Web Analytics Made Easy - Statcounter

به منظور افزایش سطح حفاظتی در منطقه حفاظت شده باغ شادی، ایستگاه دیده‌بانی دراین منطقه ساخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، به منظور افزایش سطح حفاظتی و پایش منطقه حفاظت شده باغ شادی، ساخت ساختمان دیده‌بانی ویژه منطقه باغ شادی در دستور کار محیط زیست یزد قرار گرفته است.

منطقه حفاظت شده باغ شادی خاتم که با وسعت 11 هکتار در جنوب یزد و در ارتفاعات انتهایی سلسه جبال زاگرس در مرز استان فارس واقع شده دارای 157 گونه گیاهی، 18 گونه پستاندار، 53 گونه پرنده و 11 گونه خزنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از گونه‌های حیات وحش مهم منطقه می‌توان به کاراکال، گوزن زرد ایرانی، گراز، خرس قهوه‌ای، رودک عسلخوار، هوبره، انواع گنجشک سانان، بزمجه بیابانی و لاک پشت مهمیزدار اشاره کرد.

از سال 85 سایت تکثیر و پرورش گونه در معرض خطر انقراض گوزن زرد ایرانی به منظور احیاء جمعیت این گونه، در منطقه حفاظت شده باغ شادی ساخته شده است. افزایش پاسگاه های دیده بانی منجر به تقویت زیرساخت های مربوط به حفاظت فیزیکی منطقه می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۷۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده چهار قلاده خرس قهوه‌ای در این استان

به گزارش خبرآنلاین، مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: تصویر همزمان چهار قلاده خرس قهوه‌ای توسط محیط‌بانان منطقه حفاظت شده "اشترانکوه" ثبت شد.

علی سالاروند روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: محیط‌بانان پرتلاش منطقه حفاظت شده اشترانکوه طی پایش شبانه روزی، موفق به ثبت همزمان تصویر چهار قلاده خرس قهوه‌ای شدند.

وی با اشاره به ثبت تصاویر متنوع گونه‌های حیات‌وحش طی ۲ سال گذشته در زیستگاه‌های طبیعی لرستان، بیان کرد: این استان با شرایط مناسب زیستگاهی و حفاظتی، دارای بیش از ٣٠ درصد تنوع زیستی کشور است.

وی در خصوص مشاهده گونه ارزشمند خرس قهوه‌ای در استان گفت: طی سال جاری این سومین ثبت تصویر این گونه‌ ارزشمند در مناطق تحت مدیریت استان می‌باشد و در این مشاهدات که ۲ بار در منطقه حفاظت‌ شده اشترانکوه و یک بار در مناطق طبیعی شهرستان سلسله بوده، تصاویر هفت خرس ثبت شده است که آمار جالب توجهی از نظر مشاهده این گونه مهم در استان پس از سال‌ها و آن هم فقط ظرف یک ماه، محسوب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: در سال گذشته نیز تصاویر حضور خرس قهوه‌ای و پلنگ بعنوان گونه‌های شاخص و در خطر انقراض در مناطق طبیعی استان ثبت شده که نشان دهنده‌ پویایی و افزایش جمعیت گونه‌های شاخص حیات وحش در استان بواسطه برنامه‌ریزی و تلاش‌های شبانه روزی محیط‌بان و زحمتکشان عرصه محیط زیست با تکیه بر استفاده از فناوری‌های نوین( هوشمندسازی) و افزایش تعداد نیروی محیط‌بان طی ۲ سال گذشته است.

سالاروند گفت: منطقه اشترانکوه لرستان از سال ۱۳۴۹ جزو مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفته و طرح مدیریت حفاظت از این منطقه در سازمان محیط زیست تصویب شده است که باید در شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان تصویب و به کشور ارائه شود.

وی تصریح کرد : درحال حاضر در این منطقه ۴۱ گونه پستاندار، ۱۹۵ گونه پرنده و ۶۰۰ گونه گیاهی وجود دارد که ۶۸ گونه گیاهی در این منطقه منحصر به‌فرد و مختص به اشترانکوه است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897375

دیگر خبرها

  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟
  • افزایش تعداد گونه گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • تصویری تازه از حیوان کمیابی که در ایران متولد شد
  • دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد
  • تولد دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • تولد دومین گوساله‌گوزن زرد ایرانی در سال جدید
  • مانور اطفای حریق هنرجویان محیط بانی در منطقه حفاظت شده کرایی
  • مشاهده چهار قلاده خرس قهوه‌ای در این استان
  • ثبت تصاویر چهار قلاده خرس قهوه‌ای در لرستان