Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ پروژه "تورینو" را معرفی کرد که یک زبان برنامه‌نویسی فیزیکی منحصر به فرد است که مبانی و پایه‌های برنامه‌نویسی و کدنویسی را به کودکان دچار اختلال بینایی آموزش می‌دهد.

معرفی این برنامه یک گام بزرگ در دسترسی این کودکان به امکان برنامه‌نویسی بود، اما مشکل این بود که این برنامه تنها یک برنامه آزمایشی محدود به بریتانیا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حالا این پروژه در حال توسعه است، چرا که مایکروسافت امروز اعلام کرد که تحقیقات و فناوری "تورینو" را که در حال حاضر به نام "کد جامپر" نام‌گذاری شده است، به چاپ‌خانه نابینایان آمریکا تحویل خواهد داد.

این سازمان یک سازمان غیر انتفاعی مختص کمک به افراد مبتلا به نقص بینایی است و کمک خواهد کرد این فناوری تا پایان سال به کشور‌های آمریکا، کانادا، استرالیا و هند برسد و برنامه دارد تا در طول پنج سال آینده آن را در سراسر جهان در دسترس قرار دهد.

"تورینو" یا "کد جامپر" تجربه کدنویسی را برای دانش‌آموزان مبتلا به اختلال دید به ارمغان می‌آورد و در واقع یک رابط کاربری برای آشنایی کودکان با دنیای برنامه‌نویسی است.

زبان برنامه‌نویسی فیزیکی مایکروسافت به جای دستکاری چیز‌ها در یک صفحه نمایش، شامل اتصال غلاف‌های پلاستیکی بزرگ به یکدیگر برای ایجاد یک برنامه است.  

"کد جامپر" شبیه به کنترل کننده XBOX Adaptive پلی برای پر کردن شکاف فناوری برای کودکان نابینا و کم‌بینا است.

"سیسیلی موریسون" یکی از محققان مایکروسافت دخیل در پروژه تورینو زمانی که این پروژه در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد گفت: این برنامه به طور خاص روی ساخت مفاهیم تمرکز دارد که این کودکان را قادر می‌سازد تا در آینده تبدیل به دانشمندان کامپیوتر، برنامه‌نویس و مهندس نرم‌افزار کند.

وی افزود: این زبان برنامه‌نویسی مبنای محاسباتی و واژگان مشترک در مورد محاسبات و برنامه‌نویسی را در اختیار کودکان کم‌بینا و نابینا قرار می‌دهد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری برنامه نویسی مایکروسافت کم بینایی زبان برنامه نویسی نابینایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۹۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان

ایتنا - اروپایی‌ها، به‌ویژه ایرلندی‌ها، نگران فرزندان خود هستند که مصرف‌کنندگان افراطی گوشی‌های هوشمند و برنامه‌های کاربردی از همه نوع هستند.
اروپایی‌ها، به‌ویژه ایرلندی‌ها، نگران فرزندان خود هستند که مصرف‌کنندگان افراطی گوشی‌های هوشمند و برنامه‌های کاربردی از همه نوع هستند.

به گزارش ایتنا، ایرلند که مدت‌ها به دلیل مزایای مالیاتی خود بهشت ​​غول‌های دیجیتال اروپایی بوده است، در جامعه‌ای بسیار بهم پیوسته با مشکلات ناشی از هوش مصنوعی مواجه است.

در زمانی که ماحصل توسعه هوش مصنوعی،  فشار زیادی بر دولت‌ها است، اروپا در حال تصویب رسمی قوانین سختگیرانه مربوط به هوش مصنوعی است.

بر اساس آنچه رادیو RFA فرانسه گزارش داد، پارلمان اروپا متن نهایی این مقررات را یک ماه پیش تصویب کرد و تصویب شورا به هفته‌های آینده موکول می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • همه چیز درباره دلفیناریوم استانبول
  • شوآف ممنوع، خودتان باشید
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد