Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی کردستان، سردار کیومرث شیخی اظهارداشت: در طول ۴۰ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی، اقدامات شایسته ای برای کنترل و اداره این خط پر از رمز و راز صورت گرفته تا ما بتوانیم با امنیت و آرامش زندگی کنیم.

وی افزود: امروز نقطه به نقطه این ۲۲۷ کیلومتر را خط هایی به نام جاده به هم وصل می کنند که در اوایل انقلاب در مرز کردستان تقریبا جاده ای وجود نداشت و تردد افراد و یگان های نظامی به صورت پیاده و یا با استفاده از چهارپایان و اسب صورت می گرفت که این امر موجب شده بود تا امنیت مرزها هر لحظه در معرض تهدید جدی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مرزبانی استان کردستان ادامه داد: امروزه جاده ها عامل دسترسی و کنترل سریع مرزها هستند و انتقال مواد غذایی، تجهیزات نظامی و تردد کارکنان از طریق جاده انجام می شود و از ابتدای سال ۸۸ و تشکیل فرماندهی مرزبانی تاکنون، کیلومترها جاده در هنگ های مرزی مریوان و بانه به بهره برداری رسیده است.

شیخی به احداث پاسگاه برای کنترل نوار مرز اشاره کرد و یادآور شد: امکانات چشمگیری در پاسگاه ها تعبیه شده تا مرزبانان بتوانند با امنیت و آرامش خاطر بیشتری کارشان را انجام دهند و اجرای طرح «خوشاین سازی» طی سالای اخیر موجب شده تا سختی ها و ناخوشی های مرز قابل تحمل تر شوند.

وی با بیان اینکه بی خبری از بستگان و خانواده، بدی آب و هوا، مبارزه با اشرار و دور بودن از محیط شهری، مرزبانی را به یکی از سخت ترین کارها تبدیل کرده است، بیان کرد: در گذشته فقدان حفاظت فیزیکی در نوار مرز موجب شده بود تردد افراد ناشناس به دور از چشم مرزبانان و به ویژه در شب به راحتی صورت گیرد و این امر امنیت کشور را تهدید می کرد اما با احداث دیوارهای فنسی، تردد افراد غیر مجاز تقریبا غیر ممکن شده است.

فرمانده مرزبانی استان کردستان از برجک ها به عنوان کوچکترین واحد نظامی در مرز نام برد و گفت: هر پاسگاه، چند برجک را در تابعیت خود دارد و به خاطر مسلط بودن بر منطقه، برجک ها را در بلندترین و مرتفع ترین نقطه مشرف بر مرزها ساخته اند.

شیخی اظهارداشت: طی سال های اخیر چندین برجک در هنگ های مرزی بانه و مریوان ساخته شده و به اکثر آنها برق رسانی و آب رسانی صورت گرفته و تمامی برجک ها دارای حفاظت فیزیکی هستند.

وی افزود: فعالیت مرزبانان تنها به نگهبانی در برجک ها ختم نمی شود بلکه آنان باید در دروازه های رسمی بسیار آگاهانه و دقیق عمل کنند و ورود و خروج کلیه افراد و وسایل نقلیه را به دقت مورد بررسی قرار دهند چون هرگونه ورود و خروج غیر مجاز اتباع و کالا خسارات جبران ناپذیری بر امنیت و اقتصاد کشور وارد می کند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان ادامه داد: هر ساله یگان های مرزی در برف و کولاک ارتفاعات کردستان گرفتار می شوند، چنین شرایطی موجب شده تا مرزبانی به سختی انجام گیرد اما نیروهای پشتیبان در هنگ های مرزی هیچگاه پاسگاه ها و برجک های گرفتار در برف و یخبندان را تنها نمی گذارند.

شیخی یادآور شد: پدهای بالگرد در این روزها نقش مهمی در امداد و کمک رسانی دارند و از سال ۱۳۸۸ تا کنون چندین پد بالگرد در هنگ های مرزی بانه و مریوان احداث شده است.

وی بیان کرد: تقسیم وظایف در مرز و عمل به وظیفه از طرف نیروها سال ها است که به بهترین شیوه انجام می شود و هر کس در کنار دیده بانی، مشغول امور روزمره پاسگاه نیز هست و این قانون ساده سال ها است که مرز را مستقل و سرپا نگه داشته است.

فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: اتفاقی بزرگ که طی چند سال اخیر مرز را دچار تغییرات شگرفی کرده، ورود انرژی برق به مرز است که این امر انجام وظیفه در مرز را آسان تر و امنیت پرسنل پاسگاه و کیفیت حفاظت از مرز را دوچندان کرده است و همچنین در برجک هایی که امکان برق رسانی برای آنها وجود ندارد از انرژی خورشیدی استفاده می شود.

