Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-24@16:46:03 GMT

پیام صوتی فوتبالیست گمشده در آسمان: می‌ترسم پدر!

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۶۹۹۳

شایعه شد امیلیانو سالا، مهاجم ۲۸ ساله آرژانتینی که ۳ روز قبل با امضای قراردادی ۱۵ میلیون پوندی به کاردیف سیتی پیوسته، یکی از مسافران هواپیمای پایپر مالیبویی بوده که شب گذشته در نزدیکی‌های جزیره آلدرنی از رادار محو شده است.

به گزارش نود، این هواپیمای کوچک از نانت به مقصد کاردیف در حال پرواز بوده و همین امر، نگرانی‌های بیشتری را درباره حضور سالا در این پرواز به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آخرین اخیار این شایعات را تایید کرده است. میرر در تازه‌ترین اخبار گزارش داده که سالا یکی از مسافران این پرواز بوده و جستجو‌ها برای یافتن این هواپیما در کانال انگلیس ادامه دارد. هرچند که گروه تفحص کانال و گارد ساحلی پیش بینی کرده که تمامی نفرات حاضر در این پرواز جان خود را از دست داده اند.   تعداد بازدید : 6 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی امیلیانو سالا کیست؟ این مهاجم ۲۸ ساله در روز ۱۹ ژانویه و بعد از چندین روز بحث و گمانه زنی، بالاخره با قراردادی ۳ سال و نیمه به ارزش ۱۵ میلیون پوند به کاردیف سیتی پیوست تا با شکستن رکورد انتقال ۱۱ میلیون پوندی گری مدل در سال ۲۰۱۳، به گرانترین بازیکن تاریخ باشگاه کاردیف سیتی تبدیل شود. سالا در نیم فصل نخست فوتبال فرانسه در ۱۹ بازی ۱۲ گل برای نانت به ثمر رسانده بود تا در کنار وهبی خضری (سن اتین) پنجمین گلزن برتر لیگ یک فرانسه لقب گیرد.

سالا در سال ۱۹۹۰ در سانتافه آرژانتین به دنیا آمد و تا ۱۵ سالگی در آکادمی فوتبال سن مارتین رشد کرد. او در این سن به کوردوبا سفر کرد تا به مدرسه فوتبال پرویستو کرسر ملحق شود؛ باشگاهی که ارتباط تنگاتنگی با دو باشگاه اروپایی مایورکا و بوردو داشت و عاقبت، پای سالا را به یکی از این دو باشگاه باز کرد.

سالا در ۲۰ سالگی به بوردو پیوست و در همان زمان وارد تیم جوانان بوردو شد. عدم الحاق سالا به تیم بزرگسالان موجب سرخوردگی او شده بود و حتی پیشنهاد شدن او به باشگاه‌های ایتالیایی از سوی مدیربرنامه هایش، با جواب رد این باشگاه‌ها همراه شد.

سالا در روز ۸ فوریه ۲۰۱۲ بالاخره نخستین بازی خود را برای تیم بزرگسالان بوردو انجام داد. او در جریان باخت ۳-۱ بوردو برابر لیون در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فرانسه در دقیقه ۱۰۵ به جای ژوسیه به میدان آمد و حضور در یک مسابقه حرفه‌ای را تجربه کرد.

دو فصل حضور قرضی در اورلئان (سطح سوم) و نیور (سطح دوم) که با موفقیت همراه بود، موجب بازگشت سالا به بوردو در تابستان ۲۰۱۴ شد. اما بعد از تنها یک نیم فصل، سالا به کان قرض داده شد.

سالا در جولای ۲۰۱۵ با عقد قراردادی ۵ ساله به ارزش یک میلیون یورو به شکل دائمی به نانت پیوست. او در سه فصل حضور کامل در نانت به ترتیب ۶، ۱۲ و ۱۲ گل در لیگ یک به ثمر رسانده بود و تا نیم فصل ۱۹-۲۰۱۸، با آمار بهترین فصول خود برابری کرده بود. با هت‌تریک در جریان پیروزی ۴-۰ نانت برابر تولوز در اکتبر ۲۰۱۸، سالا به نخستین بازیکن نانت در ۱۲ سال گذشته تبدیل شد که موفق به ثبت هت‌تریک در یک مسابقه لیگ یک می‌شود. قرارداد سالا با نانت در تابستان ۲۰۲۰ به پایان می‌رسید.

با قامت ۱۸۷ سانتی‌متری، سالا بهترین گزینه برای بازی مستقیم محسوب می‌شد. اما به رغم این قامت بلند، سالا تسلط خوبی در کار با توپ دارد. ویژگی مخصوص سالا، گرفتن توپ و حرکت به قلب دفاع حریف است و سرعت مناسب، او را قادر به انجام این کار می‌سازد.

تقریبا ۳ هفته طول کشید تا بالاخره خبر انتقال سالا به کاردیف سیتی نهایی شود، آن هم در حالی که این انتقال در لحظات پایانی تا آستانه شکست هم رفته بود. بنابه گزارش‌های رسیده از فرانسه، سالا دو روز پیش از امضای قرارداد با کاردیف، پیشنهادی نجومی از سوپرلیگ چین دریافت کرده بود، اما ترجیح داد پای قرارداد باشگاه لیگ برتری بنشیند و به کاردیف سیتی بپیوندد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: نانت کاردیف سقوط هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۶۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر مسابقات لالیگا در 48 سالگی درگذشت

به گزارش "ورزش سه"، لالیگا از درگذشت لوئیس خیل تورس، مدیر مسابقات این سازمان خبر داد. او همچنین بازیکن باشگاه‌های مختلف اسپانیا بود و به عنوان دبیر کل اتحادیه فوتبالیست‌های اسپانیا (AFE) فعالیت کرده بود.

او حتی مدرک مربیگری هم داشت، خیل امروز در سن 48 سالگی به دلیل بیماری درگذشت. خاویر تباس، رئیس لالیگا، اولین کسی بود که خبر مرگ او را اعلام کرد و با همکارش خداحافظی کرد: "مرگ او برای ما فقدان بزرگی است، اما میراثی از صداقت و فداکاری را برای ما به جا گذاشته است."

قبل از بازی بین تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا، بازیکنان و هواداران به یاد او یک دقیقه سکوت کردند. لوئیس خیل در 28 ژانویه 1976 در لا پوبلا دِ والبونا متولد شد.

او حرفه خود به عنوان یک فوتبالیست را با بازی در پست مهاجم و از مایورکا کاری را آغاز کرد. او در فصل 00-1999 موفق شد با رئال مورسیا به لیگ دسته دوم صعود کند. او بعدا به سویا پیوست، تیمی که توانست با آن در دسته اول بازی کند. علاوه بر این، او همچنین پیراهن تیم‌های الچه و آلیکانته را هم به تن کرد.

او بعد از اینکه کفش‌هایش را آویخت از فوتبال دور نشد و در اتحادیه فوتبالیست‌های اسپانیا شروع به کار کرد که در نهایت به عنوان دبیرکل آن انتخاب شد. خیل سپس به لالیگا رفت، جایی که تا زمان مرگش به عنوان مدیر مسابقات خدمت کرد.

دیگر خبرها

  • شمارش معکوس معرفی بهترین فوتبالیست جهان!
  • برنامه آمریکا برای ساخت بلندترین آسمان‌خراش/ عکس
  • درخواست غرامت 120 میلیونی برای بازیکن کشته شده!
  • ماجرای کشف جسد در بشکه چه بود؟
  • رونالدو نابغه نیست، فقط مسی، پله، مارادونا
  • هنوز هم تا حد مرگ از ژوزه مورینیو می‌ترسم!‏
  • حضور دو بانوی فوتبالیست همدانی در تاجیکستان
  • زنی که زندگی فوتبالیست مشهور ایرانی را نابود کرد
  • مدیر مسابقات لالیگا در 48 سالگی درگذشت
  • زیدان با باشگاه فرانسوی تمام کرده بود