Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@10:03:46 GMT

مذاکرات نفتی عربستان و روسیه لغو شد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۷۲۹۸

عربستان سعودی و روسیه دیگر مذاکرات نفتی در داووس سوییس نخواهند داشت و نخستین دیدار رو در روی وزیران انرژی دو کشور از زمان امضای توافق کاهش تولید در دسامبر، لغو شد. آفتاب‌‌نیوز : وزارت انرژی روسیه در بیانیه ای اعلام کرد الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه به دلیل تغییر در برنامه کاری، در اجلاس داووس شرکت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌تر، منابع آگاه به بلومبرگ گفته بودند بعید است خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی به داووس سفر کند.
این دو نفر جدیدترین مقامات دولتی بلندپایه هستند که از حضور در بزرگترین رویداد تقویم اقتصاد جهانی صرفنظر می‌کنند. با این حال مدیران بزرگترین شرکتهای جهان همچنان قصد دارند در داووس حاضر شوند.
مجمع داووس قرار بود میزبان مذاکرات میان فالح و نواک باشد که نخستین دیدار رو در روی آنها از زمان امضای توافق کاهش تولید میان کشورهای اوپک و غیراوپک در دسامبر بود. نواک هفته گذشته پس از این که فالح از روند کند کاهش تولید روسیه انتقاد کند، اظهار کرده بود آنها قصد دارند درباره پیشرفت اجرای این توافق گفت و گو کنند.
عربستان سعودی در سالهای اخیر از مجمع داووس برای جذب سرمایه گذاری خارجی استفاده کرده است. شرکت نفتی دولتی آرامکو که فالح رییس هیات مدیره آن است، در داووس حضور سالانه دارد و امین ناصر، مدیرعامل آرامکو، روز سه‌شنبه در داووس حاضر شد و به نظر رسید بدنبال جلب حمایت سرمایه‌گذاران از نخستین عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو است.
شماری از رهبران جهان اخیرا تصمیم گرفته اند در اجلاس امسال داووس شرکت نکنند. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا ماه جاری به دلیل تعطیلی دولت، حضور خود و هیات آمریکایی را لغو کرد. مقامات آمریکایی رده بالا قرار بود پیش از پایان مهلت آتش بس ۹۰ روزه، مذاکرات تجاری با چین برگزار کنند.
ترزا می، نخست وزیر انگلیس و امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه نیز سفرشان به داووس را لغو کرده اند.ایسنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عربستان روسیه تولید کنندگان نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۷۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی امروز دوشنبه از خدمات این کشور برای حجاج ایرانی قدردانی و تشکر کرد.

عنایتی ضمن استقبال از سفر شهروندان عربستانی به ایران، گفت: «ما مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی هستیم که به ایران سفر می‌کنند. از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد».

وی درباره ورود نخستین گروه از عمره‌گذاران ایرانی به عربستان پس از ۹ سال، تأکید کرد: «این افراد نخستین گروه از عمره‌گذاران هستند، ولی پس از موسم حج، این سفرها ادامه خواهد داشت».

مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به عمره، بامداد امروز دوشنبه با حضور عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان در ایران، در فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی برگزار شد.

محمدحسین آجیلیان مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها خبر داد که از امروز روزانه ۲ پرواز برای انتقال زائران عمره به عربستان انجام می‌شود.

زائران ایرانی در قالب کاروان‌های ۸۵ نفره به زیارت خانه خدا می‌روند. رئیس سازمان حج سیدعباس حسینی می‌گوید که «اعزام عمره‌گزاران ۱۰ روز طول می‌کشد.» بر همین اساس آخرین پرواز عمره ۱۳ اردیبهشت صورت می‌گیرد.

عمره که سال ۹۴ تعطیل شده بود، سال گذشته قرار بود با اعزام ۷۰ هزار نفر در ۲ ماه برقرار شود که به دلیل مشکل فنی در پروازها هیچ اعزامی صورت نگرفت.

کد خبر 846497 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه عربستان

دیگر خبرها

  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد
  •  استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد
  • استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور
  • آخرین مهلت خروج عمره‌گزاران از عربستان چه زمانی است؟
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • افزایش تولید نفت اوپک پلاس از ماه جولای