Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@22:01:41 GMT

کشتار‌های «ژانویه» صهیونیست‌ها از ۱۹۴۸ تا کنون

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۸۷۶۰

کشتار‌های «ژانویه» صهیونیست‌ها از ۱۹۴۸ تا کنون

 

خبرگزاری فارس: رژیم صهیونیستی از سال 1948 که با حمایت کشورهای غربی، فلسطین را اشغال کرد، برای پیش بردن نقشه‌های خود دست به جنایت‌های گسترده‌ای زد. اقداماتی که اکنون نیز با کشتار هر هفته فلسطینی‌ها در راهپیمایی‌ بازگشت در مرز نوار غزه ادامه دارد. 

بر اساس آخرین گزارش‌ها، طی راهپیمایی های بازگشت که از مارس 2017 در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی آغاز شده تا به امروز بیش از 250 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و تعداد مجروحان به بالای 24 هزار نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

البته اقدامات این رژیم علیه فلسطینی‌ها در قدس و کرانه باختری نیز کمتر از نوار غزه نیست. علاوه بر شهرک‌سازی‌ها که با سرعت سرسام‌آوری در حال افزایش است، فلسطینی‌های بسیاری در این منطقه به بهانه تلاش برای انجام عملیات استشهادی به شهادت می‌رسند. 

خلاصه‌ای از کشتارهای رژیم صهیونیستی که از زمان اشغال در ماه ژانویه رخ داده، به شرح زیر است:

در پنجم ژانویه 1948 گروهک صهیونیستی «ارگون» اقدام به منفجر کردن هتل «سمیرامیس» در منطقه «القطمون» قدس کردند، طی این انفجار 19 فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از 20 نفر زخمی شدند.

 

در هفتم ژانویه 1948گروهک صهیونیستی ارگون اقدام به منفجر کردن بمبی در ورودی «یافا» در شهر قدس کردند که طی آن 18 فلسطینی شهید و بیش از 41 نفر زخمی شدند.

 

در هشتم ژانویه 1948 گروهک‌های تروریستی خودرویی بمب‌گذاری شده در نزدیکی ساختمان «السرایا العربیة» در مرکز شهر یافا پارک کردند، در این انفجار 70 فلسطینی به شهادت رسیدند و دهها نفر زخمی شدند.

در شانزدهم ژانویه 1948 صهیونیست‌ها با پوشیدن لباس نظامیان انگلیسی و به بهانه تفتیش وارد «عمارة المغربی» در خیابان صلاح‌الدین حیفا شدند؛ آنها یک بمب ساعتی در آن کار گذاشتند که طی انفجار آن 31 فلسطینی شهید و بیش از 60 نفر زخمی شدند.

در بیست و دوم ژانویه 1949 گروهک‌های صهیونیستی «بالماخ» و یگان «گفعاتی» به فرماندهی «اسحاق رابین» به فلسطینی‌های بی‌دفاع در روستای «یازور» در نزدیکی حیفا حمله کردند و آنها را به خاک و خون کشیدند. بر اساس گزارش‌ها در این حمله حدود 15 فلسطینی به شهادت رسیدند و تعداد زخمی‌ها به دهها نفر رسید. بسیاری از این‌ها در حال خواب به شهادت رسیدند، این جنایت تا سال 1981 مخفی مانده بود.

در  ششم ژانویه 1952 گروهک‌های صهیونیست به بیت‌لحم حمله کردند، یک مرد،همسر و دو فرزندش را به شهادت رساندند و دو فرزند دیگر این خانواده را زخمی کردند.

در 11 ژانویه 1952 گروهک‌های صهیونیست به روستای «بیت‌جالا» واقع در بیت‌لحم یورش بردند؛ هفت فلسطینی را به شهادت رساندند و دهها نفر دیگر را زخمی کردند.  

در چهارم ژانویه 2005 یگان توپخانه رژیم صهیونیستی به سمت تعدادی از کودکان و جوانان فلسطینی که در مقابل منازل خود در «بیت‌لاهیا» واقع در شمال نوار غزه تجمع کرده بودند، تیراندازی کرد که طی آن هشت فلسطینی –که بیشتر آنها کودک بودند- به شهادت رسیدند و 14 نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/ص

منبع: فردا

کلیدواژه: کشتار فلسطینیان رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۸۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایت صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن بیش از ۵۸۰۰ دانش آموز در غزه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از کانال تلگرامی شبکه العالم، وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد: از زمان آغاز جنگ در غزه در ۷ اکتبر ۵۸۸۱ دانش‌آموز در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیدند.
وزارت آموزش و پرورش فلسطین افزود: در این مدت همچنین ۹۸۹۹ دانش آموز فلسطینی در نوار غزه زخمی شدند.

 

 

