Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@12:54:22 GMT

رشد تولید لاستیک در ایران

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۶۸۵۹

وی با اشاره به چالش‌ها و مشکلات پیش روی صنعت تایر افزود: یکی از اصلی‌ترین چالش‌های صنعت تایر در سال‌جاری، آشفتگی‌های بازار ارز و عدم ثبات بازارهای اقتصادی بود. عدم دریافت به موقع مواد و تجهیزات سفارش شده، کاهش مواد اولیه در انبارها، آغاز دور جدید تحریم‌های اقتصادی و سر باز زدن بسیاری از بانک‌های خارجی برای همکاری با ایران که موجب شد مواقعی تولید محصول متوقف شود، همه بحران‌هایی بودند که سبب بروز چالش برای صنعت تایر ایران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن صنفی صنعت تایر درباره افزایش قیمت این کالای مصرفی با دوام نیز اعلام کرد: لاستیک به عنوان یک کالای راهبردی است که مواد اولیه آن از قبیل نخ تایر، پلی استر و دوده به ترتیب در هفت ماه امسال ۱۵۲، ۶۹ و ۱۳۰ درصد رشد قیمت داشت.  متقاعد کردن دستگاه‌های نظارت‌کننده برای افزایش قیمت‌های فروش تایر و پیشگیری از ضرر و زیان کارخانه‌های تایرسازی با توجه به روند افزایش قیمت مواد اولیه، از دیگر پیگیری‌های مستمر، بااهمیت و پرچالش انجمن صنفی در سال‌جاری بوده است. در نهایت پس از گذشت یک پروسه زمانی حداقل ۸ ماهه، تایرهای رادیال ۲۰ درصد و تایرهای بایاس ۳۲ درصد افزایش قیمتپیدا کردند.

محمودیان خطاب به تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران سیاست‌های اقتصادی و تنظیم بازار گفت: از تمامی دست‌اندرکاران، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران سیاست‌های اقتصادی و تنظیم بازار درخواست می‌کنیم تا با برقراری مجدد ضوابط پیشین، بازگرداندن تعرفه‌ها به جای خود و کاهش بوروکراسی اداری برای تامین ارز مورد نیاز تولید تایر و نیز تحقق طرح‌های توسعه‌ای این صنعت، از تکرار آزموده‌ها پیشگیری کرده و وضعیتی را فراهم کنند تا ضمن حفظ ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای، صنعت تایر ملی بیش از پیش تقویت و برای تامین نیازهای رو به رشد کشور تجهیز شود. وی افزود: تاکید دارم که صنعت تایر با واردات منطقی و ضابطه‌مند، در محدوده کمبود ظرفیت در برخی اندازه‌ها و انواعی از تایر که در کشور تولید نمی‌شوند مخالف نیست؛ اما معتقدم با برنامه‌ریزی درست می‌توان حضور برندهای جهانی در بازار پرکشش و رو به فزونی کشور را منوط به همکاری آنها با تولیدکنندگان داخلی یا مشارکت و سرمایه‌گذاری در این صنعت کرد.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۶۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تولید PVC شکسته شد

به گزارش تابناک، آخرین بررسی‌ها از افزایش قیمت جهانی PVC در سطح بین‌الملل تحت تاثیر تنش‌های اخیر حکایت می‌کند. البته مولفه‌های دیگری نظیر کاهش تولید و به‌تبع عرضه برخی از تولیدکنندگان این محصول در خاورمیانه به دلیل تعمیرات برنامه ریزی شده یا مسائل غیرمنتظره و از طرفی افزایش تقاضا به دلیل افزایش فعالیت های ساختمانی و رشد بخش املاک و مستغلات در بروز چنین روندی بی‌تاثیر نیست. 

مشابه چنین وضعیتی در عرضه و تقاضای این محصول در خاورمیانه نیز مشاهده می‌شود. بنابراین به گفته کارشناسان در حال حاضر بستر بازار برای افزایش تولید و عرضه بسیار مناسب تلقی می‌شود. چراکه به ارزآوری و تکمیل زنجیره رشد اقتصادی کشورها کمک می‌کند، روندی که همسو با چشم‌اندازهای اقتصادی کشور و تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.

PVC یکی از ارزشمندترین محصولات صنعت پتروشیمی محسوب می‌شود که در حالت اولیه به صورت پودر سفید رنگی است که می‌تواند به شکل‌های مختلفی مانند لوله، پروفیل، ورقه، فیلم و ... در آمده و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

غدیر نیز به منظور تحقق این اهداف اقدام به ارزیابی و بهره‌وری از شرایط بازار کرد و موفق به ثبت رکورد تولید با بیش از 120 درصد ظرفیت اسمی شد. همچنین با درآمدزایی 4,591  میلیارد تومان در سال 1402 و افزایش 32 درصدی نسبت به سال گذشته توانست میزان سود خالص و همچنین فروش خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

ضمن آنکه با اتکا به توان داخل از ارزبری به میزان 100 میلیون دلار جلوگیری کرد و چشم‌انداز روشنی را در افزایش درآمد و سودآوری رقم زد. با این حساب می‌توان نسبت به آینده بازار این محصول و تسهیل زنجیره رشد اقتصادی کشور عزیزمان ایران امیدوار بود.

دیگر خبرها

  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • هشدار به فعالان بازار لوازم چاه ارت! افزایش قیمت ملزومات چاه ارت ۱۴۰۳
  • رکورد تولید PVC شکسته شد
  • نمایش توانمندی ایران در تولید مواد دارویی
  • افزایش کرایه بار، تبعات تورمی ندارد
  • ۴ روش برای دریافت آسان لاستیک دولتی با کارت ملی