Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@23:48:05 GMT

اسرائيل، رژيم تروريست پرور/ تحليل

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۹۰۳۹

اسرائيل، رژيم تروريست پرور/ تحليل

خبرگزاري آريا - فرمانده ارتش لبنان از بازداشت يکي از مزدوران سازمان اطلاعات خارجي اسرائيل (موساد) خبر داد که در ترور ناموفق «محمد عمر حمدان»، عضو حماس در شهر «صيدا» لبنان نقش داشته است.
خودروي «محمد عمر حمدان» از اعضاي حماس در ژانويه 2018 در «صيدا» لبنان منفجر شد، اما وي از اين عمليات تروريستي جان سالم به در برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش لبنان پس از يک سال اعلام کرد که «حسين احمد بتو»، را که در عمليات ترور «عمر حمدان» نقش داشته، بازداشت کرده است. «حسين احمد بتو» اعتراف کرده که از سال 2014 تاکنون با سازمان اطلاعات اسرائيل (موساد) همکاري داشته است.
ميان اسرائيل و تروريسم پيوند مستقيمي وجود دارد. اگرچه طي سال هاي اخير با ظهور داعش و انجام عمليات تروريستي متعدد در خاک اروپا، تروريسم به عنوان يک تهديد جهاني مطرح شده، اما داعش و گروههاي مشابه زائيده اعمال و رفتارهاي تروريستي اسرائيل هستند.
اسرائيل از دهه ها قبل عمليات تروريستي عليه مخالفان خود از جمله در لبنان، فلسطين و جمهوري اسلامي ايران انجام مي دهد. جمهوري اسلامي ايران بيش از 17 هزار شهيد ترور دارد که پشت اغلب عمليات تروريستي در ايران از نخستين سال هاي پيروزي انقلاب اسلامي، اسرائيل قرار دارد.
سازمان اطلاعات اسرائيل، افراد را از کشورهاي مختلف استخدام و اجير مي کند و آنها را براي فعاليت هاي تروريستي پرورش مي دهد. براي مثال، «حاتم شلغوم»، وکيل «محمد الزواري» در ماه مه 2018 اعلام کرد که ترور «محمد الزواري» توسط دو نفر از اجيرشدگان سازمان اطلاعات اسرائيل (موساد) انجام شده است.
«محمد الزواري»، مهندس پرواز تونسي عضو گردان هاي عزالدين قسام بازوي نظامي جنبش حماس بود که دسامبر 2016 در تونس ترور شد. فرماندهي ارتش لبنان نيز روز گذشته (22 ژانويه) اعلام کرد که ترور ناموفق «محمد عمر حمدان» از اعضاي حماس در ژانويه 2018 توسط مزدور موساد انجام شده است.
موارد اين چنيني زيادي در خصوص اذعان مزدوران به انجام عمليات تروريستي براي اسرائيل وجود دارد. سازمان اطلاعات اسرائيل تنها طي سه دهه گذشته 14 عمليات ترور عليه رهبران فلسطيني و عرب انجام داده و 16 شخصيت فلسطيني و عرب را در 11 کشور عربي و غيرعربي به شهادت رسانده است.
کانال دوم تلويزيون اسرائيل چندي پيش براي نخستين بار در برنامه اي به وجود يگان ترور «کيدون» در سازمان اطلاعات اسرائيل (موساد) اذعان کرد و گفت اين يگان ها تاکنون دهها عمليات ترور را در نقاط مختلف جهان از جمله ايران انجام داده اند.
اقدام اسرائيل در هدف قرار دادن رهبران، اعضاي گروههاي سياسي و دانشمندان کشورهاي مختلف مصداق، بارز «تروريسم دولتي» است. تبحر اسرائيل در جذب اتباع کشورهاي مختلف و پرورش آنها براي انجام عمليات تروريستي بيش از همه به اين دليل است که اساساً اسرائيل متشکل از تشکل هاي تروريستي نظير «موساد»، «شاباک»، «شين بت» و «جوخه هاي مرگ» است.
با وجود اين سابقه سياه، اما، رژيم صهيونيستي، کشورهاي ديگر از جمله جمهوري اسلامي ايران و برخي جريان هاي سياسي در سطح منطقه از جمله حزب الله لبنان و جنبش حماس را به فعاليت تروريستي متهم مي کند، اتهامي که بيش از همه در اثر حاکم بودن سياست هاي يکجانبه آمريکايي بر نظام بين الملل و عدم رسيدگي به جنايت هاي اسرائيل طرح مي شود. 113/118
نويسنده: سيد رضي عمادي
بيشتربخوانيد:
بشار الجعفري: اسرائيل از گروه‌هاي تروريستي در سوريه حمايت مي‌کند
شکايت اردن از اسرائيل در ايکائو/ تحليل
کليدواژه اسرائيل تروريست

