Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@22:46:39 GMT

شهدای شناسایی شده لرستانی چه کسانی هستند؟

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۷۵۹۹

شهدای شناسایی شده لرستانی چه کسانی هستند؟

بعد از شناسایی اخیر هفت شهید از شهرهای شیراز، قائم‌شهر، زاهدان، تهران و زنجان، دو شهید دیگر از استان لرستان نیز شناسایی شده‌اند. ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، بعد از شناسایی اخیر هفت شهید از شهرهای شیراز، قائم شهر، زاهدان، تهران و زنجان، دو شهید دیگر از استان لرستان نیز شناسایی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناسایی شهید حمزه کرمی، شهید حسین سهامی فرد و شهید جهانگیر امیری از شیراز که همگی در تک دشمن در سال 67 به شهادت رسیده‌اند، شهید هوشنگ مرتضوی از قائم‌شهر و شهید حسن عیسی‌زایی از زاهدان که هر دو در سال 1365 به شهادت رسیدند، همچنین شهید ازبرعلی احمدی از زنجان و شهید علیرضا زیبرم از تهران که هر دو در تک دشمن در سال 67 به شهادت رسیده‌اند، پیش از این اعلام شد. شناسایی شهید علی محمد ترک و شهید عباس معظمی گودرزی از لرستان ساعاتی پیش اعلام شد. اما این دو شهید لرستانی چه کسانی بودند؟

نخستین دیدار مادر با پیکر شهید پس از 30 سال+عکس و فیلمپایان 30 سال چشم انتظاری مادر یک شهید تهرانی+فیلمشهید تازه شناسایی شده زنجان کیست؟+فیلمشناسایی هویت پیکر مطهر 5 شهید دفاع مقدس+ مشخصات

شهید «علی محمد ترک»، فرزند علی اکبر 25 اردیبهشت ماه 1348، در شهرستان دورود به دنیا آمد. پدرش کارگر کارخانه سیمان بود و مادرش مکینه نام داشت. دانش‌آموز اول متوسطه بود که به عضویت بسیج درآمد و از طریق تیپ 57 حضرت ابوالفضل(ع) راهی جبهه‌های جنگ تحمیلی شد و سرانجام وقتی فقط 16 سال سن داشت، در روز 24 مرداد ماه 1364، در منطقه «چنگوله» به شهادت رسید اما پیکرش در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقودالاثر قرار گرفت. پیکر مطهر او بعد از گذشت 33 سال از شهادتش طی عملیات کاوش اخیر پیکر شهدا توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیدا شده و به کشور بازگشت. هویت این شهید از طریق پلاک شناسایی احراز شد.

شهید «عباس معظمی گودرزی»، فرزند شاه‌ولی، اول فروردین ماه سال 1340 در شهرستان اشترینان شهر بروجرد در استان لرستان به دنیا آمد. تحصیلات خود را تا سیکل ادامه داد و بعد به مشاغلی همچون کارمند و متصدی پرداخت. هنوز ازدواج نکرده بود که از طریق لشکر 27 محّمد رسول الله(ص) به جبهه اعزام شد. سرانجام در سن 21 سالگی در 25 تیرماه سال 1361 در منطقه "شلمچه" مفقودالاثر شد. او در عملیات رمضان در مجروح و اسیر شد، اما در همان زمان اسارت و قبل از انتقال به کشور عراق به درجه رفیع شهادت نائل شد. پیکرش در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. حالا با تلاش گروه‌های تفحص شهدا پس از 36 سال به کشور بازگشت و از طریق کارت شناسایی، هویتش مشخص شد.

انتهای پیام/

R1013186/P/S4,38/CT1 واژه های کاربردی مرتبط دفاع مقدس شهدای دفاع مقدس شهدای گمنام معراج شهدا کمیته جستجوی مفقودین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفاع مقدس شهدای دفاع مقدس شهدای گمنام معراج شهدا کمیته جستجوی مفقودین دفاع مقدس شهدای دفاع مقدس شهدای گمنام معراج شهدا کمیته جستجوی مفقودین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۷۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر پدر ۳ شهید دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، پیکر مرحوم رجبعلی دهنوی پدر شهیدان علی اکبر، حمیدرضا و حسین دهنوی  و پدر دو جانبازدفاع مقدس صبح امروز بردوش مردم مشهد از مقابل مهدیه در خیابان امام رضا به سمت حرم مظهر رضوی تشییع شد.

پیکر این مرحوم پس از اقامه نماز آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بر پیکر وی در حرم رضوی به سوی جایگاه ابدیش در بهشت رضا رهسپار شد.

رجبعلی دهنوی صبح دیروز  به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید علی اکبر  دهنوی  در  ۱۰ دی ۵۷ در مشهد،  حمید رضا در   ۳ تیر سال ۶۲ در مهران در عملیات والفجر ۳ و حسین در  ۲۹ اسفند ۶۶ در ماووت در عملیات بیت‌المقدس ۳ به  درجه رفیع شهادت نایل شد.

دیگر خبرها

  • شهادت یک مربی تیم فوتبال فلسطین در حمله رژیم صهیونیستی به غزه
  • تغییر نام ۱۷ معبر شهر تهران
  • تشییع پیکر پدر ۳ شهید دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی
  • لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟
  • تشییع پیکر پاک ستواندوم شهیدحمید سلطانی نژاد در هامون
  • پیکر پدر شهید در بروجن به خاک سپرده شد
  • تشییع پیکر پدر شهید در بروجن
  • یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • شادی لرستانی ها در حمایت از عملیات وعده صادق سپاه
  • فردا؛تشییع و خاکسپاری پیکر جانباز شیمیایی در خرم آباد