Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: 25 درصد صادرات مرغ کشور از استان گلستان اتفاق می افتد و بهره‌وری به ما در این حوزه به شدت افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛  حجت سمیعی در گفتگو با این پایگاه خبری اظهارکرد: در چهار دهه گذشته چهار برنامه برای افزایش تولید محصولات کشاورزی را در دستور کار قرار دادیم و یکی از برنامه‌های ما تلاش برای‎ رسیدن به خود کفایی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: از ابتدای انقلاب 10 درصد محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شد و مابقی آن از خارج وارد کشور می‎شد، خوشبختانه امروز این ارقام برعکس شده و ما 90 درصد در تولیدات خودکفا شده ایم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاوری 300 درصد رشد داشته و تولید ناخالص  ما در کشور از 3/1 به 15 درصد رسیده است.

سمیعی اذعان کرد: تولید بخش کشاورزی 6/7 برابر شده است.

وی  تاکید کرد: در حوزه گندم از 6  میلیون تن تولید در کشور به 14 میلیون تن رسیدیم و تولیدات شیلات ما  از 33 هزار تن به یک میلیون تن افزایش یافته است.

سمیعی با بیان اینکه مصرف سرانه گوشت ماهی در کشور 11 برابر شده است، افزود: سرانه مصرف میوه و سبزیجات نیز 9 برابر افزایش یافته است و مصرف گوشت مرغ بیش از 3/5 برابر شده است.

وی با اشاره به خرد شدن اراضی کشاورزی در بعد از انقلاب ابراز کرد: با توجه به اینکه توسعه 3  برابری شهرنشینی را شاهد بودیم افزایش عملکرد در واحد سطح یکی از دستاوردهای بخش کشاورزی در انقلاب بوده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان ادامه داد: در دوران انقلاب اسلامی با 3 بحران عمده مثل تحریم‌هل، جنگ و خشکسالی‌ها رو به‎رو بودیم اما علی‎رغم آن شاهد توسعه بخش کشاورزی بودیم.

وی افزود: تقویت خاک و کشاورزی حفاظتی، احیای فعالیت‌های جنگلداری را از دیگر برنامه‎هایی بود که در کشور دنبال شده و در مجموع در استان تولیدات ما از یک میلیون و 200 هزار تن محصولات کشاورزی به 5 میلیون تن رسیدیم.

رئیس کارگروه کشاورزی جنبش مردمی پاسداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در گلستان با بیان اینکه در بحث تولید سویا  و کنجاله که یک محصول استراتژیک است 60 درصد تولید کشور را در استان گلستان داریم ، اذعان کرد:  56 درصد خاویار کشور را در گلستان تولدید می شود،  گلستان با 10 درصد تولید گندم  کشور رتبه دوم را دارد و همچنین در تولید جو با 7 درصد رتبه نخست و در پنبه با 12 درصد رتبه نخست استان‎های کشور را داریم.

وی بیان کرد: 25 درصد صادرات مرغ کشور از استان گلستان اتفاق می افتد و بهره‌وری به ما در این حوزه به شدت افزایش یافته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با بیان اینکه هرجا تفکر جهادی حاکم شد باعث خروج از بحران ها شد، افزود: هم اکنون 20 هزار واحد روستایی از صنعت دامپروری روستایی امرار معاش می کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۸۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان سمنان بر ضرورت جهش تولید تأکید کرد و گفت: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، محمدعلی نیکبخت ظهر امروز در جمع نخبگان ، بهره‌برداران و تشکل‌های بخش کشاورزی شهرستان‌های گرمسار و آرادان اظهار داشت: در تولید باید جهش اتفاق بیفتد و دولت با مشارکت و همراهی  مردم و همراهی مردم شعار سال را محقق کنند.

