاحیت آن را دارم که این حرف را تایید کنم، حتی با در نظر گرفتن این‌که ایران بمب اتم ندارد. سلاحی که اختراعش بی‌وقفه توسط اسرائیلی‌ها تکرار می‌شود تا بیش از۰۰۳ بمب اتم مخفی در دیمونا ذخیره شود (به نقل از رئیس‌جمهور سابق آمریکا، جیمی کارتر).صبح روز ۱۴ آوریل/ ۲۶ فروردین، خاورمیانه با یک معادله ژئوپلیتیک جدید بیدار شد که ایران به لطف پرتاب ۹ موشک مافوق‌صوت در خفا نگاه داشته شده برقرار ساخت، در حالی که هنوز هم زرادخانه فناوری پیشرفته خود را به‌کار نگرفته است. در حالی که اسرائیل سرگرم شعار «چشم در برابر چشم و دندان در مقابل دندان» است، ایران هنوز سلاح اقتصادی واقعی خود را رو نکرده است: بستن تنگه هرمز که می‌تواند یک بحران جهانی ایجاد کند و باعث افزایش غیرقابل مهار قیمت نفت شود.

دیگر خبرها

  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • سردبیرالاخبار: عملیات «وعده صادق» قدرت ایران را ثابت کرد
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • بازدارندگی ایران، استیصال غرب
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل
  • شلیک ۳۰ موشک از لبنان به فلسطین اشغالی