جراح فلسطینی، عمل پیچیده زخم‌های ناشی از گلوله و مواد منفجره در غزه را شرح می‌دهد
شبکه خبری میدل ایست آی در گزارشی به بازتاب اظهارات یک پزشک فلسطینی در غزه پرداخت که زخم‌های ناشی از انفجار‌های بمباران رژیم اشغالگر را تشریح می‌کرد.
من دکتر محمد شاهین هستم. من متخصص اطفال هستم که در بیمارستان شهدای الاقصی کار می‌کنم. در حال حاضر در بخش اورژانس و درمان آسیب‌های استخوانی کار می‌کنم. در بخش اورژانس با انبوهی از موارد زخمی‌ها مواجه هستیم که باید به درمان آنها بپردازیم. این زخم‌ها ناشی از اصابت گلوله یا حملات هوایی یا حملات توپخانه‌ای است که به علت آنها، بافت و استخوان موردهدف قرار گرفته، به شدت تخریب می‌شود. زخمی‌ها بخش‌های قابل توجهی از بافت پا، ساعد، دست، پهلو‌ها یا بخش‌های فوقانی و تحتانی بدن خود را از دست می‌دهند. علاوه بر این، شاهد تخریب گسترده بافت‌های استخوانی ناشی از مواد منفجره هستیم. این جراحات بسیار پیچیده هستند و درمان آن سخت و مستلزم به کارگیری بیش از یک جراح است بطوریکه جراح استخوان، جراح عمومی و جراح زیبایی باید حضور داشته باشند و در عمل جراحی باهم مشارکت کنند. این زخم‌ها می‌تواند پیامد‌های سختی در آینده برای فرد به همراه داشته باشد. اگر اتفاقی رخ دهد، زخم این افراد ملتهب یا عفونی می‌شود و درنتیجه باید قطع عضو انجام شود. ما با برخی مسائل مشترک در این بیمارستان و بیمارستان‌های دیگری روبرو هستیم که در نوار غزه همچنان فعال هستند.

 

وداع با ۳ شهید فلسطینی در اردوگاه جنین
کانال تلگرامی شبکه الاقصی تصاویری از وداع با سه شهید فلسطینی در اردوگاه جنین در کرانه باختری منتشر کرد.
رژیم صهیونیستی صبح امروز در حمله‌ای پهپادی محله «حاره الدمج» در اردوگاه جنین را هدف قرار داده است.

 


حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در اردوگاه جبالیا
کانال تلگرامی شبکه خبری القدس تصاویری از یک خانه در اردوگاه جبالیا در نوار غزه که دیشب (سه شنبه) هدف حملات هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت، منتشر کرد.




تخریب جاده‌های محله الجابریات در جنین
کانال تلگرامی فلسطین پست تصاویری از بلدوزر‌های رژیم صهیونیستی منتشر کرد که دیشب (سه شنبه) اقدام به تخریب جاده‌های محله الجابریات در جنین کردند.


نظامیان صهیونیست خودروی یک فلسطینی را در جنین منفجر کردند
به گزارش کانال تلگرامی فلسطین آنلاین، نظامیان رژیم صهیونیستی پس از بازداشت چند جوان فلسطینی از داخل خودرویی در جنین در کرانه باختری، خودروی مذکور را منفجر کردند.



یک شهید و ۹ زخمی در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به محله الدمج در جنین
به گزارش کانال تلگرامی قدس فید، چند ساعت پس از یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین در کرانه باختری، یک فروند پهپاد این رژیم بامداد امروز (چهارشنبه) محله الدمج در جنین را هدف حمله موشکی خود قرار داد.
به گفته شاهدان، غیر نظامیان در خیابان‌های این محله هدف حمله قرار گرفتند که به گفته پزشکان، دستکم یک فلسطینی شهید شد و ۹ نفر زخمی شدند.



در حمله جنگنده‌های صهیونیستی به شمال غزه در هنگام افطار، تعدادی زن و کودک شهید شدند
شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی از بمباران اردوگاه جبالیا و شهادت جمعی از ساکنان آن خبر داد.
جنگنده‌های اسرائیلی منزل خانواده خضر در منطقه بلوک ۲ در اردوگاه جبالیا را هدف قرار دادند که بر اثر آن تعدادی شهید و مجروح شدند. در این منطقه خانه‌ها به یکدیگر چسبیده اند از این رو تعدادی از اعضای خانواده الاشرافی که جنب خانه بمبارن شده قرار گرفته است مفقود شدند و شاهد ویرانی حاصل از این بمباران هستیم. این خانه هنگام افطار بمباران شد و خانواده‌ها سر سفره افطار روزه ماه مبارک رمضان نشسته بودند که جنگنده‌های دشمن با شلیک مستقیم این خانه را هدف قرار دادند. خساران سنگینی به این خانه و خانه‌های مجاور وارد شده است. تعدادی مفقود نیز در منزل مجاور متعلق به خانواده الاشرافی همچنان زیر آوار هستند و نیرو‌های نجات و امداد و نیرو‌های اورژانس پزشکی در حال تلاش برای یافتن آنها هستند. اغلب شهدا و مجروحان از زنان و کودکانند.




۴ شهید در حمله رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در شمال رفح
به گزارش کانال تلگرامی فلسطین الیوم، نیرو‌های پدافند غیر عامل موفق شدند یک بانوی فلسطینی را زنده از زیر آوار خانه خانواده «ضهیر» در منطقه «خربه العدس» در شمال رفح خارج کنند.
در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به این خانه، چهار فلسطینی به شهادت رسیدند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • عملیات ضد صهیونیستی در اریحا/ چند صهیونیست زخمی شدند
  • شهادت ۸ فلسطینی دیگر در تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • زخمی شدن ۶۴۰۰ نظامی صهیونیست از ابتدای جنگ غزه
  • جنایت صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن بیش از ۵۸۰۰ دانش آموز
  • جنایت صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن بیش از ۵۸۰۰ دانش آموز در غزه
  • ۷ شهید و زخمی در حمله صهیونیست‌ها به جنین
  • کشتار غیرنظامیان در غزه بی‌سابقه است
  • کشتار وحشیانه صهیونیست‌ها در بیمارستان شفا | شهادت بیش از ۲۰۰ فلسطینی
  • کشتار وحشیانه صهیونیست‌ها دربیمارستان شفا/شهادت بیش از۲۰۰ فلسطینی
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها