Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا،  سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)  در گزارشی اعلام کرد خشونت و آزار در مدارس مشکل بزرگی در جهان محسوب می‌شود.

گزارش جدید یونسکو با عنوان «پشت آمار و ارقام: به خشونت و بدرفتاری در مدارس پایان دهید» تایید می‌کند خشونت و آزار در مدارس مشکلی عمده در جهان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش به مناسب گردهمایی بزرگ وزیران آموزش و پرورش در نشست جهانی آموزش سال دوهزار و نوزده منتشر شد. این نشست روز سه‌شنبه در لندن برگزار شد.

این گزارش نشان می‌دهد با وجود وخامت این مشکل، برخی کشور‌ها موفق شدند در کاهش یا کنترل خشونت و تهدید در مدرسه موفقیت‌های قابل توجهی به دست آورند.

این گزارش آخرین و جامع‌ترین شواهد در مورد خشونت و آزار در مدارس، تجزیه و تحلیل شیوع و روند جهانی و منطقه‌ای آن، ماهیت و تاثیر این مشکل و پاسخ‌های موفق در سطح ملی را نشان می‌دهد. این گزارش مجموعه‌ای از اطلاعات کمی و کیفی به دست آمده از تحقیقات جهانی و منطقه‌ای است که ۱۴۴ کشور را در تمامی مناطق جهان در بر می‌گیرد.

طبق این گزارش، حدود یک سوم دانش‌آموزان (۳۲ درصد) قربانی تهدید از سوی همکلاسی‌های خود هستند و دست‌کم یک بار در ماه مورد خشونت فیزیکی قرار می‌گیرند.

ارعاب و تهدید فیزیکی یکی از رایج‌ترین انواع تهدید‌ها در بسیاری از مناطق است. اما در مناطقی مانند آمریکای شمالی و اروپا تهدید روانی بسیار رایج‌تر است.

تهدید جنسی دومین نوع تهدید به لحاظ اهمیت در برخی مناطق است. خشونت و تهدید هم دختران و هم پسران را در بر می‌گیرد. تهدید فیزیکی بیشتر میان پسران رایج است و در مقابل تهدید روانی در میان دختران شایع است. تهدید از طریق تلفن همراه و تهدید اینترنتی هم در حال افزایش است.

تهدید تاثیر منفی زیادی بر سلامت روحی، کیفیت زندگی و نتایج تحصیلی کودکان دارد. کودکانی که قربانی تهدید هستند سه برابر سایر کودکان نسبت به مدرسه احساس بیگانگی دارند و دو برابر سایرین با تحصیلات ناموفق رو به رو هستند.

با این حال خشونت و تهدید در مدارس در هفتاد و یک کشور و منطقه مورد بررسی کاهش یافته است. مشخص شده است که رهبری و تعهد سیاسی در سطح بالا همراه با یک چارچوب قانونی و سیاسی قوی برای مقابله با خشونت علیه کودکان، در کاهش خشونت و تهدید در مدارس موثر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ملل دانستنی ها آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت

پس از وقوع زلزله ۷.۴ ریشتری اخیر در بخش‌هایی از تایوان، تاکنون زمین‌لرزه‌های متعددی در این مناطق رخ داده است.

به گزارش ایسنا، سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده در همین رابطه اعلام کرده است موج جدیدی از پس‌لرزه‌ها بامداد روز گذشته (سه‌شنبه) تایوان را لرزاند.

قوی‌ترینِ این لرزه‌ها به بزرگی ۶.۱ ریشتر بود. این لرزش که به عنوان یک پس‌لرزه ثبت شده است در ۲۸ کیلومتری جنوب شهر «هوالین» و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

تاکنون تلفاتی ناشی از وقوع این پس‌لرزه‌ها گزارش نشده است. با این حال به دو ساختمان که پیش از این تخلیه شده بودند، خساراتی وارد شده است.

به گزارش یورونیوز، بزرگی شش زمین‌لرزه دیگر ۴.۵ تا ۶ ریشتر بود و همگی در نزدیکی شهر هوالین اتفاق افتادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند