Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@19:15:17 GMT

چشم طمع سارقان به تجهیزات مخابراتی

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۷۵۴۸

چشم طمع سارقان به تجهیزات مخابراتی

در حالی چشم طمع سارقان به فروش تجهیزات مخابراتی دوخته شده که این اقدام علاوه بر وارد کردن خسارت میلیاردی به شرکت مخابرات، صدمه زیادی نیز به خانواده ها در مواقعی که نیاز فوری به برقراری ارتباط دارند، وارد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، شب از نیمه گذشته و اوضاع جسمی همسرش وخیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها فکری که به ذهنش خطور می کند تماس با اورژانس است تلفن را بر می دارد اما نه بوق می خورد نه اپراطور اخطار بدهی می دهد. درمانده و مستاصل است و بر بالین همسرش بی تابی می کند.

سرقت کابل های تلفن، این روزها دغدغه اصلی شهروندان در اقصی نقاط مختلف استان پهناور سیستان وبلوچستان است که عده ای از سارقان چشم طمع به تجهیزات مخابراتی دوخته و با این اقدام ناپسند علاوه بر وارد کردن خسارت میلیاردی به این شرکت، باعث ضربه به خانواده ها در مواقعی که نیاز فوری به برقراری ارتباط دارند، شده اند؛ ضربه هایی که گاها جبران آنها به اندازه یک عمر هزینه در برمی گیرد چرا که ممکن است خانواده ای را داغدار کند.

با این تفاسیر اما در حالی سارقان از فروش کابل های مخابراتی برای خود درآمد زایی می کنند که همچنان قطعی خطوط مخابراتی به علت سرقت کابل های تلفن یکی از مشکلات اساسی مردم است که این مهم زمینه نارضایتی آنان را نیز به دنبال داشته است.

رضایی مدیرکل مخابرات استان سیستان و بلوچستان در این خصوص به خبرنگارعصرهامون گفت: سرقت کابل ها در عرصه تلفن ثابت بسیار زیاد است و این امر موجب شده تا ارائه خدمات با مشکل مواجه شود.

به گفته وی، سرقت تجهیزات موبایل و تلفن ثابت صدمات زیاد و جبران ناپذیری به جامعه وارد می کند چرا که ممکن است در همان لحظه خانواده ای نیاز به برقراری ارتباط داشته باشد.

این مسئول از شهروندان خواستار آن شد تا در هرنقطه ای از شهر که سارقی در حال تخریب تاسیسات است آن هم تاسیساتی که متعلق به خود مردم است سریعا مورد را به پلیس 110 اطلاع رسانی کرده و گزارش دهند چرا که این همکاری منجر به ارائه خدمات بهتر در این زمینه می شود.

چندی پیش نیز مدیرکل مخابرات استان از میزان خسارت میلیاردی سارقان خبر داده بود و گفت: سرقت کابل های مخابراتی یکی از مشکلاتی است که تاکنون هزینه ای بالغ بر ۱۵میلیارد تومان به این شرکت خسارات وارد کرده و این نیاز دارد که مردم هم درنگهداری از این امکانات نهایت توجه و دقت کافی را داشته باشند.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۷۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حسین خلج دانش آموخته دانشگاه استنفورد آمریکا و مجری طرح گفت: در سال‌های اخیر و با توجه به افزایش حجم اطلاعات در شبکه‌های مخابراتی به‌کارگیری بهینه و هوشمند ساختارهای نوین بیش از پیش مورد نیاز است. بر همین اساس عملاً هیچ شبکه مخابراتی را نمی‌توان یافت که بتواند بدون به‌کارگیری از این ساختارها به‌صورت کارا سرویس ارائه کند.

وی افزود: در این طرح، یک کانال چند کاربره در نظر گرفته می‌شود که در آن قابلیت همکاری میان گره‌های شبکه وجود دارد. این شبکه از طریق یک شبکه وسیع‌تر به ساختار مرکزی شبکه متصل می‌شود. همچنین در این شبکه‌ها مشخصات بده بستان میان نرخ ارسال در کانال و بار ارتباطی در شبکه پشتیبان ارائه می‌شود.

خلج ادامه داد: بل روش‌های متمرکز برای انجام همکاری، تمامی اطلاعات در یک گره تجمیع شده و گره مذکور به پردازش کل داده‌ها می‌پردازد. علاوه بر موارد گفته شده، کنترل از طریق این شبکه‌ها هم از اهمیت خاصی به‌خصوص در شبکه‌های نسل پنجم برخوردار است.

وی اضافه کرد: در این طرح به بررسی ساختارهای نوین به‌کارگیری شبکه‌های این حوزه پرداختیم. کاربردهای این حوزه به‌صورت زیربنایی، هم ساختارهای ابری موبایل و هم ساختارهای سلولی را که در نسل‌های ۵ و مابعد آن مطرح می‌شوند، شامل می‌شود.

مجری طرح خاطر نشان کرد: با گذر شبکه‌های مخابراتی از ساختارهای سنتی به ساختارهای نوین که بر اساس قابلیت‌های انعطاف‌پذیری طراحی می‌شوند، نیاز به شناخت عمیق‌تر این شبکه‌ها اهمیت ویژه‌ای یافته است و به‌ عنوان دو نمونه اصلی این نیاز حیاتی می‌توان به شبکه‌های موبایل نسل پنجم و شبکه‌های زیرساخت اشاره کرد.

طرح پژوهشی «مدیریت و کنترل توزیع شده بر روی شبکه‌های مخابراتی» با هدف بهینه‌سازی انرژی و بهبود کارکرد دستگاه‌های الکترونیکی و مخابراتی با حمایت بنیاد ملی علم ایران انجام شد.

کد خبر 6087532 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • برادران زورگیر در کمتر ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند
  • ‌از بازگرداندن ۱۰۰ میلیارد اراضی کشاورزی تا دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند ممکن شد
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند
  • باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی توسط محققان کشور
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی