Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@12:22:42 GMT

چهار عامل افزایش قیمت سکه

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۷۹۹۶

چهار عامل افزایش قیمت سکه

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف درباره دلایل افزایش نرخ سکه و طلا در هفته اخیر گفت: عامل اول مربوط به روزهای پایانی سال و مطرح شدن تقاضای سنتی آخر سال توسط بخشی از خانواده‌ها و موسسات جهت دادن هدیه آخر سال است. عامل دیگر نیز افزایش نرخ ارز در روزهای اخیر است که همبستگی مثبت با نرخ سکه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشتی‌آرای اظهار داشت: حباب سکه در طول هفته با افزایش 90 هزار تومانی از 380 هزار تومان به 470 هزار تومان رسیده است. این افزایش در صورتی است که قیمت جهانی طلا تغییرات بسیار اندک داشته است.

محمد کشتی‌آرای  ادامه داد: عامل سوم تقاضای پنهان است که ناشی از ترس افزایش قیمت در روزهای آتی است که موجب ایجاد روند صعودی در قیمت طلا می شود.

کشتی آرای عامل چهارم را تصمیم بانک مرکزی مبنی بر ماه‌شمار کردن سپرده‌های کوتاه مدت دانست و افزود: این تصمیم موجب شد تا بخشی از نقدینگی موجود در بانک‌ها به سمت بازار طلا و سکه سرازیر شود.

وی تصریح کرد: مجموع این چهار عامل باشد تا قیمت سکه با رشد 250 هزار تومان و 7 درصدی نسبت به اول هفته همراه باشد. همچنین حباب سکه در طول هفته با افزایش 90 هزار تومانی از 380 هزار تومان به 470 هزار تومان رسیده است. این افزایش در صورتی است که قیمت جهانی طلا تغییرات بسیار اندک داشته است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف با اشاره به آخرین نرخ انواع سکه گفت: نرخ هر قطعه سکه تمام طرح قدیم سه مییلیون و 950 هزار تومان، سکه تمام با طرح جدید چهار میلیون و 120 هزار تومان، قیمت نیم سکه دو میلیون و 150 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 310 هزار تومان و سکه‌های گرمی نیز 705 هزار تومان است.

وی ادامه داد: همچنین قیمت هر مثقال طلا یک میلیون و 605 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 370 هزار تومان است./ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۷۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این چهار نوشیدنی را صبح‌ها مصرف نکنید تا کلیه‌تان سالم بماند

ایتنا - امروزه بسیاری از افراد انواع مختلف نوشیدنی‌ها را بدون در نظر گرفتن تأثیر منفی آن ها بر سلامت کلیه‌ها می‌نوشند. اما مصرف برخی نوشیدنی‌ها به ویژه در ساعات ابتدایی روز می‌تواند به کلیه آسیب جدی برساند.
چهار نوع نوشیدنی رایج وجود دارد که افراد صبح‌ها مصرف می‌کنند و به طور چشمگیری به سلامت کلیه‌ها آسیب می‌رساند.

اول، نوشیدنی‌های غنی از کافئین مانند قهوه، چای و نوشیدنی‌های انرژی زا. مصرف بیش از حد کافئین باعث افزایش جریان خون و فشار خون می‌شود که خطر ابتلا به بیماری های کلیوی را افزایش می دهد. همچنین، کافئین باعث تکرار ادرار می شود که ممکن است منجر به کم‌آبی و افزایش خطر تشکیل سنگ کلیه شود.

دوم، نوشیدنی‌های انرژی‌زا. این نوشیدنی ها حاوی مقادیر بالای کافئین و مواد محرک هستند که منجر به تکرر دفعات مراجعه به دستشویی و کم آبی می شود. این امر به سلامت کلیه ها آسیب می رساند و خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد.

سوم، نوشیدنی های گازدار. این نوشیدنی ها غنی از کافئین و شیرین کننده های مصنوعی هستند که خطر کم آبی و تکرر ادرار را افزایش می دهند. این موارد به طور منفی بر سلامت کلیه ها تأثیر گذاشته و خطر تشکیل سنگ کلیه را بالا می برد.

چهارم، شیرین کننده های مصنوعی استفاده شده در آبمیوه های بسته بندی و سایر نوشیدنی ها. این مواد باعث می شوند که کلیه ها تلاش بیشتری برای دفع آن ها انجام دهند که در درازمدت به سلامت آن ها آسیب می رساند.

دیگر خبرها

  • مصباحی مقدم: انتظارات تورمی مهم‌ترین عامل افزایش تورم است
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ چهار‌شنبه ۲۹ فروردین
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • با ۵ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم؟
  • بانک های ناتراز اصلاح شوند تورم کاهش می یابد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ارزان‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ چند؟
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟
  • این چهار نوشیدنی را صبح‌ها مصرف نکنید تا کلیه‌تان سالم بماند
  • تنش منطقه‌ای، عامل تحریک نرخ ارز در بازار غیر رسمی
  • زنجان گرمتر می شود