وی با بیان اینکه مردم دو دسته‌ هستند،  یک دسته در حال تولید بوده و یک عده هم می‌خواهند بیایند و تولید بکنند گفت: باید زمینه تولید فراهم شود تا تولیدکنندگان چند برابر تولیدات فعلی خود  را داشته باشند و نیاز است در این مسیر موانع را از سر راه تولیدکنندگان برداریم.

وی با بیان اینکه برخی از مردم  قصد تولید دارند و تمایل به حضور در عرصه تولید هستند ما باید موانع را از سر راه آنان برداریم و برای مشتاقان نیز فرش قرمز پهن کنیم.

نیکبخت با تأکید بر اینکه باید بگذاریم مردم خودشان تولید را مدیریت کنند به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: همه باید برای جهش تولید تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم و بخش دولتی باید دست به دست هم بدهند تا جهش تولید اتفاق بیفتد و در شهرستان‌های گرمسار و آرادان  هم هیچ بن‌بستی وجود ندارد و باید  با منابع موجود راندمان را بالا ببریم.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در خیلی از محصولات ظرفیت رسیدن به خودکفایی را داریم و نیاز است در این زمینه دانشگاه‌ها و نخبگان به کمک بیایند و سایر فرصت‌ها را هم در نظر بگیریم تا به کمک هم خودکفایی شکل بگیرد.

جلوگیری از خام‌فروشی  محصولات ضروری است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری در بخش شیلات و در بخش گلخانه‌ها  داریم و صنایع غذایی برای فرآوری محصولات با ایجاد ارزش افزوده باید به میدان بیایند و ما جلوی خام فروشی و صادرات مواد خام را بگیریم و باید خلق ثروت و برندسازی و صادرات بکنیم.

نیکبخت خاطرنشان کرد: در حوزه دامپروری و صنایع تبدیلی و صنایع جانبی هم نیز باید اقداماتی انجام شود و در کل کشور و به تبع آن در استان سمنان نیز ظرفیت‌های فراوان رشد وجود دارد.

وی گفت: در حال حاضر استان سمنان تأمین گوشت قرمز و سفید و لبنیات چند استان است را بر عهده دارد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی نباید وجود داشته باشد و در تولید هم هیچ محدودیت و سقف نداریم و برای تولید کننده نباید سقف بگذاریم.

نیکبخت گفت: تولیدکننده باید بخشی از تولید خود را برای تازه‌خوری و بخش دیگری را برای فرآوری و بخشی را هم نیز برای صادرات بگذارد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان به سمت  صادرات حرکت کنند گفت: صادرات را باید به تولیدکننده آموزش دهیم و  باید صادرات را به تولیدکننده گره بزنیم.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ما در سال 1402 کمترین چالش را در حوزه‌های مختلف مخصوصاً در تامین میوه و سبزی و سیفی داشتیم.

نیکبخت از صادرات 268 هزار تن رب گوجه در سال گذشته خبر داد و گفت: میزان صادرات چند برابر سال گذشته آن است و  روزانه هشت هزارتن صادرات گوجه فرنگی داریم.

وی گفت: در سنوات گذشته مثلاً در آذربایجان غربی کشاورزان سیب تولیدی و مازاد فروش نرفته خود را با لودر امحا می‌کردند اما با کمک صنایع تبدیلی رفع شد و  به تجار هم اعلام شد در صورتی به شما مجوز واردات می‌دهیم که محصولات داخلی را ابتدا بخرید و محصولات کشاورزی که بر روی دست کشاورز مانده است را ابتدا بخرید و سپس مجوز اخذ کنید.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند همه این کارها را انجام دهد و این به معنی مشارکت مردمی و تاثیرگذاری آنان است.

نیکبخت درباره حل مشکل آب سد نمرود و رودخانه حبله رود گرمسار گفت: با مشارکت مردم باید آب سد نمرود را با لوله به منطقه منتقل کنیم.

وی اضافه کرد: وزیر جهاد کشاورزی با به اتفاق این دو وزارتخانه مشکلات را اولویت بندی و انشاالله پیگیری و حل می‌کنیم.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد
  • وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان