Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-یکی از چهره‌های جذاب سیاست در ایران همین علی‌اکبر صالحی است که دریک پرش حیرت‌انگیز از استادی دانشگاه تا وزارت امور خارجه و معاونت ریاست جمهوری را دولت‌هایی گوناگون تجربه کرده است.

او که در کربلای عراق متولدشده و در دانشگاه ماساچوست آمریکا درس فیزیک خوانده است به زبان‌های انگلیسی، عربی و اسپانیولی تسلط دارد  است و با زبان‌های ترکی، فرانسوی و آلمانی آشنایی دارد درسالهای اخیر و به‌ویژه در داستان هسته‌ای ایران نقش‌های فوق‌العاده‌ای بازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی در گفت‌وگو با شبکه 4 تلویزیون ایران درباره تغییرات صورت گرفته در کشور پس از برجام به نکات مهمی اشاره کرد. او ازجمله  گفت: «قبل از برجام به دنبال تحریم‌ها برای واردکردن مایحتاج مردم از لنج استفاده می‌شد. شما قبل از برجام را در نظر بگیرید، کشتی‌هایمان متوقف بود چه کشتی بازرگانی و چه نفت‌کش‌ها. صدور نفت همین‌جوری پایین می‌آمد و ما به صادرات زیر یک‌میلیون بشکه نفت رسیده بودیم. من به این کشور و آن شور می‌رفتم تا بتوانیم بحث تحریم را دور بزنیم برای انتقال دلار. کشتی که می‌خواست کالا بیاورد باید در کشورهای همسایه لنگر می‌انداخت و مایحتاج مردم را با لنج می‌آوردیم. این شرایط ما بود. به‌سختی دلار می‌آوردیم و حتی نمی‌توانستیم بدهی‌هایمان را بدهیم.این سخنان در شرایطی که رهبران کاخ سفید از بدترشان وضعیت ایران در اقتصاد می‌گوید آیا یک انتقال نادرست از وضعیت کشور نیست که ممکن است دوباره همان وضعیت پیش بیاید. ؟ می توان این حرفهای صالحی را یک پیام به نیروهای داخلی نیز تلقی کرد که بدانند ادامه تحریم ها می تواند باردیگر ایران رادروضعیت بسیار خطرناک قراردهد. تشبیه وضع موجود با سالهای 1391  1392 که آثار تحریم ها خود را نشان می دادند می تواند یکی دیگر از آدرس هایی است که صالحی بااین عبارات آن را برملا می کند. صالحی در گفت‌وگو با شبکه چهار تلویزیون ایران همچنین گفته است  «بحث فنی برجام آنقدر جای خالی دارد که ما می‌توانیم کارهایی کنیم که طرف مقابل هم نتواند بگوید خلاف برجام است. من در مسائل فنی می خواهم بگویم چیزی از دست ندادیم و بارها این را گفته ام.»این حرف صالحی نیز عمق دارد و درانتهای ژرفای آن برخورد با کسانی است که همواره از انهدام فیزیک فرایند هسته‌ای شدن ایران می گویند و دولت را مسو ول انهدام تاسیسات هسته‌ای معرفی می کنند. یک تفسردیگر این است که  صالحی به غرب و به‌ویژه به کشورهایی که تصور می کنند ایران را از نظر ساختار علمی و فنی تولید انرژی هسته‌ای دور کرده اند پیام می دهد و به آنها یادآور می شود ایران زودتر از پیش بینی های آنها می تواند به فرایند فنی تولید انرژی هسته‌ای دست یابد.  خروج آمریکا از برجام و فشار بر شرکت‌های اروپایی برای قطع روابط تجاری با ایران به خروج برخی شرکت‌های نفتی از بخش‌های پارس جنوبی و عسلویه منجر شده است. فروش نفت ایران نیز کماکان با مشکلاتی همراه است. با این حال برخی کشورها ازجمله ژاپن و کره‌جنوبی و ترکیه کماکان می‌توانند از ایران نفت بخرند.به دنبال افزایش موج تحریم‌ها علیه ایران و قطع همکاری شرکت‌های خارجی با ایران زمزمه‌های خروج از برجام در داخل کشور بالا گرفته است. ایران کماکان در انتظار راه‌اندازی کانال مالی ویژه با همکاری اتحادیه اروپا است. کانالی که بتواند از طریق آن مشکلات کنونی به وجود آمده به دنبال تحریم‌های آمریکا را دور بزند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۶۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی در همدلی با انسان پیشرفت کرده است

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ شاید تعجب کنید اگر بدانید که پیام‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی مولد گاهی می‌توانند احساس همدلی بیشتری نسبت به پیام‌های نوشته‌شده توسط انسان داشته باشند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که هوش مصنوعی توانایی بهتری در تشخیص و پاسخگویی به احساسات انسان دارد و گاهی می‌تواند منجر به حمایت عاطفی بهتری شود.

ادغام فناوری هوش مصنوعی در جنبه‌های مختلف زندگی روزمره ما از جمله در حوزه ارتباطات، هر روز بیشتر می‌شود و مطالعه‌ای که اخیراً توسط محققان دانشکده کسب‌وکار مارشال در کالیفرنیا انجام شده به این سؤال پرداخته است که آیا هوش مصنوعی که فاقد آگاهی انسانی و تجربه عاطفی است، می‌تواند در ایجاد احساس شنیده شدن و درک شدن، به ویژه در رسیدگی به نیاز‌های روانشناختی افراد برای حمایت عاطفی موفق باشد؟

این مطالعه شامل یک آزمایش و یک نظرسنجی برای بررسی احساسات افراد ناشی از شنیده شدن و سایر ادراکات و احساسات مرتبطی بود که پس از دریافت پاسخ از هوش مصنوعی یا یک انسان در افراد ایجاد می‌شود. در این نظرسنجی هر دو منبع واقعی و صوری پیام بررسی شد، یعنی شرکت‌کنندگان پیام‌هایی را دریافت می‌کردند که یا توسط هوش مصنوعی یا پاسخ‌دهنده انسانی تولید شده بود، با اطلاعاتی که یا تولید هوش مصنوعی بود یا تولید انسان.

افزایش امید و کاهش اضطراب

این مطالعه نشان داد که پیام‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی می‌تواند باعث شود مردم بیشتر از پاسخ‌های انسان‌های آموزش‌دیده احساس «شنیده‌شدن» پیدا کنند. در این آزمایش، توانایی هوش مصنوعی در تشخیص و پاسخ به احساسات انسانی، برتر ظاهر شد و پشتیبانی عاطفی بهتری را ارائه کرد. علاوه بر این، پاسخ‌های ایجادشده توسط هوش مصنوعی با افزایش امید و کاهش اضطراب در افراد همراه بود که نشان‌دهنده تأثیر عاطفی مثبت بر انسان‌های دریافت‌کننده پاسخ بود.

تیم تحقیقاتی همچنین به این نتیجه رسید که در حالی که هوش مصنوعی در مقایسه با پاسخ‌دهندگان انسانیِ آموزش‌دیده، پتانسیل حمایت عاطفی بیشتری دارد، با این حال، چالش بزرگ این است که مردم اغلب، برای پاسخ‌هایی که از هوش مصنوعی دریافت می‌کنند ارزش قائل نیستند یا به آنها اعتماد ندارند. این موضوع، استفاده مؤثر از هوش مصنوعی برای حمایت عاطفی را دشوار می‌کند.

کمک به کاهش حس تنهایی

برآوردن نیاز‌های روان‌شناختی انسان به‌ویژه در پرداختن به افزایش حس تنهایی در جوامع و نیاز‌های انسانی افراد برای احساس شنیده شدن و تایید شدن، اهمیت استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به کاهش این بحران را برجسته می‌کند.

این تحقیق نشان داد که هوش مصنوعی می‌تواند حمایت عاطفی منظمی را ارائه دهد و به ابزاری ارزشمند در تقویت تعاملات انسانی و همدلی تبدیل شود. با این حساب، درک پتانسیل و محدودیت‌های هوش مصنوعی در برآوردن نیاز‌های روان‌شناختی انسان اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

گزارش حاضر از پایگاه اینترنتی نوروساینس به فارسی برگردان شده است.

 

انتهای پیام/

نازنین احسانی طباطبایی

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟
  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • هوش مصنوعی در همدلی با انسان پیشرفت کرده است
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس