Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری امتداد، داوود محمد بیگی در خصوص برنامه این بانک برای حضور سیستم‌های پرداخت جایگزین در کشور، اظهار داشت: طبعاً حضور بازیگران جدید در عرصه پرداخت در سال‌های آینده مورد توجه تمام کشورها به خصوص کشور ماست.

وی با بیان اینکه ، همواره در ایران بازیگران اصلی صنعت پرداخت بانک‌ها و شرکت های psp بوده اند، افزود: اما هم اکنون دیگر بازیگران فعلی قادر به تامین تمام نیازها نیستند چراکه تغییر و تحولات رخ داده موجب شده تا انتظارات مردم نیز تغییر کند و افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی در همین ارتباط به psd۲اشاره کرد و گفت: به دنبال تغییرات رخ داده در انتظارات مردم و البته تنوع در خدمات، اتحادیه اروپا نیز به صورت جدی فعالیت خود را روی psd۲آغاز کرده است.

محمد بیگی با اشاره به فین تک‌ها و پیام رسان‌های مالی از جمله بلاک چین ادامه داد که سیستم‌های پرداخت فعلی مبتنی بر تکنولوژی‌ها و سیاست های قبلی است ولی بانک مرکزی بنا دارد که تغییرات و تحولات جدی در این حوزه صورت گیرد.

این مقام مسئول در بانک مرکزی البته این را هم گفت که تغییرات و تحولات در صنعت پرداخت نیازمند چارچوب قانونی و مقررات است و عنوان کرد: برخی از الزامات psd۲را در کشور بومی‌سازی کرده ایم.

وی گفت: احراز هویت مشتریان، دسترسی به اطلاعات، سرویس‌های پرداخت شرکت‌های فعال در این بخش، تسویه وجوه این شرکت‌ها و نظارت بر فعالیت شان و موارد دیگر از مهمترین محورهایی است که در کشور بومی سازی شان را آغاز کرده ایم.

به گفته مدیراداره نظام های پرداخت بانک مرکزی، در ۲سال اخیر درخواست‌های مطرح شده در این صنعت نشان می‌دهد که تغییرات در پرداخت بسیار جدی است و این امر نشان دهنده پویایی و شادابی حوزه پرداخت است.

محمد بیگی با تاکید براینکه موج ایجاد شده برای تغییرات در صنعت پرداخت با حضور بازیگران فعلی و مدیریت رگولاتور به مرحله عملیاتی ختم خواهد شد، تصریح کرد: برهمین اساس بانک مرکزی مقررات پرداخت ساز، پرداخت یار و پرداخت بان را با مشورت فعالان این حوزه تدوین کرده است.

وی با اشاره به اینکه در تمامی اسناد مذکور، نحوه نظارت بر صنعت پرداخت و فعالان حاضر در این صنعت به روشنی دیده شده است، گفت: بانک مرکزی برخی از امور را به شرکت‌های پرداخت واگذار کرده است اما در گلوگاه های اصلی که به پول و امنیت مردم ارتباط دارد، بانک مرکزی با قدرت حضور خواهد داشت.

گفتنی است، هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع انقلاب بلاک‌چین در روزهای ۹و ۱۰بهمن‌ماه ۹۷در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود. 

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌تدوین برنامه تحول شهرک‌های صنعتی فارس در ۱۱۰ شاخص با رویکرد تحقق شعار سال 

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از تدوین و اجرای برنامه تحول این شرکت در ۱۱۰ شاخص عملیاتی با رویکرد تحقق جهش تولید با مشارکت مردم خبر داد.

سیدمسعود عظیمی امروز، ۲۷ فروردین در نشست مدیران کل دستگاه‌های اجرایی با استاندار فارس، برنامه تحولی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در سال ۱۴۰۳با رویکرد تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم» تشریح کرد.

وی تصریح کرد: با اجرای این برنامه که با استفاده از شیوه جدید برنامه‌ریزی عملیاتی و برپایه مطالعات و بررسی‌های دقیق کارشناسی تدوین شده است، اهداف تعیین شده محقق خواهد شد.

