Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@14:07:14 GMT

کاهش ورود به محدوده طرح ترافیک

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۶۲۱۳

آخرین بررسی‌ها در شرکت کنترل ترافیک تهران نشان می‌دهد که میزان ورود خودروها به محدوده طرح ترافیک در پاییز امسال نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد کاهش داشته است. ناطقان: روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که طبق بررسی مقایسه‌ای آمار ورودی به محدوده طرح ترافیک در بازه‌ زمانی ۱۵ مهر تا ۱۵ آذر، آمار کل ورودی امسال به محدوده طرح ترافیک نسبت به سال گذشته برای کل شبانه‌روز ۲۲ درصد و در ساعات اجرای طرح ترافیک ۳۸ درصد کاهش را به خود دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فاصله‌ی زمانی ۱۵ مهر تا ۱۵ آذر از آن رو برای این مقایسه انتخاب شده است که در دو هفته‌ی ابتدایی مهرماه طرح‌های ویژه‌ای همچون شناور کردن ساعت کاری کارمندان و محدودیت تردد خودروهای باری اجرا شده بود. اما در دو ماه پس از آن، مهمترین عامل موثر بر تغییر وضعیت ترافیک، اجرای طرح ترافیک به شیوه‌ی جدید بوده است.
گفتنی است بارش بیشتر باران و افزایش دما در پاییز سال جاری نیز از جمله عامل ترغیب‌کننده برای استفاده بیشتر از خودروی شخصی بوده است. در چنین شرایطی، کاهش قابل ملاحظه‌ی ورود به محدوده ترافیک را می‌توان نشانه‌ی موفقیت طرح ترافیک جدید در نیل به اهداف خود دانست.گزارش تهیه‌شده از سوی کارشناسان کنترل ترافیک نشان می‌دهد که بخشی از تقاضای سفر به ساعات پس از اجرای طرح ترافیک منتقل شده و تا نیمه‌های شب نیز ادامه داشته است. بدین ترتیب حالت شب‌مردگی در محدوده سکونتی طرح ترافیک که از جمله پیامدهای سوء اجتماعی طرح ترافیک قبلی بود نیز تا حدی تغییر کرده است.همچنین بر اساس این گزارش، اجرای طرح ترافیک جدید باعث افزایش سرعت ناوگان اتوبوسرانی عادی و تندرو شده است؛ به طوری که در دو ماهه‌ی مورد مطالعه در پاییز ۹۷ سرعت ناوگان عادی به طور متوسط ۷ درصد و سرعت ناوگان تندرو ۱۲ درصد افزایش یافته است.وضعیت تعداد مسافران ناوگان اتوبوسرانی نیز در پاییز امسال در مقایسه با زمان مشابه پارسال، تغییراتی را به خود دیده است، به‌طوری که تعداد کل مسافران ناوگان اتوبوسرانی با ۱ درصد کاهش مواجه بوده و مسافران خطوط عادی 9.5 درصد کم شده‌اند. به نظر می‌رسد با وجود افزایش سرعت رسیدن به مقصد، فرسودگی ناوگان اتوبوس‌رانی بخش خصوصی باعث کاهش مسافران این بخش شده است.اما در مقابل، طبق گزارش‌های برگرفته از GPS اتوبوس‌های خطوط تندرو (بی‌آرتی) با اقبال بیشتر مسافران روبه‌رو شده و در پاییز امسال نسبت به سال گذشته 5.5 درصد افزایش مسافر را به خود دیده است. برای خطوط تندرو شبانه این افزایش به مراتب بیشتر بوده و تعداد مسافران بی‌آرتی شبانه در پاییز سال ۹۷ حدود ۲۴ درصد بیشتر از سال ۹۶ شده است.
منبع: ایسنا برچسب ها: محدوده طرح ترافیک ، شهرداری تهران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: محدوده طرح ترافیک شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۶۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در محور هراز/ فاقد مداخلات جوی در محورهای شمالی

به گزارش خبرنگار مهر، ترافیک در محور هراز مسیر (رفت و برگشت) محدوده آب اسک سنگین است.

همچنین تردد در محورهای چالوس، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) روان و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی‌اند.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورهای، آزادراه قزوین – کرج – تهران حدفاصل محمد شهر تا گرمدره، محور شهریار – تهران در برخی مقاطع و آزادراه ساوه – تهران محدوده‌های دهشاد و احمدآباد مستوفی ترافیک سنگین گزارش شده است.

محور خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از محور جایگزین خرم آباد - کوهدشت و آزادراه خرم آباد - پل زال انجام می‌شود.

کد خبر 6085011 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هراز بازگشایی شد/ ترافیک در محور کندوان
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی
  • کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران
  • ترافیک سنگین در محور هراز/ فاقد مداخلات جوی در محورهای شمالی
  • گزارش عجیب رییس سازمان برنامه درباره نرخ تورم؛ تورم به کانال ۳۰ درصد رسید
  • ◄ سفر با هواپیما تعطیل می شود
  • ترافیک سنگین در ۳ محور برون شهری کشور
  • ترافیک صبحگاهی در کدام معابر سنگین بود؟