Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به افزایش ورودی پرونده به شورای حل اختلاف، دادسراها و محاکم استان در 10 ماهه امسال، گفت: با توجه به نامطلوب بودن شرایط اقتصادی کشور افزایش طرح دعاوی را شاهد هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تیتریک، احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری استان البرز در آخرین نشست شورای معاونین دادگستری استان در سال 97 که با حضور مسئولان قضایی استان و معاونان رئیس کل برگزار شد با اشاره به افزایش آمار ورودی پرونده به شورای حل اختلاف، دادسراها و محاکم استان در 10 ماهه امسال گفت: با توجه به نامطلوب بودن شرایط اقتصادی کشور افزایش طرح دعاوی را شاهد هستیم و این اتفاق نشان می‌دهد که بین مشکلات اقتصادی و روند افزایش پرونده‌های قضایی ارتباط مستقیمی برقرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی متذکر شد: این افزایش در ورودی‌ ها در حالی رخ می‌ دهد که در استان البرز با مشکلات عدیده زیرساختی و منابع انسانی رو برو هستیم و با اینکه تغییری در تخصیص اعتبارات و منابع ایجاد نشده است ولی ورودی‌ ها در مقایسه با سال قبل رشد قابل توجهی دارد.
 
رئیس کل دادگستری استان البرز اظهار داشت: کارکنان قضایی و اداری دادگستری استان البرز امسال سال سختی را پشت سر گذاشته‌ اند و با وجود کمبودها  با کار جهادی تلاش کرده‌ اند هم‌ راستا با افزایش تعداد پرونده‌ های ورودی، میزان پرونده‌ های خروجی را نیز افزایش دهند.
 
وی با اشاره به کمبودها و وضعیت نامناسب منابع انسانی در دادگستری استان توضیح داد: چندین شعبه حقوقی در مرکز استان بلاتصدی است و در کیفری نیز با مشکلات عدیده روبه‌رو هستیم همچنین در محاکم تجدیدنظر اکثر شعبات با 2 نفر اداره می‌شوند و در خدمات‌رسانی مطلوب برای مردم مشکلاتی به وجود آمده ولی تکریم ارباب رجوع همواره در اولویت بوده است.
 
عالی‌ ترین مقام قضایی استان اضافه کرد: برخی از برنامه‌ هایی که در سند توسعه استانی متصور شده بودیم در بخش قضایی محقق نشده که تاثیرگذارترین عامل در این نتیجه کمبود منابع انسانی است.
 
وی با تبیین تعامل سازنده دستگاه قضایی با سایر دستگاه‌ ها در استان تاکید کرد: این تعاملات هم‌ راستا با منافع مردم استان البرز است ولی در جایی که دستگاهی بخواهد به حقوق مردم تعدی کرده یا از دستور قضایی تمرد کند برخود قاطع انجام خواهد شد.
 
فاضلیان شناخته شدن استان البرز به عنوان استانی پیشرو در کشور در زمینه‌های مختلف قضایی را مرهون تلاش مدیران و کارکنان این مجموعه دانست و یادآور شد: استان البرز استانی نوپا است و با وجود بی‌مهری‌ها در تخصیص اعتبارات لازم به استان، دادگستری با اتکا به توانمندی‌ها و خلاقیت‌های مجموعه، توانسته به استانی پیشرو تبدیل شود تا جایی که طرح زیادی با پیشنهاد همکاران در استان اجرایی شده و پس از بروز آثار آن، جنبه ملی و کشوری پیدا کرده است.
 
وی با اشاره به اقدامات عمرانی در استان البرز برای کاستن از کمبودها در فضای اداری گفت: در این راستا مجتمع گرمدره برای شورای حل اختلاف احداث شده است همچنین مجتمع‌هایی مجزا در ماهدشت و محمدشهر با اعتبارات استانی در دست احداث داریم که مجتمع ماهدشت پیشرفت 60 تا 70 درصدی دارد و مجتمع محمدشهر نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید .
 
رئیس کل دادگستری استان البرز پیشرفت ساختمان دادگستری کل استان البرز را نیز چشمگیر عنوان کرد و توضیح داد: این بنا که اکنون بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد در کمتر از سه سال به بهره برداری خواهد رسید علاوه بر ثبت یک رکورد در احداث مجتمع 15 هزار متری، تنها پروژه‌ ای در کشور است که امسال و سال آینده برای اتمام آن بودجه تخصیص یافته و امیدواریم دهه فجر سال 98 به بهره برداری برسد.
 
وی با بیان اینکه برای چهارباغ نیز احداث مجتمع 2 تا 3 هزار متر مربعی با اعتبارات استانی در نظر گرفته شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم با جذب اعتبارات ویژه در شهرستان‌های استان نیز مجتمع‌ های مستقلی برای دادسرا و دادگستری احداث کنیم.

     
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۸۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش در پرونده قتل در پویش «به حرمت امام علی(ع)»

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: اعضای مجتمع شماره ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول با جلب رضایت اولیای دم در قالب پویش «به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم»، پس از پنج سال پرونده قتل را با صلح و سازش مختومه کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی توسعه حل اختلاف این استان، حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت‌بهبهانی اظهار کرد: سال ۱۳۹۸ در یکی از روستاهای شهرستان دزفول درگیری و نزاعی بین دو طایفه رخ داد و منجر به قتل یک خانم ۳۷ ساله شد که این حادثه آتش اختلاف و کدورت را بین این دو طایفه بیشتر شعله‌ور کرد.

وی افزود: متأسفانه سال‌های متمادی طی دعواهای متعدد بین این دو طایفه مشکلات زیادی برای روستا و خانواده‌ها به وجود آمد که با تدابیر رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب دزفول، پرونده برای حل‌وفصل به شورای حل اختلاف ارجاع شد.

رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان، برگزاری نشست‌های متعدد و طاقت‌فرسا در این سال‌ها را یادآور شد و گفت: در نهایت در روز اجرای حکم و در واپسین ساعات زمانی که قرار بود، طناب مجازات به گردن قاتل آویخته و حکم قصاص اجرا شود، با حضور تیم و کارگروه شورای حل اختلاف ویژه قتل در محل اجرای حکم با پویش «به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم»، مهلت ۴۰ روزه‌ای برای اجرای تعهدات خانواده قاتل گرفته شد.

حجت‌الاسلام امانت‌بهبهانی تصریح کرد: خوشبختانه در ماه مبارک رمضان و حلول سال نو تعهدات ظرف پنج روز اجرایی و به حول قوه الهی منجر به کسب رضایت قطعی و ثبتی اولیای دم شد، همچنین طرفین نسبت به تمام پرونده‌های مطروحه در دادسرا، دادگاه و شورای حل اختلاف رضایت کامل دادند.

وی با قدردانی از تدابیر رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب دزفول و خانواده مقتول که به حرمت امام علی (ع) قاتل را بخشیدند، خاطرنشان کرد: تلاش‌های مدیر امور اداری شورای حل اختلاف دزفول، رئیس و اعضای مجتمع شماره ۱۲ شورای حل اختلاف این شهرستان جای قدردانی دارد.

کد خبر 739307

دیگر خبرها

  • وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد
  • پرونده قتل در دزفول منجر به صلح و سازش شد
  • سازش در پرونده قتل در پویش «به حرمت امام علی(ع)»
  • سامانه نظارت بر قراردادها و دعاوی دولتی راه‌اندازی می‌شود/ بخشی از مشکلات اقتصادی بدلیل فاصله گرفتن از قانون اساسی است
  • سازش پرونده قتل در دزفول
  • صلح و سازش یک پرونده قتل در دزفول
  • سازش در پرونده قتل پس از ۵ سال در دزفول
  • ۱۲ محکوم در استان سمنان سال گذشته از قصاص نفس رهایی یافتند
  • اقدامات دستگاه قضایی گلستان خوشحال کننده است
  • ۴۶ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف استان هرمزگان منجر به مصالحه شده است