  عظیمی افزود: در این برنامه که در سطوح سازمانی، پرسنلی و عملکردی تدوین شده است، بیش از ۱۱۰شاخص را در بخش‌های فنی،‌ اجرایی و عملیاتی مورد رصد و پایش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی از ظرفیت بالایی برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم برخوردار است، گفت: دستیابی به اهداف تدوین شده در این برنامه تحولی نیازمند همراهی، هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های فارس، راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی غیر دولتی، مشارکت با بخش خصوصی برای راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی دولتی و واگذاری امور راهبری شهرک‌های صنعتی به صنعتگران را از مهم‌ترین رویکردهای برنامه تحولی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در سال جاری برای بهره‌گیری از مشارکت مردم در جهش تولید بیان کرد و گفت: معتقدیم مشارکت مردمی در این حوزه‌ها می‌تواند سبب تحول در زیرساخت‌هاس صنعت استان شود.

عظیمی با بیان اینکه قانون، سازوکارهای مناسبی برای مشارکت مردم در ایجاد شهرک‌هاس صنعتی غیر دولتی تعیین کرده است، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در این زمینه از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند و از دستگاه‌هایی اجرایی نیز انتظار داریم استعلامات در این بخش را در کوتاه‌ترین زمان پاسخ دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در راستای قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی ۲۰ شهرک صنعتی در استان در قالب تشکیل شرکت‌های خدماتی به صنعتگران واگذار شده است، گفت: شرکت‌های خدماتی جانشین دولت در آن شهرک صنعتی محسوب می‌شوند که امسال نیز واگذاری حداقل ۵ شهرک صنعتی جدید داراس شرایط، در برنامه قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های فارس با بیان اینکه برای رفع مشکلات بخشس از ناترازی برق، نیز ایجاد شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدس و حمایت از راه‌اندازی نیروگاه‌های کوچک مقیاس مولد برق را در دستور کار قرارداده‌ایم، گفت: زاویه مناسب تابش خورشید در شمال استان ظرفیت بی‌بدیلی برای ایجاد شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدی فراهم کرده و مراجل راه‌اندازی سه شهرک در استان فارس در حال پیگیری است.

وی افزود: این شرکت آماده تامین زیرساخت برای ۵۰۰ تولید مگاوات برق خورشیدی را دارد و اراضی را نیز با شرایط ویژه و اقساط بلند مدت به بخش خصوصی واگذار می‌کند.

عظیمی در ادامه با اشاره به نقش ویژه شهرک‌های صنعتی در بسترسازی به منظور جهش صنعتی در استان گفت: تعادل و توازن‌بخشی در ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در مناطق مختلف استان با هدف توزیع اشتغال در همه مناطق استان در برنامه تحولی این شرکت در سال ۱۴۰۳ این شرکت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استان فارس از استان‌های وسیع کشور با ۳۷ شهرستان است که در همه شهرستان‌های استان حداقل یک شهرک یا ناحیه صنعتی ایجاد شده است، افزود: برخی از این شهرک‌ها و نواحی صنعتی به‌ویژه در شهرستان‌های جدید استان، در مراحل اولیه ایجاد زیرساخت قراردارد که برنامه توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها با هدف تسریع در واگذاری آن‌ها به متقاضیان اجرایی با هدف تمرکززدایی از مرکز استان و توزیع عادلانه زیرساخت‌های صنعتی در سراسر استان خواهد شد.

عظیمی با اشاره به ایجاد ۶۳ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی تحت مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در استان گفت: امسال توسعه کیفی شهرک‌های صنعتی با هدف ارائه خدمات مطلوب به صنعتگران و سرمایه‌گذاران با تعامل و همکاری موثر دستگاه‌های خدمات‌رسان در برنامه قرار دارد. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های نزدیک به مرکز استان را از دیگر برنامه‌های این شرکت اعلام کرد و گفت: در این زمینه از تمام ظرفیت‌های قانونی نظیرتملک اراضی ملی و نیز مشارکت با بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش های بانکی تغییر کرد
  • سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد + جزییات
  • اطلاعیه مهم بانک مرکزی/ سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد + جزییات
  • iOS۱8 با ویژگی‌های هوش مصنوعی عرضه می‌شود
  • انتقادات تند از تیم اقتصادی رئیسی /دولت باید خانه تکانی کند و کل تیم را تغییر دهید /قیمت ارز حباب نیست آقای فرزین /محسن رضایی توان کار ندارد
  • ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد
  • ‌تدوین برنامه تحول شهرک‌های صنعتی فارس در ۱۱۰ شاخص با رویکرد تحقق شعار سال 
  • تصمیمات جدید بانک مرکزی به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات
  • دستور جدید بانک مرکزی به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خرد
  • پیش بینی ۳.۲ همت تسهیلات قرض الحسنه برای شرکت‌های دانش‌بنیان