Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، صنعت چرم ایران طی حداقل یک سال اخیر با توجه به نوسانات نرخ ارز، فقدان مواد اولیه و مواردی دیگر که بر دوش اقتصاد ایران افتاده‌اند، در شرایط نامطلوبی بوده و کم نبودند واحدهایی که با کاهش تولید و نیروی انسانی مواجه شده‌اند.

شهرک صنعتی چرمشهر ورامین که در سال ۱۳۶۴ تاسیس شده، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و تخصصی‌ترین شهرک صنعتی کشور در حوزه تولید چرم و سالامبور به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود، واحدهای موجود تولید چرم در این شهرک صنعتی از لحاظ فعالیت با مشکلات بسیاری مواجه بوده‌ و هستند. در راستای بررسی مشکلات آنها، با مدیران دو واحد صنعتی تولید چرم در این شهرک گفتگویی داشته‌ایم.

علی اردلانی نیک (مدیر تولید شرکت چرم گلستان) پیرامون چالش‌های پیش‌روی واحد تولیدی‌اش با بیان اینکه با فقدان مواد اولیه باکیفیت خارجی روبرو هستیم، تاکید کرد: مواد اولیه ایرانی نیز از لحاظ کیفیت به خوبی مواد خارجی نیستند. به‌علاوه، از لحاظ کمی هم جوابگوی تولید ما نیستند.  

اردلانی نیک در خصوص میزان تولید چرم گلستان، اظهار داشت: به شدت در مضیقه هستیم و اکنون با یک‌ششم ظرفیت تولیدمان مشغول کار و تولید هستیم. بسیاری از واحدهای چرم هم تعطیل کرده‌اند و بر در واحدشان قفل زده و یک نگهبان برای حراست از آنجا گذاشته‌اند.

وی افزود: کارگران این شرکت‌ها نیز ناگزیرا از این صنف خارج شده، مشغول کارهای دیگری جهت امرار معاش‌شان شده‌اند.

مدیر تولید شرکت چرم گلستان اشاره کرد: تولید ما بیشتر از طریق اقدامات کارمزدی انجام می‌شود و با ۲ تا ۳ کارگر، که آنها هم به صورت اجرتی کار می‌کنند، فعالیت می‌کنیم. اما اگر وضعیت به همین روال پیش برود و مشکل در زمینه تامین مواد اولیه و بازار برای فروش محصولات‌مان داشته باشیم، سال آینده به طور کامل تعطیل خواهیم بود.

امیر رعیت (مدیرعامل شرکت یکتاچرم) نیز درباره مشکلات واحد تولیدی‌اش به ایلنا توضیح داد: ما با یک‌دهم ظرفیت تولید سابق‌مان مشغول کار هستیم.

وی اشاره کرد: تا حدود دو سال پیش ما بین ۱۰ الی بیست کارگر داشتیم اما به خاطر نوسانات ارزی و بسیاری چالش‌های دیگر، اکنون تعداد آنها به سه نفر رسیده است.

رعیت با بیان اینکه هیچگونه حمایتی از سوی نهادهای دولتی برای تداوم فعالیت‌مان دریافت نداشته‌ایم، گفت: نه تنها حمایتی نداشته‌ایم بلکه از نهادهای دولتی همچون اداره کار، دارایی، تامین اجتماعی و... به دلایل مختلف مرتبا تحت فشار هستیم. اصلا شاید بهتر می‌بود که کاری به کارمان نمی‌داشتند تا بتوانیم روی پای خودمان بایستیم.  

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نوسانات ارزی شهرک صنعتی چرمشهر ورامین چرم و سالامبور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۶۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران معرفی می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، گفت: تولید کنندگان مستقر در شهرک‌های صنعتی با شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو توانمندی‌های صادراتی همدان را به نمایش خواهند گذاشت. - اخبار استانها -

مصطفی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار‌ داشت: در حال حاضر با 40 واحد تولیدی و صنعتی در حال رایزنی برای حضور هستیم و تاکنون‌ 5 واحد تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان نیز در این نمایشگاه حضورشان قطعی شده است.

وی افزود: امسال با هدف افزایش تعاملات صادراتی استان تمرکز ویژه بر سه زنجیره ارزشی منتخب سفال، چرم، کشمش و پوشاک شده است.

وی تصریح کرد: تعداد بالایی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی همدان محصولات خود را به خارج از کشور صادر می‌کنند و در تلاش هستیم با ایجاد و توسعه کنسرسیوم‌های صادراتی و کمک به حضور در نمایشگاه‌های خارجی از طریق پرداخت یارانه و برگزاری تور‌های صنعتی و آشناسازی آن‌ها با بازار‌های هدف صادرات صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی همدان را تقویت کرده و افزایش دهیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان همچنین از پرداخت 50 تا 80 درصدی یارانه هزینه ساخت غرفه و قراردادهای پرداخت توسط این شرکت به واحدهای تولیدی شرکت کننده در نمایشگاه اکسپو خبر داد و افزود: سال گذشته بیش از 400 میلیون یارانه کمک حضور به واحدهای تولیدی توسط شرکت شهرک‌های استان همدان پرداخت شده و پیش‌بینی ما برای امسال نیز حدود 900 میلیون تومان است.

حقیقی عنوان کرد: باتوجه به اینکه تخمین زده شده بیش از 100 کشور در نمایشگاه امسال حضور داشته باشند این شرایط فرصت مناسبی است برای مسیرهای تازه حضور همدان در بازارهای جهانی که با محوریت صادرات شکل خواهد گرفت.

وی در پایان افزود: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران از 8 لغایت 13 اردیبهشت برپاست و باتوجه به دغدغه استان همدان برای توسعه روابط دیپلماتیک اقتصادی در تلاش هستیم ظرفیت‌های صادراتی استان بیشتر و گسترده‌تر از سال‌های گذشته معرفی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • دستگیری ۳ نفر دیگر در پرونده فساد شهرک صنعتی و شرکت عمران پرند
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • معرفی توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران معرفی می‌شود
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است