Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان نانوحاملی ساختند که می‌تواند با کمترین اثر جانبی، دارو یا ژن‌ها را وارد سلول کند. پژوهشگران این پروژه در حال طی مراحل ثبت پتنت و یافتن شریک برای تجاری‌سازی این فناوری هستند. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو؛ محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن روشی برای رهایش دارو به داخل سلول‌ها در مقیاس نانومتری ارائه کردند که هیچ یک از اثرات منفی روش‌های رایج را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روش در آینده نزدیک می‌تواند برای درمان بیماری‌هایی نظیر سرطان استفاده شود.

این گروه تحقیقاتی به رهبری یوهی‌لین با همکاری پژوهشگرانی از آزمایشگاه ملی نورث وستری با الهام از طبیعت، مدلی ارائه کردند که قادر به رهایش ژن به داخل تومور‌های سرطانی است. این نتایج در نشریه Small به چاپ رسیده است.

کلید موفقیت در این پروژه، رهایش ژن با استفاده از نانومواد است که می‌تواند با کارایی بالا دارو را رهاسازی کند. لین می‌گوید: «برای استفاده از فناوری نانو در بخش پزشکی، اولین چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد، سمیت است. این موضوع اولین دغدغه پزشکان است.»

نانوذرات گُل مانندی که این گروه تحقیقاتی ساختند، ۱۵۰ نانومتری بوده و از جنس ورق‌های پپتوئیدی است که بسیار شبیه به پپتید‌های طبیعی بدن است. این پپتوئید‌ها برای رهایش دارو مناسب بوده و می‌توان به سادگی آن‌ها را سنتز کرد. از آنجایی که این مواد بسیار شبیه به ترکیبات زیستی طبیعی است بنابراین در سامانه‌های زیستی به‌خوبی عمل می‌کنند.

این گروه تحقیقاتی، پیمایشگر‌های فلوئورسانت را به این نانوذرات پپتوئیدی اضافه کردند به‌طوری که می‌توان آن‌ها را درون سلول‌ها رصد کرد. این گروه مقداری فلوئور به این ساختار اضافه کردند که به نانوذرات کمک می‌کند تا به‌سادگی از دام سلولی فرار کنند و بتوانند رهایش دارو را انجام دهند.

این نانوذرات با ژن‌های درمانی پر شده و وارد سلول می‌شوند که در آنجا رهایش انجام می‌شود. بعد از آزمون‌های اولیه با مولکول‌های دارویی مدل، این گروه امیدوار شدند که بتوانند این نانوذرات را روی دارو‌های واقعی استفاده کنند.

نتایج این پروژه در حال طی مراحل ثبت پتنت بوده و این گروه به دنبال شریک صنعتی برای توسعه بیشتر این فناوری هستند.

نتایج این کار در قالب مقاله‌ای با عنوان Efficient Cytosolic Delivery Using Crystalline Nanoflowers Assembled from Fluorinated Peptoids در نشریه Small به چاپ رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو ژن درمانی نانو ذرات نانو مواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۶۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید

نظرسنجی جدید شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» نشان می‌دهد که علاقه مردم آمریکا به انتخابات ریاست‌جمهوری آتی به کمترین میزان خود در نزدیک به دو دهه گذشته رسیده است، به طوری که تنها ۶۴ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده علاقه خود را به رای دادن در انتخابات نوامبر آینده اعلام کرده‌اند.

براساس گزارش الیوم السابع، این شبکه در وب سایت خود توضیح داد که نتایج نظرسنجی در مقایسه با نظرسنجی‌های قبلی انجام شده توسط این شبکه در همان دوره قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال‌های ۲۰۰۸ (۷۴%)، ۲۰۱۲ (۶۷%)، ۲۰۱۶ (۶۹%) و ۲۰۲۰ (۷۷%) بوده است.

با توجه به روند رای دهندگان بین انتخاب مجدد جو بایدن، رئیس جمهور فعلی یا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، نتایج نظرسنجی حاکی از برتری ترامپ با اختلاف اندک، ۴۶ درصد در مقایسه با ۴۴ درصد است که نسبت به برتری ۵ امتیازی ترامپ در ژانویه گذشته کاهش یافته است. 

در همین راستا نشریه آمریکایی هیل در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که آبان امسال برگزار می‌شود، نوشت که این انتخابات مانند سال ۲۰۲۰ مجددا جو بایدن و دونالد ترامپ را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد، با این تفاوت که این بار شرایط متفاوت است و این انتخابات برای مردم آمریکا نتیجه باخت-باخت خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بهترین روش سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن (فیلم)
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی
  • مصوبات شورای عشایری ملارد در کمترین زمان پیگیری شود
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • صحنه هایی که بهره هوشی بازیکنان در زمین فوتبال به کمترین حد خود می رسد! / فیلم
  • نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید
  • ابلاغ ضابطه ثبت فرآورده‌های بافت، سلول و ژن درمانی
  • ضابطه ثبت فرآورده‌های بافت، سلول و ژن درمانی
  • فوتی های حوادث کار در مازندران ۲۰ درصد افزایش یافت
  • پرسپولیس عنوان کمترین گل خورده را از استقلال گرفت