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۹۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بزرگ درباره چگونگی پاسخ به ایران؛ از حمله به انبار تسلیحاتی تا عملیات ترور!

یک مسئول صهیونیست در اظهاراتی گفت: پاسخ اسرائیل به ایران حمله به زیرساخت‌های نظامی، انبارهای تسلیحاتی و عملیات ترور مسئولان خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری واللا، وی تاکید کرد: ایرانی‌ها هنور حرف آخر خود را نزده‌اند و ارتش اسرائیل برای تحرکات بیشتر آماده می‌شود. این مسئول صهیونیست خاطرنشان کرد: ما باید حملات گسترده علیه منافع ایران را تصور کنیم، اما میدان اصلی جنگ ما نوار غزه است.

وی در ادامه افزود: منافع ایران در منطقه متعدد است و این امر باعث می‌شود که راه‌های زیادی پیش‌روی اسرائیل برای اقدام ایجاد شود.

اخیرا یک رسانه آمریکایی در گزارشی مطرح کرد که آمریکا بر اساس ارزیابی مکالمات مقامات واشنگتن و رژیم صهیونیستی پیش از عملیات «وعده صادق» ایران، انتظار دارد که پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران «محدود» باشد.

شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی در این باره گزارش داد که چهار مقام آمریکایی به شبکه ان‌بی‌سی گفتند مقامات واشنگتن انتظار دارند که گستره پاسخ رژیم صهیونیستی به حمله روز شنبه ایران به اهدافی در اراضی اشغالی، محدود و احتمالا شامل حمله علیه نیروهای نظامی و «نیروهای نیابتی تحت حمایت ایران» در خارج از ایران باشد.

همچنین سه مقام آمریکایی دیگر مدعی شدند که گزینه‌های رژیم صهیونیستی ممکن است شامل حملاتی در داخل سوریه باشد. این مقامات می‌گویند انتظار ندارند که پاسخ رژیم صهیونیستی هدف قرار دادن مقامات ارشد ایرانی باشد، بلکه در عوض، هدف قرار دادن محموله‌ها یا انبارهایی خواهد بود که ادعا می‌شود قطعات پیشرفته موشکی، تسلیحات یا قطعات و تجهیزاتی که از ایران برای حزب‌الله فرستاده می‌شود.

مقامات آمریکایی گفتند که واشنگتن قصد مشارکت در این پاسخ نظامی احتمالی را ندارد. آن‌ها انتظار دارند که رژیم صهیونیستی اطلاعات مربوط به اقداماتی را که انجام خواهد داد، از پیش با واشنگتن در میان بگذارد، به‌ویژه اگر برای آمریکایی‌ها در منطقه پیامدهایی منفی به همراه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • ادعای بزرگ درباره چگونگی پاسخ به ایران؛ از حمله به انبار تسلیحاتی تا عملیات ترور!
  • ارتش اسرائیل یک مقام ارشد حزب الله را ترور کرد
  • تل‌آویو: اسماعیل یوسف‌باز را ترور کردیم
  • لحظات ترور فرمانده ارشد حزب الله لبنان
  • اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل غلط بود | گمان نمی‌کردیم ایران مستقیم وارد عمل شود
  • حمله به کلیسای آشوریان در سیدنی، اقدام تروریستی بود
  • جنگ سایه ایران و اسرائیل علنی شد
  • موساد به اردوگاه الهول سوریه نفوذ کرد
  • نفوذ سرویس موساد به اردوگاه الهول سوریه
  • سفیر ایران در نروژ: عملیات نظامی مشروع ایران علیه اسرائیل مطابق با قوانین بین‌المللی انجام شد