Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر آقاحسینی، دروازه‌بان پیشین تیم‌ملی که عضوی از نخستین تیم‌ملی رسمی ایران بود، جمعه هفته گذشته دار فانی را وداع گفت. مراسم ختم این پیشکسوت فقید فوتبال ایران، دیروز (سه‌شنبه) در غیاب مدیران فدراسیون فوتبال، اهالی فوتبال و رسانه‌ها برگزار شده است.

آقاحسینی در دوران فوتبالش در تیم شاهین توپ زده است. ناصر حجازی، یکی از بزرگ‌ترین دروازه‌بانان تاریخ فوتبال ایران از آقاحسینی به عنوان معلم خود و بهترین دروازه‌بان تاریخ ایران یاد کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امیر آقاحسینی، قدیمی‌ترین دروازه‌بان فوتبال ایران بود. آقاحسینی را بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال ایران می‌دانند؛ حتی برتر از ناصر حجازی. قربانعلی تاری هم دروازه‌بان اولین تیم ملی رسمی ایران بود که در نخستین دیدارش در ترکیه به مصاف این تیم رفت. آن تیم ملی برای اولین بار از همه جای کشور بازیکن انتخاب کرده بود. پیش از آن تیم تهران به عنوان تیم ملی چندین و چند بازی بین‌المللی انجام داده بود.

امیر هوشنگ نیکخواه بهرامی - عموی صمد و آیدین نیکخواه بهرامی - در سال ۹۲ به ایسنا گفته بود: "سال‌ها پیش، برای شرکت در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس سپاهان (شاهین اصفهان که زنده یاد محمود حریری آن را تاسیس کرد) به اصفهان می‌رفتیم. من در هواپیما کنار مرحوم "ناصر حجازی" نشسته بودم، اما او مرا نمی‌شناخت. خودم را معرفی کردم و گفتم که از مسئولان شاهین هستم. "

او ادامه داد: "یک بار در روزنامه خواندم که به حجازی گفته بودند بهترین دروازه‌بان تاریخ ایران است، اما او گفته بود اول آقاحسینی است، بعد او و در ادامه آقا حسینی را معلم خود خوانده بود. از حجازی پرسیدم که آیا چنین حرفی زده یا نه؟ گفت که هنوز هم همین عقیده را دارد. "

نیکخواه همچنین گفت: "آقاحسینی از نظر اخلاقی و سوابق ورزشی جزو نوابغ است. او آدم بسیار معقول و متین و نجیبی است و به خصوص طبق سیاست دکتر اکرامی، ایشان یکی از معلم‌های این جاست. "

امیر آقاحسینی، ۱۲ سال دروازه‌بان تیم ملی بود و تاری چهار سال پیراهن تیم ملی را به تن کرد. هر دو فوتبالشان را از باشگاه شاهین شروع کردند، ولی تاری بعد از چند سال به دارایی رفت و از آن جا هم راهی تاج (استقلال) شد.

قربانعلی تاری هم مرداد ماه ۹۷ دار فانی را وداع گفته بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دروازه بان تیم ملی تیم ملی فوتبال فوتبال ایران پیشکسوت فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۹۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراشتگن: این صحنه مایه شرمساری فوتبال جهان بود

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا در بازی هفته سی و دوم لالیگا درحالی با نتیجه 3-2 از رئال مادرید شکست خورد که این بازی یک صحنه جنجالی داشت.

در جریان نیمه اول بازی، آندری لونین موفق شد توپ را از روی خط دروازه دفع کند اما بازیکنان بارسا اعتقاد داشتند که توپ از خط عبور کرده و داور گل سالم آن‌ها را نادیده گرفته است.

یکی از بازیکنانی که پس از بازی هم به این موضوع اشاره کرده، مارک آندره تراشتگن بود. این دروازه‌بان آلمانی درمورد این صحنه گفت: "هیچ توضیحی برای این صحنه ندارم. این صحنه مایع شرمساری فوتبال جهان است. در این دنیا پول‌های زیادی جابه‌جا می‌شود اما نه برای چیزهای مهم. شرم آور است که صحنه‌ای از زاویه مقابل دروازه پیدا نکردند تا گل تایید شود. این را نمی‌فهمم که چرا برای بکارگیری فناوری‌های دیگری در لیگ پول‌ وجود ندارد."

چه کسی مسئول این شکست است؟

تصمیمات بحث برانگیزی گرفته شده است.

قبول دارید که دیگر شانسی برای قهرمانی ندارید؟

ما باید روی وضعیت خودمان تمرکز کنیم. این شکست‌ها اتفاقاتی هستند که نباید برای ما اتفاق بیفتند. از یک طرف دیگر برای قهرمانی لیگ شانس نداریم و از طرف دیگر ضربه سختی بوده است.

این شکست را چطور توصیف می‌کنید؟

پیدا کردن کلمات برای بیان آن سخت است. این شکست مجموعه اتفاقات زیادی است.

دیگر خبرها

  • اتفاقی جالب در فوتبال ایتالیا؛ پدر و پسر با پیراهن مسینا به میدان رفتند / عکس
  • اولین عکس از ترانه علیدوستی در بیمارستان به خاطر بیماری ناشناخته و لاعلاج
  • وجه مشترک دروازه بانان ملی پوش/ ذخیره های مطمئن جانشین باتجربه ها
  • تراشتگن: این صحنه مایه شرمساری فوتبال جهان بود
  • حقوق از جیب مردم، خوش رقصی برای بیگانگان / حواشی عجیب و هنجارشکنانه دروازه‌بان استقلال
  • کمیته انضباطی فدراسیون دروازه بان استقلال را فراخواند
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات دروازه‌بان‌ها در تاریخ فوتبال / کپا آریزابالاگا در صدر
  • پاننکا: سی بار پاننکا زدم یکیش گل نشد!
  • سیتی 1-0 چلسی: پپ به یک قدمی اولین جام رسید
  • ایران ۵ بحرین ۳: انجام موفقیت‌آمیز اولین مأموریت