شیخی اظهارداشت: تجهیزات پیشرفته امروزی از قبیل دوربین های مداربسته و حرارتی به کمک مرزبانان آمده تا کنترل مرزها دقیق تر و راحت تر صورت گیرد و با این کار همزمان می توان با یک چشم، چندین مکان را رویت کرد و خطرات احتمالی را سریع تر شناسایی و دفع کرد.

وی افزود: تسهیل عبور و مرور مجاز و جلوگیری از رفت و آمدهای غیر مجاز، حراست از مرز در مقابل هرگونه تجاوز خارجی، ممانعت از انتقال کالاهای غیرمجاز و کمک به مرزنشینان برای ارتقای وضع زندگی آنان از نخستین وظایف مرزبانان به شمار می آید.

فرمانده مرزبانی استان کردستان به ویزیت رایگان مرزنشینان توسط بهداری مرزبانی اشاره کرد و ادامه داد: این اقدام در راستای ارتقاء تعاملات اجتماعی در نوار مرزی انجام می شود که این امر موجب رضایتمندی اهالی ساکن در نوار مرزی استان شده است.

شیخی در پایان سخنان خود به جنگ تحمیلی و شرایط سختی که در آن زمان بر مردم این استان حاکم بود اشاره کرد و یادآور شد: نزدیک به ۳۰ سال از آن دوران می گذرد و امروز شاهد آن هستیم که نقطه صفر مرزی ایران و عراق دارای اوضاع و احوالی کاملا متفاوت از نوع آرامش و امنیت است.

کد خبر 4521273

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج مرز مرزبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط با آمریکا به نقطه حساسی رسیده است

به گزارش همشهری آنلاین،‌ خبرگزاری عراق در این باره اعلام کرد که «محمد شیاع السودانی» امروز با «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید دیدار و رایزنی کرد.

السودانی در جریان این دیدار گفت: سفر من به ایالات متحده پس از یک برهه حساس انجام می‌شود و اهمیت روابط بین دو طرف را نشان می‌دهد.

وی افزود: روابط آمریکا و عراق به نقطه عطف مهمی رسیده است و ما قصد داریم درباره مشارکت گفت‌وگو کنیم.

السودانی اعلام کرد: ما در حال تلاش برای حرکت از یک رابطه نظامی به مشارکت کامل با آمریکا هستیم و دیدگاه‌های آمریکا و عراق ممکن است در مورد آنچه در منطقه اتفاق می‌افتد، متفاوت باشد.

بایدن نیز در این دیدار اظهار داشت: عراق و آمریکا با یکدیگر همکاری می‌کنند تا داعش تروریست را شکست دهند.

بایدن مدعی شد: مصمم هستیم تا از گسترش درگیری در خاورمیانه اجتناب کنیم.

بیشتر منابع رسانه‌ای اعلام کرده بودند که بایدن برای گفت‌وگو در زمینه تنش‌های ناشی از جنگ غزه، پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی و نیز موضوع خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق میزبان نخست‌وزیر عراق خواهد بود.

در این سفر یک هیات دولتی و پارلمانی شامل وزرا، نمایندگان پارلمان، مشاوران و نمایندگانی از بخش‌های خصوصی و صنعتگران متخصص، السودانی را همراهی می‌کنند و مذاکرات گسترده‌ای را با مقامات آمریکایی درخصوص روابط دوجانبه، پرونده‌های اقتصادی، مالی، تجاری، امنیتی علاوه بر آموزش، فرهنگ و سایر بخش‌ها خواهند داشت. همچنین قراردادهای سرمایه گذاری با شرکت‌های بزرگ امریکایی امضا خواهد شد.

در جریان این سفر همچنین نخستین نشست کمیته عالی هماهنگی مشترک با هدف پیشبرد توافقنامه چارچوب استراتژیک در محورهای انرژی، همکاری بانکی و مالی، حمل و نقل، مبارزه با فساد، استرداد اموال عراق، بخش تجارت، آموزش و فرهنگ برگزار خواهد شد.

کد خبر 844841 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا عراق جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • انسداد مرزها در استان خراسان رضوی
  • پاکو خمز در مصاحبه با مارکا: دخترانم با گریه از من می‌خواستند ایران را ترک کنیم؛ امنیت بر پول مقدم است!
  • رژیم همراه با ورزش؛ ترکیبی کامل برای سلامت و آرامش
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • روابط ما با آمریکا به نقطه حساسی رسیده است
  • روابط با آمریکا به نقطه حساسی رسیده است
  • اجازه نمی‌دهیم رژیم صهیونیستی با ماجراجویی آرامش منطقه را بر هم بزند
  • امیر عبداللهیان : اجازه نمی‌دهیم رژیم صهیونیستی آرامش و ثبات منطقه را برهم بزند
  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است