Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@19:09:22 GMT

احداث راه آهن رشت-آستارا از تصمیمات جدی دولت است

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۷۴۲۲

احداث راه آهن رشت-آستارا از تصمیمات جدی دولت است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری پیش ازظهر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه فرماندار جدید شهرستان مرزی آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: احداث پایانه مرزی ریلی در دستور کار دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان قرار داشته و این توسعه به واسطه احداث یک آزادراه مرزی از باکو به آستارا و آستارا به رشت صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخورداری آستارا از همه پیش‌نیازهای توسعه و رونق اقتصادی

وی با اشاره به جایگاه آستارا به عنوان یک شهرستان متمدن و استراتژیک در کشور، افزود: آستارا از همه پیش‌ نیازهای توسعه و رونق اقتصادی برخوردار است.

استاندار گیلان با تاکید براینکه این شهرستان مرزنشین همواره در حوزه آموزش و علم پیشتاز بوده است، گفت: داشتن نیروی انسانی تحصیلکرده مهمترین رکن پیشرفت هر شهری محسوب می شود.  

وی آستارا را به واسطه برخورداری از بندر دریایی، بارانداز ریلی و مرز خشکی فعال، بهترین نقطه از نظر صادرات و واردات عنوان کرد و افزود: شهرستان مرزی آستارا نقش اثرگذاری در توسعه اقتصادی کشور دارد و باید بیشتر از ظرفیت‌های این منطقه استفاده کرد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه احداث راه‌آهن رشت-آستارا یکی از تصمیمات جدی دولت است، بیان‌کرد: پس از افتتاح راه‌آهن رشت- قزوین با حضور رئیس جمهور، عملیات اجرایی احداث راه‌آهن بین‌المللی آستارا و اتصال آن به راه‌آهن قزوین-رشت نیز آغاز می‌شود. وجود قطار در این شهرستان فرصتی مناسب برای مردم و اقتصاد منطقه است.

سالاری ادامه داد: در کنار بارانداز ریلی آستارا ایجاد یک شهرک صنعتی، انبارهای بسته‌بندی و مونتاژ محصولات وارداتی و صادراتی می‌تواند آورده اقتصادی راه‌آهن بین‌المللی آستارا را افزایش دهد.

ضرورت ارتباط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه

وی تبادل  اقتصادی با کشورهای منطقه با توجه به شرایط فعلی کشور را ضروری دانست و گفت: موانع مختلف اداری در زمینه تجارت باید رفع شود تا شاهد ارتقای تجارت ملی باشیم.

استاندارگیلان برلزوم بهره‌برداری مناسب از ظرفیت‌های شهرستان مرزنشین و گردشگرپذیر آستارا برای ایجاد شغل و کسب و کار، تصریح‌کرد: در بحث گردشگری با توجه به اهمیت منطقه کوهستانی و گردشگرپذیر حیران، تعریض جاده آستارا به اردبیل و همچنین تعریض جاده آستارا به رشت در دستور کار قرار دارد.

وی لایروبی رودخانه مرزی آستارا چای و ادامه احداث دیواره حفاظتی برای مقابله با سیلاب را از اقدامات مهم و ضروری در حوزه مرز آستارا عنوان و اظهارکرد: حمایت‌های لازم از توسعه تالاب آستارا با هدف گردشگری ملی و بین المللی با حفظ محیط زیست منطقه می شود.

سالاری با اشاره به اینکه جوانگرایی یکی از اولویت های ما در سطوح مدیریتی استان است، افزود: نشاط جوانی می‌تواند به توسعه استان کمک کند.

وی از فرماندار جدید آستارا خواست در رفع بیکاری تلاش کرده و مشکلات موجود این شهرستان مرزنشین کشور را با همکاری و تعامل همه جانبه با مردم و مسئولان برطرف کند.

کد خبر 4521710

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری آستارا مراسم تودیع و معارفه مصطفی سالاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۷۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام مدیران برای اتمام طرح‌های نیمه تمام شهرستان آستارا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدرضا شهاب زاده در جلسه شورای اداری شهرستان آستارا گفت: مردم شهرستان آستارا همواره همراه و همدل مدیران و خدمتگذاران نظام هستند و مشارکت ۷۰ درصدی آن‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲ نمونه‌ای از این همدلی‌ها است که مدیران و مسئولان باید همه با تمام توان در خدمت مردم و برای رفع مشکلات شان گام بردارند.

فرماندار آستارا گفت: مدیران باید تلاش کنند با ارائه گزارش‌های صحیح و به موقع، عملکرد دولت برای توسعه و پیشرفت منطقه را برای مردم تبیین کنند.

شهاب زاده همچنین گفت: در سال گذشته بیش از ۳۳۰ میلیون تومان برای رفع مشکلات آب آشامیدنی و هزار و ۳۷۰ میلیون تومان هم برای رفع مشکلات فاضلاب شهرستان هزینه شد که این روند تا رفع همه مشکلات آب و فاضلاب شهرستان آستارا ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به عملیات گازرسانی به روستا‌های شهرستان، اضافه کرد: تاکنون به ۹۸ درصد روستا‌های آستارا گازرسانی شده و امسال ۲ درصد باقی مانده هم گاز رسانی خواهند شد. 

فرماندار آستارا در خصوص اجرای طرح‌های راهداری این شهرستان گفت: تاکنون ۶۷ میلیارد ریال برای رفع مشکلات راهداری و اجرای ۱۱ طرح بزرگ شهرستان و همچنین ۳۴ میلیارد ریال نیز برای طرح‌های هادی و آسفالت آستارا هزینه شده که با تکمیل دیگر طرح‌های راهداری در درست ساخت، به زودی همه مشکلات مربوط به حوزه راهداری در این شهرستان برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر اتمام همه طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان آستارا، اضافه کرد: پس از تکمیل طرح‌های نیمه تمام شهرستان، هیچ طرح جدیدی تعریف نشود و مدیران با تنظیم اولویت‌های خود بر اساس تحقق شعار سال، از انجام هرگونه اقدام سلیقه‌ای خودداری کنند.

سرهنگ عبدالعلی شعبانی فرمانده انتظامی آستارا هم در این جلسه همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها را برای مبارزه با فساد در شهرستان ضروری دانست و گفت: مهم‌ترین خواسته مردم آستارا، با توجه به مسافر پذیر بودن این شهرستان، برقراری امنیت در همه زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

یاسر همدمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آستارا هم در این جلسه با اشاره به اهداف دستگاه قضا برای دست‌یابی به عدالت و رضایت عمومی، گفت: احیای حقوق عامه از جمله تأمین امنیت، سلامت، بهداشت عمومی، حفاظت از جنگل‌ها، مرتع‌ها و تولید ملی را از اولویت‌های دستگاه قضا است و برطرف کردن مشکلات مردم و تکمیل طرح‌های ملی و استانی در دستور کار دست اندرکاران این دستگاه قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • برخورداری ۴۸ روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • احداث خیابان و پارک محلی گرکان در منطقه ۱۰ اصفهان
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • اهتمام مدیران برای اتمام طرح‌های نیمه تمام شهرستان آستارا
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • دولت توسعه‌گرا چیست؟
  • نشاء مکانیزه برنج در آستارا
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد