Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@17:36:52 GMT

بررسی راهکارهای تحقق چشم‌انداز رسانه ملی

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۸۳۱۱

چهارمین همایش رشد و تعالی مراکز استان‌ها سه‌شنبه دوم بهمن‌ماه با حضور علی دارابی معاون امور استان ها و مدیران کل صدا و سیمای مراکز استان ها برگزار شد.

در سلسله نشست‌های نوبت صبح، مجید علیزاده دبیر همایش به ارائه گزارشی از دوره‌های گذشته این همایش پرداخت و با بیان اینکه نقاط قوت و ضعف سه همایش قبلی احصا شده است اظهار کرد: با توجه به نتایج و ثمراتی که همایش رشد و تعالی مراکز استانی صدا و سیما داشته‌ است، چهارمین همایش با تکیه بر تجارب گذشته و با نگاه به افق‌های آینده برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه تقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس در خصوص انتظارات مراکز از شبکه شما و راهکارهای تعامل با مراکز به سخنانی پرداخت و گفت: شبکه شما، رنگین کمان فرهنگ ها و آداب و رسوم اقوام ایرانی است و با پخش بهترین برنامه های مراکز جایگاه ویژه ای میان مخاطبان استان‌های کشور دارد. راهبرد اصلی شبکه شما پخش برنامه های برند پرمخاطب مراکز و همچنین برنامه‌های فاخر شبکه های استانی است.

محمدمهدی قاسمی مدیر شبکه شما نیز اضافه کرد: امروز ۷۷ درصد از برنامه‌های شبکه شما از صدا و سیمای مراکز استان ها تامین می‌شود و تنها ۲۳ درصد از برنامه‌های شبکه، تولید خود شبکه است.

احمد پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد طی سخنانی با موضوع «بایسته‌های نظارت و ارزیابی موثر، کارآمد و حرفه‌ای» خاطرنشان کرد: مولفه‌های فراوانی را می‌توان برای نظارت و ارزیابی موثر و کارآمد برشمرد که هر یک نقش مهمی در تحقق اهداف چشم‌انداز پنج ساله رسانه ملی دارند.

«طرح‌های نوآورانه با محورهای امیدآفرینی، ایجاد نشاط، انقلابی‌گری، برنامه‌سازی در مناسبت‌ها و نهضت مستندسازی در مراکز» موضوع سخنرانی مرهان جلایی مدیرکل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس در این همایش بود که وی با اشاره به این محورها گفت: برنامه‌سازی پژوهش‌محور و بهره‌مندی از کانون‌های اندیشه‌ورزی با حضور نخبگان فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و رسانه‌ای هر استان، می‌تواند نقش به سزایی در این حوزه‌ها داشته باشند.

پس از آن مهدی دهقان نیری مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان هم به سخنرانی پیرامون «اولویت‌های جشنواره آتی پویانمایی» پرداخت و عنوان کرد: برگزاری نخستین دوره این جشنواره، تجربه‌ای ارزشمند برای رسانه ملی و معاونت امور استان‌های صدا و سیما بود. لازم است از این تجربه گران‌سنگ در کنار نظرات و پیشنهادات فعالان حوزه پویانمایی و برنامه‌های عروسکی در برگزاری هرچه بهتر و باکیفیت‌تر جشنواره دوم استفاده کرد.

مسلم رحیمی مدیرکل صدا و سیمای خوزستان هم نیز، تولیدات مشترک صدا و سیمای مراکز با کشورهای همسایه را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: این اقدام در راستای تعاملات فرهنگی و رسانه‌ای، گام مهمی به شمار می‌رود.

این همایش در نوبت عصر هم با برگزاری نشست پرسش و پاسخ ادامه یافت.

در بخش نخست، احمد شهریاری معاون منابع مالی و سرمایه‌ انسانی سازمان صدا و سیما با اشاره به موضوعاتی پیرامون نیروی انسانی کارآمد و مباحث اداری و مالی اظهار کرد: در سند چشم‌انداز پنج ساله رسانه ملی، این محورها به صورت هماهنگ با دیگر مسائل مد نظر قرار گرفته‌اند.

وی افزود: تامین تجهیزات و هزینه‌های تولید در مراکز از دیگر موضوعاتی است که برای آن برنامه‌ریزی شده و علاوه بر این بحث تکریم بازنشستگان و توجه به نیازهای آنها در ابعاد مختلف هم در دستور کار قرار دارد.

مصطفی محمدی رییس طرح و برنامه‌ریزی رسانه ملی هم در بخش دوم پرسش و پاسخ حضور یافت و ضمن پاسخگویی به سوالات مطرح شده به بیان برخی دیدگاه‌ها و سیاست‌های صدا و سیما در حوزه برنامه‌ریزی پرداخت.

وی گفت: در حوزه بودجه و برنامه‌ریزی، نگاه ویژه‌ای به استان‌ها در سطح مدیریت کلان صدا و سیما وجود دارد.

محمدی در پایان تاکید کرد: توسعه و پرورش نیروهای مستعد در حوزه‌های گوناگون برنامه‌سازی، یکی از اولویت‌های صدا و سیما در مراکز استانی است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رشد و تعالی معاون رشد صدا و سیما آداب و رسوم یزد رسانه ملی خلیج فارس نخبگان رسانه پرسش و پاسخ منابع مالی سازمان صدا و سیما نیروی انسانی مد بودجه رسانه ملی صدا و سيما مراکز استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۸۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون مشخص شد

براساس نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) هفت برنامه از ده برنامه پرمخاطب رسانه ملی متعلق به شبکه سه است. ۶۹.۲ درصد از مردم ایران، مخاطب رسانه ملی هستند و شبکه سه سیما نیز با ۴۰.۸ درصد، پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون شد.

به گزارش ایسپا، در خصوص میزان تماشای تلویزیون، ۶۹.۲ درصد از ایرانیان، برنامه‌های رسانه ملی را تماشا می‌کنند و بعد از شبکه سه شبکه آی‌فیلم با ۳۵.۲ و شبکه یک با ۲۱ درصد در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

همچنین هفت برنامه از ده برنامه پرمخاطب رسانه ملی شامل مردان آهنین، محفل، شب‌خوش، فوتبال‌برتر، پانتولیگ، معرکه و ماه من متعلق به شبکه سه سیما است.

دیگر خبرها

  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • جبلی خبر داد: وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش‌خانگی در حال بررسی
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی | پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون مشخص شد
  • «به افق فلسطین» به عبارتی برنامه جبهه فلسطین بود