Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گروه طالبان اعلام کرد، مذاکرات ميان نمايندگان آمريکا و طالبان براي سومين روز در دوحه، پايتخت قطر ادامه دارد.
به گزارش پارس‌تودي به نقل از راديو پشتو برون مرزي صدا وسيما، گروه طالبان روز چهارشنبه در بيانيه اي اعلام کرد، دراين نشست 8 تن از نمايندگان اين گروه به رياست «شير محمد عباس استانکزي» و هيات 11 نفره آمريکا به رياست «زلماي خليل زاد» نماينده آمريکا در امور صلح افغانستان شرکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مذاکرات بين نمايندگان آمريکا و طالبان روز دوشنبه هفته جاري پس از لغو دونشست قبلي آغاز شده است.
مذاکرات آمريکا و طالبان درحالي از سرگرفته شد که گفت وگوهاي دوطرف پيش ازاين به علت خودداري آمريکا از مذاکره درباره خروج نظاميان اين کشوراز افغانستان با شکست روبرو شده بود.
اخيرا، طالبان هم در بيانيه اي از عدم صداقت آمريکا در نشست دوحه ماه نوامبرسال گذشته ميلادي در مذاکرات صلح انتقاد وهشدار داده است، اگر واشنگتن در مورد خروج نيروهايش مذاکرات شفافي نداشته باشد و از نام صلح براي اهداف استعماري و نظامي خود استفاده کند، گفت و گوها را متوقف خواهد کرد.
طالبان به آمريکا نيزهشدار داد، اگر اين وضعيت ادامه يابد و آمريکا صادقانه با طالبان مذاکره نکند، اين گروه تا زماني که شاهد گام هاي مثبتي در روند صلح افغانستان از طرف واشنگتن نباشد، مذاکرات را متوقف خواهد کرد.
تاکنون چند دور مذاکره آمريکا و متحدان عرب آن با طالبان نتيجه اي نداشته است.
مذاکره زلماي خليل زاد نماينده ويژه آمريکا در امور افغانستان وهيات همراه با گروه طالبان درحاليست که بسياري از علما، نمايندگان مجالس و شخصيت‌هاي سياسي و مذهبي افغانستان بر ازسرگيري مذاکرات بين الافغان و گروه طالبان تاکيد دارند.138/118
بيشتربخوانيد:
طالبان: آمريکا صادق نباشد، مذاکرات صلح متوقف مي‌شود
تکذيب نشست آتي با نماينده آمريکا از سوي گروه طالبان/ تحليل
طالبان مذاکره با آمريکا در قطر را لغو کرد
کليدواژه قطر طالبان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۹۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد کجکی افغانستان لبریز شد

معاون اقتصادی طالبان در سفر به ولایت هلمند ضمن بازدید از سد کجکی گفته امسال به دلیل بارندگی سطح آب افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی طالبان در سفر به ولایت هلمند ضمن بازدید از سد کجکی گفته امسال به دلیل بارندگی سطح آب افزایش یافته است.

به نوشته ارگ، این مقام ارشد طالبان از اقدامات مسئولان این گروه برای پروژه سد برق کجکی قدردانی کرده است.

ملابرادر سد کجکی را ملی و حیاتی خوانده و گفته که به دلیل خشکسالی و کمبود آب در سدها سطح تولید برق نیز کاهش یافته بود، اما امسال به دلیل بارندگی در کشور سطح آب افزایش یافته و بیشتر سدها مانند بند برق کجکی پر از آب شده است.

سد کجکی یکی از بزرگترین سدهای افغانستان است که در شهرستان کجکی ولایت هلمند قرار دارد و برای مهار سیلاب‌های موسمی، آب‌یاری زمین‌های کشاورزی و تولید برق بر رودخانه هیرمند ساخته شده و همچنین حقآبه ایران نیز از طریق این رودخانه تامین می‌شود.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • سد کجکی افغانستان لبریز شد
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا
  • مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  • رژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خورد
  • سیل های اخیر در افغانستان دست کم ۳۳ کشته بر جای گذاشته است
  • مذاکرات هسته‌ای باید دقیق روایت شود
  • قوانین طالبان در انتظار امضای ریاست این گروه
  • استخدام پلیس زن در افغانستان
  • اعلام آمادگی چین برای بازسازی افغانستان