Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، از فردا آغاز می‌شود و هشت تیم باقی مانده در این مسابقات به مصاف هم می روند.

 مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ ، از فردا (پنج شنبه) آغاز می شود و هشت تیم باقی مانده در این مسابقات، به رقابت با یکدیگر می پردازند. در این گزارش به بررسی هشت تیم باقی مانده در این رقابت ها می پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی ایران

تیم ملی کشورمان با کارلوس کی روش امسال عزمش را جزم کرده تا پس از سالها دوباره بر بام قاره کهن بایستد. شاگردان کی روش همراه با تیم ملی قطر تنها تیم های حاضر در جام هستند که هنوز دروازه شان باز نشده است و وجود یک دروازه بان شش دانگ به نام علیرضا بیرانوند یکی از دلایل این اتفاق نیز است. بیرانوند با پنالتی ای که در دقایق ابتدایی بازی با عمان گرفت، بار دیگر ارزش های خود را ثابت کرد و ایران را در تورنومنت نگه داشت.

یکی از خصوصیت های اصلی تیم کی روش این است که بازیکنان اصلی و ذخیره تقریبا در یک سطح قرار دارند و این کار مربی پرتغالی را برای انتحاب بازیکنان راحت می کند و دستش را باز می گذارد. به خصوص در این سبک رقابت های فشرده که هر چهار روز تیم ها بازی سنگین دارند و در مراحل حذفی نیز امکان کشیده شدن بازی به وقت های اضافه هم وجود دارد، باعث می شود به بازیکنان تیم فشار کمتری بیاید. در تیم ایران شاید فقط بیرانوند، ابراهیمی و دژاگه جایگاه تقریبا ثابت شده ای دارند و سبک بازیشان از بازیکنان هم پست آنها روی نیمکت کمی بالاتر است اما بقیه بازیکنان تقریبا در یک سطح هستند و کی روش نیز در چهار بازی قبلی از ترکیب های متفاوت استفاده کرده است.

تیم ملی کشورمان که فردا بازی چین بازی می کند و در صورت عبور از این تیم باید به مصاف برنده ژاپن و ویتنام در نیمه نهایی برود.

تیم ملی چین

حریف تیم ملی کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی ، تیم ملی چین است. مهمترین نقطه قوت چین، روی نیمکت این تیم نشسته است. مارچلو لیپی سرمربی پرافتخار و بزرگ ایتالیایی که تجربه بسیار زیادی دارد و اگرچه ابزار و بازیکنان خیلی خوبی در اختیارش نیست اما چندین سال است با این تیم کار می کند و توانسته تیمش را هماهنگ کند. لیپی در بازی یک هشتم نهایی تیمش مقابل تایلند نیز در حالی که تیمش عقب بود، توانست با تعویض هایی طلایی شکست را با پیروزی عوض کند.

چین در مرحله مقدمانی جام جهانی نیز با تیم ملی کشورمان هم گروه بود و هر دو سرمربی از حریفان خود شناخت کافی را دارند.

تیم ملی ژاپن

پرافتخارتین تیم آسیا (با چهار عنوان قهرمانی) در مرحله یک چهارم نهایی باید با مصاف تیم ملی ویتنام برود. ژاپنی ها اگرچه حریفانشان را تا اینجای جام با اقتدار شکست ندادند اما همه را برده اند. آنها در مرحله قبل به مصاف تیم قدرتمند عربستان رفتند و با یک بازی حساب شده و در حالی که حدود 25 درصد مالکیت توپ را در کل بازی در اختیار داشتند، موفق شدند با یک گل سعودی ها را شکست دهند. آنها البته در مرحله یک چهارم نهایی کاری به مراتب آسان تر نسبت به یک هشتم دارند و ویتنام نسبت به عربستان ضعیف تر محسوب می شود.

سامورایی ها که در صورت عبور از ویتنام در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف برنده دیدار ایران و چین بروند، می خواهند با هدایت هاجیمه موری‌یاسو سرمربی ۵۰ ساله ژاپنی برای پنجمین بار قهرمان آسیا شوند. این مربی برای این کار ترکیب با تجربه ای را در اختیار دارد که ۱۳ بازیکن لژیونر شاغل در اروپا دارد.

تیم ملی ویتنام

ویتنامی ها که در گروه چهارم جام ملت ها  پس از ایران و عراق به عنوان تیم سوم صعود کردند، در مرحله یک هشتم نهایی توانستند در کمال تعجیب اردن را در ضربات پنالتی شکست دهند و راهی این مرحله  شوند. ویتنام در مقابل عراق، یمن و اردن بازی خوبی به نمایش گذاشت اما در برابر تیم ایران حریفی برای گفتن نداشت و با دو گل مغلوب شد.

تیم ملی فوتبال ویتنام رتبه صد رنکینگ فیفا را در اختیار دارد و هدایت این تیم بر عهده مربی از کشور کره جنوبی به نام پارک هانگ سئو است  آنها از زمان تعطیلی لیگ کشورشان یعنی سه ماه پیش تاکنون در اردو هستند و ۱۳ بازی دوستانه برگزار کرده اند و بازیکنان این تیم کاملا با یکدیگر هماهنگ شده اند. تمام بازیکنان تیم ملی ویتنام در لیگ کشور خودشان بازی می‌کنند به غیر از دروازه‌بان سوم این تیم که در لیگ کشور تایلند حضور دارد.

تیم ملی کره جنوبی

تیم ملی کره جنوبی نیز بین تیم هایی است که تاکنون همه بازیهای خود را با پیروزی پشت سرگذاشته است اما این تیم نیز مانند ژاپن خیلی مقتدر عمل کرده و به جز چین، بقیه حریفانش را به سختی شکست داده است. آنها در مرحله گروهی تیم های فیلیپن و قرقیزستان را با یک گل بردند و چین را با دو گل شکست دادند. در مرحله یک هشتم نیز کره ای ها به سختی و در وقتهای اضافه تیم ملی بحرین را دو بر یک شکست دادند و گام به این مرحله گذاشتند. آنها در این مرحله باید به مصاف تیم شگفتی ساز و قدرتمند قطر بروند.

شاگردان پائولو بنتو پرتغالی در رتبه پنجاه و سوم رنکینگ فیفا قرار دارند و تاکنون دو بار قهرمان آسیا شده اند، اما از آخرین قهرمانی آن‌ها ۶۹ سال می‌گذرد. البته آن‌ها در دوره قبل به فینال رسیدند که مغلوب استرالیا شدند.

کره جنوبی هشت بازیکن لژیونر شاغل در اروپا دارد که مهمترین سون هیونگ مین ستاره تیم تاتنهام است که در حال حاضر بهترین بازیکن آسیا نیز محسوب می شود و سبک بازی اش  کاملا از بقیه بازیکنان این قاره بالاتر است. از وقتی سون به اردوی کره اضافه شده (از بازی سوم دور گروهی) سبک بازی کره کاملا با محوریت او برنامه ریزی شده است و در دو بازی ای که به میدان رفته نمایش خوبی هم داشته است. ببرهای آسیا برای شکست طلسم ۶۹ ساله امید زیادی به ساق های او دارند.

تیم ملی قطر

قطری‌ها در این دوره از مسابقات بسیار فراتر از حد انتظار ظاهر شدند و هیچ کس فکر نمی‌کرد تیم ملی قطر تا این حد قدرتمند باشد. قطر که تمام بازی‌های خود را تا اینجا با پیروزی در ۹۰ دقیقه پشت سر گذاشته است. پیروزی آن‌ها مقابل کره شمالی و لبنان قابل انتظار بود، اما اوج کار عنابی‌ها پیروزی ۲ بر صفر عربستان در بازی آخر مرحله گروهی بود. آن‌ها در حالی که برای صدرنشینی فقط به یک تساوی مقابل سعودی‌ها نیاز داشتند، اما نمایش فوق العاده‌ای ارائه دادند و با ۲ گل این تیم قدرتمند عربستان را شکست دادند و این تیم را به مصاف ژاپن فرستادند و خودشان حریف عراق شدند. این تیم مقابل عراق نیز نمایش خوبی ارائه کرد و یک بر صفر تیم قدرتمند عراق را شکست داد و راهی یک چهارم شد. اما قرعه سخت قطری‌ها ادامه دارد و در این مرحله باید به مصاف کره جنوبی بروند.

المعز علی ستاره ۲۲ ساله قطری‌ها در خط حمله این تیم، در این رقابت‌ها نمایش خیره کننده‌ای ارائه کرده است و اکنون با هفت گل زده در صدر جدول گلزنان قرار دارد و مدعی اصلی کسب عنوان آقای گلی رقابت‌ها است. این بازیکن تیم فوتبال الدوحیل، تک مهاجم عنابی‌ها در خط حمله و امید نخست گلزنی این تیم محسوب می‌شود. قطری‌ها با تکیه بر او و بقیه بازیکنان هماهنگ این تیم امید دارند برای نخستین بار فینال آسیا را تجربه کنند.

تیم ملی استرالیا

مدافع عنوان قهرمانی در اولین دیدار مرحله گروهی خود مقابل اردن با نتیجه یک بر صفر شکست خورد تا شروع بدی را در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ داشته باشد. کانگوروها در دومین بازی خود مقابل تیم ملی فوتبال فلسطین با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسیدند و در بازی سوم مقابل تیم ملی سوریه با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شدند تا در نهایت با ۶ امتیاز پشت سر تیم ملی اردن به مرحله حذفی این تورنمنت راه پیدا کنند. استرالیایی ها در این مرحله در سردترین بازی جام مقابل ازبسکتان به تساوی بدون گل دست یافتند و در نهایت در ضربات پنالتی این تیم را حذف کردند تا گام به یک چهارم بگذارند. استرالیایی ها نشان دادند اصلا مانند چهار سال قبل تیمی قدرتمند نیستند و نمی توان انتظار داشت قهرمانیشان را تکرار کنند.

کانگوروها که در رتبه 41 فیفا و دوم آسیا قرار دارند، پس از جام جهانی شاهد تغییرات عمده‌ای بودند و احتمالا به همین دلیل است که ضعیفتر از حد انتظار ظاهر شدند. آنها در این مرحله باید به مصاف امارات میزبان بروند و برای عبور از این تیم و تیم داوری مسابقه به چیزی بیش از شانس احتیاج دارند.

تیم ملی امارات

میزبان جام ملت ها، در اولین گام خود مقابل تیم بحرین با نتیجه یک بر یک متوقف شد تا شروع نه چندان خوبی به عنوان میزبان این مسابقات داشته باشد. آن‌ها در بازی دوم مرحله گروهی توانستند تیم هند را با نتیجه دو بر صفر شکست دهند، اما در آخرین دیدار خود مقابل تیم تایلند با نتیجه یک بر یک متوقف شدند تا با ۵ امتیاز به عنوان سرگروه از این مرحله عبور کنند. آنها در مرحله حذفی نیز مانند دور گروهی به قرعه ای نسبتا راحت برخورد کردند و مقابل قرقیزستان در وقتهای اضافه و با پنالتی دقیقه ۱۰۳ که داور برایشان گرفت، سه بر دو قرقیزستان را شکست دادند.

هیچ کدام از شاگردان آلبرتو زاکرونی سرشناس ، لژیونر نیستند و همگی در لیگ امارات بازی می کنند. به نظر می رسد داوری ها در این جام کمی به سود امارات بوده و باید دید این روند برابر استرالیا نیز ادامه پیدا می کند یا خیر. میزبان مسابقات که در این جام عمر عبدالرحمن ، بهترین بازیکن این کشور را در اختیار ندارد، می خواهد از امتیاز میزبانی استفاده کند و تا مراحل پایانی جام پیش برود.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۷۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ قهرمانان آسیا| پیروزی اولسان در فینال رفت منطقه شرق

در نخستین بازی دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال اولسان هیوندای کره‌جنوبی برابر حریف ژاپنی‌ به پیروزی رسید. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امروز (چهارشنبه) و در چارچوب مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های اولسان هیوندای کره‌جنوبی و یوکوهامای ژاپن رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با پیروزی یک بر صفر میزبان کره‌ای خاتمه یافت.

لو دونگ در دقیقه 19 تک گل این بازی را برای اولسان هیوندای کره‌جنوبی به ثمر رساند.

در دیگر دیدار این مرحله و در منطقه غرب نیز امشب و از ساعت 19:30 تیم‌های العین امارات و الهلال عربستان به مصاف هم می‌روند.

دیدار العین - الهلال به تعویق افتاد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چین با پذیرش شکست مقابل ویتنام حذف شد
  • نتایج یک چهارم لیگ کنفرانس اروپا؛ حذف نماینده ترکیه و صعود بنفش‌ها در آرتمیو فرانکی
  • مارسی (4) 1-0 (2) بنفیکا؛ صعود مارسی به نیمه نهایی لیگ اروپا در ضربات پنالتی
  • صلاح امید را به لیورپول برگرداند (عکس)
  • از تسلیم شدن مقابل پرسپولیس تا رویای فینال آسیا!
  • نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا/ العین رکورد تاریخی الهلال را شکست
  • لیگ قهرمانان آسیا| پیروزی اولسان در فینال رفت منطقه شرق
  • بایرن مونیخ - آرسنال؛ وقت انتقام
  • امشب؛ پایان مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا / لطفاً مثل هفته پیش بازی کنید!
  • دلداری دادن سرجی روبرتو و الخاندرو بالده به پائو کوبارسی پس از شکست بارسلونا مقابل پاری سن ژرمن / عکس