Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@20:09:57 GMT

صدور 177 هزار کد معاملاتي

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۷۴۳۵

صدور 177 هزار کد معاملاتي

خبرگزاري آريا- مدير عامل بورس تهران از صدور 177 هزار کد معاملاتي در 10 ماهه نخست امسال خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، علي صحرايي در نشست خبري که امروز در شرکت بورس برگزار شد افزود: در 10 ماهه نخست امسال بيش از 177 هزار کد معاملاتي صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 109 هزار کد معاملاتي بود که افزايش 62 درصدي را نشان مي‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدير عامل بورس تهران گفت: در 10 ماهه نخست امسال از روش‌هاي مختلف شامل عرضه اوليه 11 هزار ميليارد ريال، از طريق اوراق تبعي 8 هزار ميليارد ريال، اوراق بدهي 13 هزار ميليارد ريال، صندوق‌هاي قابل معامله در حدود هزار ميليارد ريال و افزايش سرمايه‌ها 123 هزار ميليارد ريال تأمين مالي انجام شده که رقمي حدود 156 هزار ميليارد ريال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزايش داشته است.
وي گفت: ارزش بازار رشد قابل توجهي داشته و از 382 هزار ميليارد تومان در سال گذشته به بيش از 620 هزار ميليارد تومان در 10 ماهه امسال رسيده و با افزايشي 62 درصدي همراه است.

مديرعامل بورس تهران افزود: ارزش اسمي بازار از 150 هزار ميليارد تومان به 162 هزار ميليارد تومان در 10 ماهه نخست امسال رسيد و رشد 8 درصدي را نشان مي‌دهد.
صحرايي ادامه داد: شاخص بورس تهران نيز نسبت به ابتداي امسال تا مرز 70 درصد افزايش را تجربه کرده است.
وي درباره ارزش صندوق‌هاي قابل معامله گفت: ارزش معاملات در بازار صندوق‌هاي قابل معامله از 13 هزار ميليارد ريال سال گذشته به 47 هزار ميليارد ريال در 10 ماهه نخست امسال رسيده که افزايش 265 درصدي را نشان مي‌دهد.
مديرعامل بورس تهران رشد ارزش معاملات بورس تهران را که يکي از محور‌هاي نقدشوندگي است 170 درصد عنوان کرد و افزود: ارزش معاملات در 10 ماهه نخست امسال در 4 بورس کشور رشد کرده و ميزان رشد آن 123 هزار ميليارد تومان است.
صحرايي ادامه داد: سهم بورس تهران در ارزش کل معاملات بازار سرمايه 35 درصد، سهم بورس کالا 42 درصد، سهم فرابورس 20 درصد و سهم بورس انرژي 3 درصد است.

وي با بيان اين که نقدشوندگي مهمترين چالش بازار سرمايه است گفت: هم اکنون نقدشوندگي نيازمند آن است که مقرراتش تغيير کند و سامانه معاملاتي ما که توان کافي براي انجام عمليات بازارگرداني ندارد هم بايد بهبود و توسعه يابد.
مدير عامل بورس تهران جمع ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس را 830 هزار ميليارد تومان عنوان کرد و افزود: حجم داد و ستد فعالين حقيقي بازار به 51 درصد خريد و 49 درصد فروش رسيده و آن‌ها 3 هزار و 800 ميليارد تومان خريد داشته اند که نشان دهنده توجه مردم به بازار سرمايه است.

صحرايي راه اندازي ابزار آتي سبد سهام را يکي از اقدامات مهم در 10 ماهه نخست امسال دانست و گفت: معاملات آتي سبد سهام با عنوان يک ابزار جديد در تاريخ 25 آذر رونمايي شد و 7 نماد معاملاتي که شامل بانک ها، خودرو و ساخت قطعات، صنايع شيميايي، فرآورده‌هاي نفتي، فلزات اساسي و کالا‌هاي فلزي هستند.
وي درباره آخرين وضعيت معاملات اين ابزار افزود: اين ابزار در 26 روز کاري برابر 2 هزار و 128 قرارداد به ارزش 148 ميليارد ريال مورد داد و ستد قرار گرفته و متوسط روزانه ارزش معاملات برابر 6 ميليارد ريال است.
مدير عامل بورس تهران درباره وضع سهامداران حقيقي و حقوقي گفت: آخرين آمار‌ها نشان مي‌دهد سهامداران حقيقي 52 درصد خريد‌ها و 48 درصد فروش‌ها را پوشش داده اند و در خالص جابجايي‌ها نيز مالکيت بيش از 35 هزار ميليارد ريال سهام از سوي سهامداران حقوقي به سمت سهامداران حقيقي منتقل شده است.
صحرايي درباره تعداد کارگزاري‌ها افزود: در حال حاضر 106 کارگزاري در بورس تهران فعال است که از اين تعداد 97 شرکت خدمات برخط انجام مي‌دهند.
وي ادامه داد: آخرين تعداد ايستگاه‌هاي معاملاتي 1835 مورد است و تعداد تالار‌هاي اختصاصي در تهران 92 مورد و تعداد کالا‌هاي اختصاصي در مناطق ديگر 151 مورد است.

مدير عامل بورس تهران خاطر نشان کرد: بورس تهران با 12 بورس دنيا تفاهم نامه امضا کرده و در حال حاضر نيز به دنبال امضاء تفاهم نامه با بورس شانگ‌هاي است.
صحرايي افزود: هدف از امضاء اين تفاهم نامه‌ها تقويت ارتباط و انتقال تجربه است.
وي افزايش نقدشوندگي بازار را از جمله برنامه‌هاي شرکت بورس اعلام کرد و گفت: مردم ايران به لحاظ فرهنگي دوست دارند که از طريق مستقيم وارد بازار سرمايه شوند، ولي ما نياز داريم صندوق‌هاي منطقه‌اي داشته باشيم و منابع بيشتري از مردم را وارد بازار سرمايه کنيم.
مدير عامل بورس تهران ادامه داد: با نمايندگان کميسيون اقتصادي مجلس جلسه‌اي برگزار شد که در آن بر لزوم فرهنگ بازده در بازار سرمايه و ارتقاء سواد مالي در بورس تاکيد شد.
صحرايي افزود: يکي از برنامه‌هاي اساسي اعلام شده در آن کميسيون بهبود زيرساخت‌هاي معاملاتي است که براي گسترش بازار بايد سامانه معاملاتي را ارتقاء دهيم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صدور کد معاملاتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۷۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا ۱۵۰ بسته مواد غذایی به بیماران خاص و هموفیلی درنیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره امور بیمارستان‌های معاونت درمان دانشگاه نیشابورگفت :ارزش بسته های معیشتی توزیع شده یک میلیارد ریال بود.
علی گاراژیان افزود:همچنین همزمان  با روز جهانی هموفیلی ۲۰ بسته موادغذایی به ارزش ۲۳۰ میلیون ریال به یادبود مرحومه محبوبه خداوردی شهید سلامت، به خانواده‌های بیماران هموفیلی زیر پوشش اهدا شد.

دیگر خبرها

  • اهدا ۱۵۰ بسته مواد غذایی به بیماران خاص و هموفیلی درنیشابور
  • صدور حکم تهیه نوشت افزار واقلام آموزشی جایگزین حبس در دادگاه کیفری ۲ ارومیه
  • ۳۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص کل به بازار سهام تزریق شد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • رشد ۶۲۳۵ واحدی بورس در انتهای معاملات امروز
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • معامله ۵٣ میلیارد کیلووات ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • تحول درمعاملات برقی بورس/حسابهای وکالتی خریدبرق فعال می‌شوند
  • ترس بازار از افزایش دامنه نوسان؟