Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-18@23:52:07 GMT

خوراکی‌هایی برای تقویت سلامت کلیه‌ها

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۶۲۱۱

ساعت24-از آنجایی که التهاب می تواند موجب بیماری کلیوی شود، افزودن زنجبیل به رژیم غذایی روزانه می تواند اقدامی موثر برای مقابله با این شرایط باشد.

از آنجایی که التهاب می تواند موجب بیماری کلیوی شود، افزودن زنجبیل به رژیم غذایی روزانه می تواند اقدامی موثر برای مقابله با این شرایط باشد.

 کلیه ها وظیفه دفع مواد زائد از بدن را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت ابتلا به دیابت، پرفشاری خون یا سخت شدن شریان ها، احتمال ابتلا به بیماری کلیوی نیز افزایش می یابد که این اندام های لوبیایی شکل را از ارائه عملکرد درست باز می دارد.

به گزارش "هلث اند هیومن ریسرچ"، بیماری کلیوی می تواند زندگی انسان را در معرض خطر قرار دهد، از این رو، باید اقدامات لازم را برای مراقبت از کلیه ها و پاکسازی آنها انجام دهید. کلیه ها اندام هایی داخلی هستند و به آنها دسترسی مستقیم نداریم، اما مصرف برخی مواد غذایی می تواند به پاکسازی آنها کمک کند.

سبزی های برگدار
سبزی های برگدار از جمله مواد غذایی مفید برای کلیه ها هستند که سرشار از ویتامین های C و K، فیبر و فولات هستند. مصرف این قبیل سبزی ها به کاهش فشار خون، متعادل نگه داشتن قند خون، و کاهش تنش کلیوی کمک می کند. شما می توانید سبزی های برگدار را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

آب کرنبری
آب کرنبری یکی از نوشیدنی هایی است که مصرف آن برای درمان عفونت های دستگاه ادراری توصیه شده است، اما این نوشیدنی می تواند برای تقویت سلامت کلیه ها نیز مفید باشد. نوشیدن آب کرنبری به پاکسازی کلیه ها کمک می کند، از این رو، خطر تشکیل سنگ های کلیوی کلسیم اگزالات کاهش می یابد. البته باید آب کرنبری ارگانیک و فاقد مواد افزودنی را برای کسب بهترین نتایج مصرف کنید.

زردچوبه
التهاب در بدن می تواند موجب بروز بیماری های مختلف شود که بیماری کلیوی نیز یکی از آنها محسوب می شود. برای پاکسازی کلیه ها و مبارزه با التهاب می توانید مصرف زردچوبه را مد نظر قرار دهید. زردچوبه از خواص ضد التهاب سود می برد و برای مقابله با بیماری کلیوی و سنگ های کلیه گزینه ای مفید است. شما می توانید زردچوبه را به برنج، کاری، خورش ها، یا حتی اسموتی ها اضافه کنید.

سیب
سیب سرشار از فیبر است که به جذب سموم کمک می کند، از این رو، مصرف آن می تواند به کاهش بار کاری کلیه ها کمک کند. همچنین، سیب ممکن است سطوح التهاب در بدن را کاهش دهد و به بهبود فعالیت دستگاه گوارش کمک کند.

سیر
اگر به خوبی از بدن خود مراقبت نکنید، افزایش سطوح سموم و التهاب می تواند به کلیه ها آسیب وارد کند. سیر یکی از مواد غذایی مغذی است که می تواند به بهبود شرایط سلامت انسان کمک کند. سیر حاوی ترکیبی به نام آلیسین است که یک آنتی اکسیدان قدرتمند بوده و از خواص ضد التهاب برخوردار است. هر دو ویژگی برای تقویت سلامت کلیه ها و فشار خون مفید هستند.

برگ های قاصدک
چای برگ قاصدک نه تنها یک نوشیدنی خوش طعم است، بلکه به بهبود شرایط کلیه ها نیز کمک می کند. برگ های قاصدک حاوی فلاونوئیدهایی هستند که به پاکسازی کلیه ها و تصفیه خون کمک می کنند. شما می توانید از برگ های قاصدک در سالادها نیز استفاده کنید. اگر مستعد استرس هستید، چای برگ قاصدک می تواند از بهترین گزینه ها برای آغاز روز باشد.

روغن زیتون
روغن زیتون فواید مختلفی را برای سلامت انسان ارائه می کند و کلیه ها نیز از آنها بی بهره نیستند. روغن زیتون به کاهش کلسترول، تسکین درد مرتبط با سنگ های کلیه و کاهش التهاب کمک می کند. برای کسب بهترین نتایج، روغن زیتون فوق بکر را انتخاب کنید که در تهیه آن از مواد شیمیایی استفاده نمی شود.

آبلیمو
لیمو یکی از مواد غذایی مفید برای کلیه ها محسوب می شود که نه تنها آنها را پاکسازی می کند، بلکه به پیشگیری از تشکیل سنگ های کلیه نیز کمک می کند. آب لیمو سطوح سیترات در بدن را افزایش می دهد که به پیشگیری از تشکیل سنگ های کلیه کمک می کند. شما می توانید آب یک لیمو را در یک لیوان آب ریخته و هر روز این نوشیدنی را مصرف کنید.

زنجبیل
زنجبیل یکی دیگر از مواد غذایی مغذی است که می توانید برای پاکسازی و کمک به بهبود شرایط کلیه ها در برنامه غذایی خود بگنجانید. زنجبیل می تواند به بهبود حالت تهوع، درد، بیماری حرکت، بی اشتهایی، و حتی کاهش التهاب کمک کند.

از آنجایی که التهاب می تواند موجب بیماری کلیوی شود، افزودن زنجبیل به رژیم غذایی روزانه می تواند اقدامی موثر برای مقابله با این شرایط باشد.

عصر ایران

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهناز مردانی در خصوص مصرف غذایی گیاهان خوراکی و دارویی طبیعی گفت: یکی از نعمت‌های بی‌شمار خداوندی، وجود گیاهان خوراکی و گاها داروئی در استان حاصلخیز لرستان است.

وی با بیان اینکه استفاده درست و منطقی از این گیاهان منجر به حفظ و ارتقاء سلامت خواهد شد، ادامه داد: از جمله این گیاهان می‌توان به ریواس، کنگر، قارچ کوهی، شنگ یا ریش بز، پای غازان یا در گویش محلی پاغزو، زرشک، موسیر، بن سرخ و... اشاره کرد.

مردانی اضافه کرد: این گیاهان خودرو و ارگانیک سرشار از فیبر، مواد معدنی، ویتامین C ویتامین‌های گروه B و بعضا پیش ساز ویتامین D هستند.

این متخصص تغذیه یادآور شد: فیبر بسیار خوب این گیاهان باعث ایجاد لینت مزاج در افراد و پیشگیری از یبوست‌های مزمن شده و به سلامت سیستم گوارش کمک شایانی خواهد کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: مصرف مناسب انواع این گیاهان منجر به کاهش چربی‌های خون در افراد مبتلا به دیس لیپیدمی و تعدیل قند خون در افراد دیابتی می‌شود.

خواص ریواس؛ این قسمت از ریواس سمی است | با ریواس چه خوراکی‌هایی درست کنیم؟ | طرز تهیه خورش ریواس

او گفت: از طرفی آنتی اکسیدان‌های موجود در آنها به سلامت قلب و عروق و کبد کمک می‌کنند و نقش ضد سرطانی دارند.

مردانی اظهار کرد: همچنین وجود ویتامین‌های مختلف همچون ویتامین سی و ویتامین آ و برخی مواد معدنی در ساختار این گیاهان، باعث افزایش سیستم ایمنی و در نتیجه افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری‌های مختلف خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: البته هنگام مصرف این گیاهان می‌بایست احتیاط لازم به عمل آید. به طور مثال در مصرف قارچ‌های کوهی باید دقت کافی به عمل آید چرا که برخی از این قارچ‌ها سمی بوده و حتی منجر به فوت مصرف کننده خواهد شد و لذا قارچ‌ها از افرادی که قابل اعتماد هستند خریداری شوند.

این متخصص تغذیه گفت: برخی از این گیاهان، مانند ریواس حاوی مقدار زیادی اگزالات بوده و در نتیجه در افرادی که سنگ کلیه از جنس اگزالات دارند، نباید مصرف شود.

کد خبر 845137 برچسب‌ها خواص مواد غذایی خبر مهم گیاه دارویی

دیگر خبرها

  • مواد غذایی‌ای که به کاهش التهاب معده کمک می‌کنند
  • نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند (فیلم)
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • این چهار نوشیدنی را صبح‌ها مصرف نکنید تا کلیه‌تان سالم بماند
  • چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • نقش گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید