Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- منابع مطلع در سازمان ملل از کناره گيري ژنرال پاتريک کامائرت و موافقت دبيرکل اين سازمان با استعفاي او خبر دادند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، رئيس کميته هماهنگي نظارت بر آتش بس در الحديده يمن، استعفا کرد.
منابع مطلع در سازمان ملل از کناره گيري ژنرال پاتريک کامائرت و موافقت دبيرکل اين سازمان با استعفاي او خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين منابع تاکيد کردند پاتريک کامائرت پس از انتخاب جايگزين، سمت خود را ترک خواهد کرد.
سازمان ملل استعفاي ژنرال کامائرت را به اطلاع دولت (مستعفي و فراري) عبدربه منصور هادي رئيس جمهور يمن رسانده است.
پيش از اين انصارالله ، کامائرت را به جانبداري از ائتلاف سعودي در اجراي توافقنامه آتش بس در الحديده متهم کرده بودند.
فضل ابوطالب، دبيرکل دفتر سياسي جنبش انصارالله يمن ديروز سه شنبه در ديدار معاون فرستاده سازمان ملل متحد تاکيد کرد: جانبداري پاتريک کامائرت (نماينده ويژه سازمان ملل در امور يمن) و همراه نبودن کشورهاي متجاوز، در روند توافق هاي الحديده و اسيران مانع ايجاد مي کند.
ابوطالب در اين ديدار افزود: کامائرت تلاش مي کند مسير توافق الحديده را منحرف و از چارچوبي که در سوئد درباره آن توافق شده است، خارج کند.
پيش از اين ، سازمان ملل استعفاي کامائرت را تکذيب و تاکيد کرد او به کار خود ادامه مي دهد.

يمن: به توافق سوئد پايبنديم
"مهدي المشاط " رئيس شوراي عالي سياسي يمن، با "مارتين گريفيتس " نماينده ويژه سازمان ملل در يمن و هيات همراه وي ديدار کرد.
در اين ديدار، تحولات يمن و مسائل مربوط به اجراي توافق سوئد و برقراري صلح در يمن بررسي شد .
در اين ديدار هم چنين وضعيت نابسامان بشري يمن ناشي از ادامه تجاوزات و نقض بي وقفه توافق سوئد، نيز بررسي شد.
مهدي المشاط از تلاش هاي نماينده سازمان ملل براي پيش بردن فرآيند سياسي و کاهش دادن نابساماني وضعيت مردم يمن قدرداني کرد.
وي همچنين برحمايت از تلاش هاي نماينده سازمان ملل براي کاهش دادن فجايع انساني ناشي از تجاوز و محاصره تاکيد کرد.
المشاط افزود: اين تلاش ها موجب شد تا بار ديگر اعتماد از دست رفته مردم يمن به سازمان ملل، به دست بيايد.
رئيس شوراي عالي سياسي يمن بار ديگر بر پايبندي به نتايج توافق سوئد و گزينه صلح تاکيد کرد.
وي هم چنين از شانه خالي کردن طرف ديگر از تعهدات سوئد، سخن گفت.
از سوي ديگر مارتين گريفيتس از المشاط به خاطر حمايت از تيم سازمان ملل در الحديده و کمک بدان، قدرداني کرد.

اعتراض يمني‌ها به احداث خط لوله نفت عربستان در خاک يمن
مردم استان «المهره» يمن  در اعتراض به اقدام عربستان براي  احداث خط لوله نقتي در خاک اين کشور بار ديگر به خيابان‌ها آمدند.
اعتراض‌هاي مردمي در برخي استان‌هاي يمن عليه احداث خط لوله نفتي از طريق اين کشور ادامه دارد و اهالي استان المهره بار ديگر با برپايي تظاهرات، اعتراض خود را به اين موضوع نشان دادند.
عربستان سعودي دنبال آن است که با احداث اين خط لوله جايگزيني براي صادرات نفت از طريق تنگه هرمز پيدا کند؛ خط مذکور از استان المهره در شرق يمن مي‌گذرد و به «بحرالعرب» مي‌رسد.
بر اساس گزارش «تعز نيوز»، عربستان سعودي از نيروهاي خارجي از جمله گروه‌هاي افراطي استفاده مي‌کند تا تأسيسات و زيرساخت‌ها در استان المهره را به پايگاه‌هاي نظامي تبديل کنند و نيروهاي مذکور مأموريت دارند شهروندان يمني خصوصا مخالفان با احداث خط لوله مذکور مخالف هستند، بازداشت و سرکوب کنند.
بنا به گزارش وزارت حقوق بشر يمن اين اقدامات ائتلاف متجاوز عربي به فرماندهي عربستان سعودي تنها بخشي از تجاوزات آنها در استان المهره است.
استان المهره از آوريل سال گذشته شاهد تظاهرات مسالمت‌آميز عليه نيروهاي سعودي بود؛ تظاهرات‌کنندگان خواستار خروج نيروهاي سعودي، تحويل ورودي‌هاي دريايي و زميني و مراقبت از حاکميت ملي اين کشور هستند.
استان المهره که به دروازه شرقي يمن معروف است، پس از استان «حضرموت» دومين استان بزرگ يمن از نظر مساحت است، داراي دو گذرگاه مرزي با عمان به نامهاي «صرفيت» و «شحناست» و طولاني‌ترين نوار ساحلي در يمن را دارد که به 560 کيلومتر مي‌رسد.

منصور هادي جايي در روند سياسي آتي اين کشور ندارد
دبيرکل دفتر سياسي جنبش انصار الله يمن تاکيد کرد عبد ربه منصور هادي رئيس جمهور مستعفي يمن در روند سياسي آتي اين کشور جايي ندارد.
به گزارش پايگاه خبري العهد لبنان، فضل ابوطالب دبيرکل دفتر سياسي جنبش انصار الله يمن اعلام کرد: «عبدربه منصور هادي رييس جمهور فراري يمن و علي محسن صالح (الاحمر) معاون او جايي در روند سياسي آتي اين کشور ندارند».
فضل ابوطالب ديشب در ديدار با معين شريم معاون فرستاده سازمان ملل به يمن گفت: « آنچه مشروعيت خوانده مي‌ شود، بهانه کشورهاي متخاصم براي تحقق اهداف خود در اشغال يمن و تصرف ثروت ها و منابع اين کشور است».
در حاليکه که دو طرف درباره برخي مسائل مربوط به نتايج توافقنامه سوئد بويژه توافقنامه الحديده و توافقنامه تبادل اسرا و راه حل سياسي فراگير در يمن گفتگو کردند، ابوطالب تاکيد کرد:« يکي از چالش هاي پيشرو در اجراي توافقنامه الحديده، جانبداري پاتريک کامائرت رئيس کميته هماهنگي بازآرايي نيروها و تلاش هاي وي براي تحريف اين توافقنامه و انحراف آن از چارچوب هاي مورد توافق در مذاکرات سوئد است».
ابو طالب درباره موضوع اسرا گفت: « همکاري نکردن کشورهاي متخاصم بويژه عربستان سعودي و امارات با توافقنامه مذکور و عدم افشاي اطلاعاتي درباره سرنوشت اسرا مانع اجراي اين توافقنامه شده است».
دو طرف در اين ديدار همچنين درباره چارچوب کلي راه حل سياسي که محور مذاکرات آتي با نظارت سازمان ملل خواهد بود گفتگو کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا دهد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا استعفا دهد.
 
پلوسی همچنین به استعفای اخیر رئیس اطلاعات نیروهای دفاعی اسرائیل به دلیل شکست در حمله 7 اکتبر اشاره کرد.
 
وی گفت: «ما سیاست و عملکرد نتانیاهو را رد می‌کنیم. چه چیزی می‌توانست بدتر از پاسخ او باشد؟»
 
پلوسی تاکید کرد: «او باید استعفا دهد. او مسئول است.»
 
پلوسی در پاسخ به این سوال که آیا او نتانیاهو را مانعی برای صلح می‌داند، پاسخ داد: «من نمی‌دانم که او از صلح می‌ترسد یا نمی‌تواند صلح برقرار کند و یا خواهان صلح نیست؛ اما او مانعی برای راه‌حل دو کشوری بوده است.»
 
سفارت اسرائیل در واشنگتن به درخواست برای اظهارنظر پاسخ نداد.
 

دیگر خبرها

  • لاپید: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو
  • چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟ / «آهارون حالیوا»، قربانی قدرت خواهی نتانیاهو/ جمله مهمی که حالیوا در نامه استعفاء خود نوشت
  • رییس جدید کمیته تخصصی هواشناسی و علوم جوی آیورا منصوب شد
  • نمایندگان جدید قوه قضائیه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد