Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@11:04:07 GMT

شناسایی هویت دو شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۶۲۲۳

شناسایی هویت دو شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس

طبق اعلام کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، پیکر مطهر دو شهید تازه تفحص شده هشت سال دوران دفاع مقدس شناسایی شد. ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، طبق اعلام کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، پیکر مطهر دو شهید تازه تفحص شده هشت سال دوران دفاع مقدس شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعات این دو شهید والامقام به شرح زیر است :

شهید «علی محمد ترک»
متولد 25 اردیبهشت 1348
نام پدر : علی اکبر
این شهید والا مقام از تیپ 57 حضرت ابوالفضل(ع) به جبهه اعزام و از سال 1364 در منطقه "چنگوله" مفقودالاثر شد و با تلاش گروه‌های تفحص شهدا پس از 33 سال به کشور بازگشت و از طریق پلاک هویت شناسایی شد.

شهید تازه شناسایی شده زنجان کیست؟+فیلمشناسایی پیکر مطهر شهید «علیرضا زیبرم» پس از 30 سالشناسایی هویت پیکر مطهر 5 شهید دفاع مقدس+ مشخصات


شهید «عباس معظمی گودرزی»
متولد اول فروردین 1340
نام پدر : شاه ولی
این شهید والا مقام از لشکر 27 محّمد رسول الله(ص) به جبهه اعزام و از سال 1361 در منطقه "شلمچه" مفقودالاثر شد و با تلاش گروه‌های تفحص شهدا پس از 36 سال به کشور بازگشت و از طریق کارت شناسایی هویتش مشخص شد

پیکر مطهر این دو شهید والامقام از معراج شهدا به استان لرستان منتقل شد.

انتهای پیام/

R1013186/P/S4,38/CT12 واژه های کاربردی مرتبط معراج شهدا دفاع مقدس شهدای گمنام شهدای دفاع مقدس کمیته جستجوی مفقودین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معراج شهدا دفاع مقدس شهدای گمنام شهدای دفاع مقدس کمیته جستجوی مفقودین معراج شهدا دفاع مقدس شهدای گمنام شهدای دفاع مقدس کمیته جستجوی مفقودین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۶۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صوتی کمتر شنیده شده از سه اسطوره دفاع مقدس حین عملیات

شنیدن صدای فرماندهان جنگ برای اولین بار آن هم در بحبوحه انجام عملیات، می تواند جالب و شنیدنی باشد. اسطوره های شهیدی که طی این سال ها بیشتر نامشان را شنیده ایم. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شنیدن صدای فرماندهان جنگ تحمیلی برای اولین بار آن هم در بحبوحه انجام عملیات، می تواند جالب و شنیدنی باشد. اسطوره های شهیدی که طی این سال ها بیشتر نامشان را شنیده ایم و حالا به صدایشان گوش می دهیم که در شرایط سخت چطور با ایمان و قلبی مطمئن در وسط میدان آتش با دشمن می جنگیدند.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

در ادامه می توانید بشنوید صوت مکالمه بیسیم شهید رضا چراغی با شهید زجاجی و شهید همت در حین عملیات والفجر 1 که در 22 فروردین سال 1362 در لشکر 27 محمدرسول الله (ص) ضبط شده است. 

.

شهید رضا چراغی از فرماندهان لشکر 27 بود که چند روز پس از این صحبت، در 27 فروردین به شهادت رسید. 

شهید ابراهیم همت ماجرای شهادت او را روایت میکند:  آن شب رضا پیش ما ماند و دو سه ساعتی خوابید. اذان صبح روز 27 فروردین که بیدار شد، بعد از خواندن نماز، دیدم شلوار نظامی نویی که در ساک‌اش داشت، از آن درآورد و پوشید. با تعجب پرسیدم «آقا رضا هیچ‌وقت شلوار نو نمی‌پوشیدی، چی شده؟» با لب‌هایی خندان به من گفت «با اجازه شما می‌خواهم بروم خط مقدم» گفتم «احتیاجی نیست بری این جلو. همین جا بیشتر به شما نیاز داریم». ناراحت شد. به من گفت «حاجی جان می‌خوام برم جلو وضعیت فعلی خط رو بررسی کنم الان اونجا بچه‌های لشکر خیلی تحت فشار هستن».

در همین اثنا از طریق بی‌سیم مرکز پیام خبر رسید که لشکر یک مکانیزه سپاه چهارم بعثی‌ها، پاتک سختی را روی خط دفاعی بچه‌های ما انجام داده‌.

رضا رفت جلو چند ساعت بعد خبر دادند فرمانده لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) در خط مقدم دارد با خمپاره شصت، کماندوهای بعثی را می‌زند؛ همین خبر نشان می‌داد وضعیت آنجا برای بچه‌های ما تا چه حد وخیم شده؛ گوشی بی‌سیم را برداشتم و شروع کردم به صدا زدن برادر چراغی؛ مدام می‌گفتم «رضا، رضا همت... رضا رضا همت» ناگهان یک نفر از آن سر خط گفت «حاجی جان دیگر رضا را صدا نزنید، رضا رفته موقعیت کربلا»!‌ و من فهمیدم رضا شهید شده.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر پدر ۳ شهید دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی
  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم
  • صوتی کمتر شنیده شده از سه اسطوره دفاع مقدس حین عملیات
  • مادر دو شهید دفاع مقدس درگذشت
  • پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه دفاع مقدس است
  • دفاع مقدس گنجینه ارزشمند تاریخ ایران است
  • تشییع پیکر رزمنده ۸ سال دفاع مقدس در آبادان
  • پیام تسلیت وزیر کشور در پی در گذشت پدر شهیدان خرسندیان
  • پیکر حاج صادق کرمانشاهی در گلزار شهدای قم آرام گرفت
  • پیکر جانباز دفاع مقدس در آبادان تشییع می‌شود