Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@10:28:57 GMT

بدهی خارجی روسیه ۶۴ میلیارد دلار کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۹۱۹۲

بدهی خارجی روسیه 64.4 میلیارد دلار معادل 12.4 درصد نسبت به آغاز سال گذشته کاهش یافته و به 453.7 میلیارد دلار در اول ژانویه 2019 رسید که پایین‌ترین حد از آوریل 2009 است .
بانک مرکزی روسیه اعلام کرد تمام بخش های سازمانی بدهی های خود را در سال گذشته کاهش دادند . سایر بخش‌های مربوط به بدهی‌های  خارجی کشور هم بدهکاری خود را 32.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 میلیارد دلار کم کردند .
بدهی خارجی روسیه پس از اینکه به دنبال تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا به اوج 732 میلیارد دلار رسید، از اواسط 2014 رو به کاهش گذاشت. از آن زمان روسیه تصمیم گرفت بدهی خود را حدود 280 میلیارد دلار کاهش دهد تا به حداقل بدهی طی ده سال برساند. تنها در سه ماهه پایانی 2018 بدهی خارجی روسیه 16 میلیارد دلار یا 3.5 درصد کاهش یافت .
طبق اطلاعات آماری، کل پرداخت بدهی خارجی موسسات غیر مالی در سه ماهه آخر 2018 و سه ماهه اول 2019،  21.8 و 10.7 میلیارد دلار خواهد بود .
انتظار می رود روسیه بیش از 4.7 میلیارد دلار بدهی 40 شرکت بزرگ غیر مالی بدهکار را در سه ماهه اول 2019 تسویه کند. احتمالاً 800 میلیون دلار در ژانویه پرداخت می شود، 722 میلیون دلار در فوریه و 3.3 میلیارد دلار در ماه مارس .
در سال جاری بانک مرکزی گزارش داد که ذخایر ارز خارجی برای سومین سال پیاپی افزایش یافته است، 8.3 در صد افزایش طی 12 ماه تا اول ژانویه 2019. این ذخایر تا بیش از 468 میلیارد دلار نسبت به 432 میلیارد دلار ابتدای ژانویه سال گذشته افزایش یافته اند .
مسکو به طور مداوم وابستگی خود را به دلار پایین می‌آورد. آخرین گزارش فصلی بانک مرکزی نشان می‌دهد روسیه به طرز قابل توجهی سهم ارز آمریکا را در ذخایر خارجی خود پایین آورده است و حدود 100 میلیارد دلار را به یورو، ین ژاپن و یوان چین تبدیل کرده است .

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه دلار اتحادیه اروپا بانک مرکزی ارز ژاپن یوان اتحادیه اروپا دلار روسیه مسکو یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: تعیین تکلیف صدور مجوزهای کسب و کار با هیئت مقررات می‌باشد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه، در رابطه تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار اظهارکرد: خوشبختانه دولت به صورت مداوم به دنبال حل کردن این موضوع است و نظر نهایی بر اساس هیئت مقررات می‌باشد و در صلاحیت دولت نیست و دولت آمادگی دارد تا هرگونه همکاری انجام دهد.

وی افزود: هر دو سفر رئیس جمهوری به پاکستان و سریلانکا توسعه روابط تجاری و اقتصادی است. اما سفر به پاکستان برای توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی دو کشور است. در حوزه پاکستان با اقداماتی که پیش از این انجام داده بود هم حجم تجارت خارجی دو کشور و هم سهم سبد خارجی دو کشور افزایش پیدا کرده است. پاکستان ششمین مقصد صادراتی کشور ما بوده که میزان صادرات ما از حدود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به بیش از ۲ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته
  • در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد
  • بهادری جهرمی: تعیین تکلیف صدور مجوزهای کسب و کار با هیئت مقررات می‌باشد
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • آیا صندوق بین‌المللی پول می‌تواند بحران بدهی جهان را حل کند؟
  • چالش‌های سیاست خارجی در ۱۴۰۳؛ ایران با کدام پرونده‌های مهم روبروست؟
  • کلید ۹۵ میلیارد دلاری برای دو جنگ؟
  • قانون «عوامل خارجی»دست غرب را در گرجستان می‌بندد؟-بخش پایانی
  • واکنش مدودف به تصویب بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک آمریکا به اوکراین