Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری کشت فرا سرزمینی با اشاره به انعقاد قرارداد یک و نیم میلیون هکتاری کشور در این حوزه گفت: ۴۲۸ هزار هکتار زمین زیر کشت رفته که در قالب ۲۰ شرکت در ۹کشور می باشد. ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ اقتصادی کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هومن فتحی با بیان اینکه کشت فراسرزمینی در گذشته و قبل از سال 2008به 300 هزار هکتار می رسید، گفت: «کشورهای توسعه یافته از آن پس به حفظ امنیت غذایی روی آوردند و از آن پس شاهد رشد سریع در این زمینه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی ادامه داد: «اولین دستور کار رسمی کشت فرا سرزمینی در کشور مصوبه اردیبهشت سال 95 هیئت وزیران بود که آئین نامه ای در 8 بند مصوب و مجری این کار نیز تعیین شد.»

فتحی در تشریح وضعیت موجود اظهار کرد: «در دنیا 4 میلیارد هکتار زمین کشاورزی زیر کشت است و تا امروز اراضی کشت فراسرزمینی در قرارداد 42 میلیون هکتار بوده است که از این میزان تنها 6,4میلیون هکتار زیر کشت رفته است.»

مدیرکل امور بین الملل و سازمانهای تخصصی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه از این میزان بخش عمده، شامل محصولات غیر کشاورزی است، ادامه داد: «از میان این قرارداد ها 1200 شرکت وارد کار شده اند.»

فتحی با اشاره به قرار داد یک و نیم میلون هکتاری کشور در این حوزه گفت: «از این میزان قرارداد بر اساس اطلاعاتی ما 428 هزار هکتار زمین زیر کشت مستند شده که در قالب 20 شرکت در 9کشور می باشد و معادل 120 هار هکتار محصول اراضی کشت شده وارد کشورمان می شود.»

وی با اشاره به اینکه عموما کشورهای همجوار، امریکای لاتین و افریقا جز کشورهای هدف محصولات زیر کشت ایرانی هستند، افزود: «این مسیر در حال پیشرفت است و در این رابطه بی راهه نرفته ایم.»

***نگاه حمایتی مجلس به کشت فراسرزمینی

همچنین علی ابراهیمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به ورود مرکز پژوهش ها به حوزه کشت فرا سرزمینی اظهار کرد: «گزارش ها حاکی است که مطالعات مرکز پژوهش ها نشان می دهد این فعالیت به نفع کشور است و مجلس با نگاه حمایتی به این موضوع خواهد پرداخت.»

وی افزود: «همواره تلاش داشتیم امنیت سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور را فراهم کنیم؛ از طرفی نیت کشورمان در این مقوله بالا بردن امنیت غذایی است و تا حدود زیادی مایحتاج داخل تامین شود و از دیگر سو صادرات این محصولات که از قبل برای ان بازار ایجاد شده اتفاق افتد.»

ابراهیمی با اشاره به اینکه نیت کشورها تنها مقوله های مذکور نمی باشد، گفت :«با افزایش قیمت نفت، کشورهای بزرگ به تامین اتانول از غلات نظیر جو و ذرت روی آوردند تا سوخت های زیستی را از این محل بدست آورند.»

این نماینده مجلس تصریح کرد: «کشت فرا سرزمینی معادلات جدیدی به خود گفته و کشورهای اروپایی در استفاده از سوخت های زیستی بخشنامه ای را ایجاد و بدین سمت ترغیب شده اند.»

خسارت سنگین سیلاب به مزارع کشاورزی "روستاهای حاشیه دز" در بخش شاوور

انتهای پیام/

R1012122/P/S77,7,83/CT3 واژه های کاربردی مرتبط وزارت جهاد کشاورزی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزودن ۴۱ هزار هکتار زمین به شهر‌ها برای اجرای نهضت ملی مسکن

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در بوشهر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: ۵۰ تا ۷۰ درصد درآمد خانواده‌ها برای بخش مسکن هزینه می‌شود و دولت باید به این بخش وارد می‌شد تا آن چه در شأن مردم است به آنان برسند.

ارسلان مالکی افزود: ایده دولت برای ساخت ۴ میلیون خانه در طرح نهضت ملی مسکن کار بسیار بزرگ و امیدآفرینی است.

او اضافه کرد: همان‌گونه که نیرو‌های مسلح اجازه ندادند تا ناامیدی در کشور به‌وجود بیاید، ما نیز باید با ساخت مسکن امیدآفرینی کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بیش از ۸۵ هزار هکتار زمین در کشور کارشناسی شد که ۴۱ هزار هکتار آن مصوب شد و به محدوده شهر‌های کشور افزوده و پیوست شدند و بیشتر آن در اختیار نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: ۱۵ هزار هکتار زمین نیز در حال طی فرآیند مجوز شهرداری‌ها هستند.

مالکی گفت: در بیش از دو سال گذشته از عمر دولت سیزدهم، ۵۰ درصد کل چهل سال گذشته زمین به مردم واگذار شده است.

او اضافه کرد: ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و در مراحل مختلف اجرا است. همچنین ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور را مصوب کردیم که مستقل از شهر‌های کنونی ساخته می‌شوند. مراحل تصویب آنها در استان‌ها تمام شده و بخشی نیز در اختیار مردم قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اراضی که ما در محدوده شهر‌ها تأمین کرده‌ایم بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار و احد مسکونی برای مسکن حمایتی را پاسخ می‌دهد و آماده‌سازی آن شروع نیز شده است.

مالکی بیان کرد: در بوشهر نیز امروز ۶۵۰ هکتار را کلنگ‌زنی می‌کنیم که نزدیک به ۷ هزار قطعه مسکونی یعنی ۷ هزار واحد را شامل می‌شود که به مشمولان واگذار می‌شود و بخشی از آن در اختیار مشمولان نیروگاه اتمی بوشهر قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • افزودن ۴۱ هزار هکتار زمین به شهر‌ها برای اجرای نهضت ملی مسکن
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود
  • وقتی که همت به پشتوانه اراده به ثمر می‌نشیند
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم