Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ محمد پور رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات  خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: در روش کلاهبرداری از طریق آگاهی فروش در سایت ها در اپلیکشن های تلفن همراه، کلاهبردار با فرد آگهی دهنده تماس گرفته و مبالغی بالاتر از قیمت پیشنهادی وی اعلام می کند و فروشنده را با حیله و فریب به بهانه واریز وجه به جلوی دستگاه خود پرداز هدایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کلاهبردار با روش های ختلف انتخاب کردن زبان انگلیسی، فعال کردن رمز دوم کارت بانک قربانی و در اختیار گرفتن اطلاعات از جمله کد CVV2  و دیگر اطلاعات کارت بانی اقدام به انتقال وجه از حساب قربانی به حساب خود کرده و تمام حساب وی را خالی می کند.

سرهنگ محمد پور اظهار کرد: در روش دیگر خود افراد کلاهبردار با درج آگهی دروغین و فریبنده در سایت ها و سوء استفاده از سادگی قربانیان خود با استفاده از ترفندهایی از قبیل استفاده از جملات اعتقادی  و بیان اینکه شما باید بیانه ای واریز کنید تا جنس را به کسی دیگر نفروشیم.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات  خراسان جنوبی  ادامه داد: کلاهبرداران از این طریق فرد را مجبور می کنند تا مبالغی هنگفت را به حساب کلاهبردار واریز کنند که در نهایت قربانی بعدا متوجه می شود که این آگهی فروش از اساس دروغ بوده است و وی مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

انتهای پیام/ ط ا

هشدار پلیس فتا به کلاهبرداری ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتا کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۶۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سرهنگ موسی بهاری گفت: در پی وصول خبری مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به بهانه وام ازدواج، موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم ویژه مبارزه با جرایم سایبری انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با پایش صفحات مجازی و رصد اقدامات مجرمانه، موفق  به شناسایی متهم شده و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر نمایند.

فرمانده انتظامی بوکان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی ، تاکید کرد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده اند می توانند جهت اعلام شکایت و تشکیل پرونده به پلیس فتای انتظامی بوکان مراجعه نمایند.

 

دیگر خبرها

  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری
  • واریز بیش از ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • واریز ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • دستگیری کلاهبردار فروشنده زمین غیر در ورامین/۱۸ شاکی مراجعه کردند
  • دستگیری کلاهبرداری با ۱۸ شاکی در ورامین
  • کلاهبرداری میلیاردی رمال در شبکه های اجتماعی
  • کلاهبرداری از طریق لینک جعلی کالابرگ الکترونیک
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان
  • پنجاه کلاهبردار اینترنتی در چاروسا دستگیر شدند