Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به اینکه تاکنون کارشناسان میزان اندکی را برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده به ما اعلام کرده اند افزود: کارشناسان حقوق و دستمزد کارگران به این دلیل که کارشناس رسمی دولت نیستند نمی‌توانند میزان در آمد کارگران را در سال آینده اعلام می کنند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه تاکنون هیچ مذاکره‌ای مبنی بر میزان دستمزد سال آینده میان مجلس و نمایندگان کارگران انجام نشده است گفت: برای میزان دستمزد کارگران در سال آینده در ابتدا باید یک مذاکراتی صورت بگیرد تا به واسطه آن و صحبت هایی که انجام می شود طرفین میزان و رقم دستمزد کارگران را در سال آینده مشخص کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 علیرضا محجوب در حاشیه بازدید از مجموعه شیرین دارو در گفت و گو با ایلنا افزود: فراکسیون کارگری در تلاش است که در یکی دو هفته آینده جلسه‌ای را با نمایندگان کارگری برگزار کند و طی آن اعلام کند که در شرایط فعلی میزان حداقل معیشت با چه رقمی تامین می شود.

نماینده مردم تهران ،ری،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: در هفته های گذشته جلساتی را با کارشناسان در جهت میزان دستمزد کارگران در سال آینده برگزار کردیم که به دلیل عدم آمادگی آنها میزان رقم و دستمزد کارگران را در سال 98 اعلام نکردند.

 وی با بیان اینکه میزان در آمد کارگران فاصله بسیار زیادی با وضعیت اقتصادی کشور دارد ادامه داد: اتفاقاتی که در سال جاری در بخش اقتصاد کشور افتاد  باعث شده که ما در بخش تعیین میزان دستمزد با ابهاماتی مواجه شویم.

رئیس فراکسیون کارگری محجوب تاکنون   شدت بحران و تعطیلی کارخانه ها به میزان سال 91 نرسیده است افزود: آمارهای بیکاری که بر اساس تعطیلی کارخانه ها به ما ارایه شده است نسبت به 5 سال اخیر قابل ملاحظه است اما نباید فراموش کرد که این رقم در مقایسه با سال 91 خیلی کمتر است بط‌ وریکه در حال حاضر حدود 2200 واحد صنعتی با مشکلاتی مانند تعطیلی، در آستانه تعطیل قرار گرفته اند و این در حالیست که در سال 91 این رقم 2800 بود.

وی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته میزان شکایت‌های ناشی از اخراج کارگران در واحدهای تولیدی و صنعتی در هیئت های حل اختلاف افزایش چشمگیری داشته است ادامه داد: تاکنون میزان کارگرانی که به دلیل تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی بیکار شده‌اند مشخص و دقیق نیست به طوری که هنوز یک تحلیل کامل و جامع در رابطه با این بخش وجود ندارد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس خاطر نشان کرد: بنابراین هیچ تردیدی نداریم که به دلیل اتفاقاتی که در ماه های گدذشته در کشور رخ داده است تعداد واحدهایی که به خاطر اوضاع بد اقتصادی تعطیل و از قافله تولید جا مانده‌اند افزایش پیدا کند.

 

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اقتصاد کشور حقوق دستمزد شمیرانات نماینده مردم تهران جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۹۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسفند سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با ساعت‌های طولانی چانه زنی برای تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۳ برگزار شد. در نهایت دستمزد حداقل بگیران ۳۵ درصد و سایر سطوح ۲۲ درصد افزایش یافت. به این ترتیب حق اولاد از ۵۳۷ هزار تومان به ۷۱۶.۶۰۰ تومان افزایش یافت. بن خوار و بار از ۱.۱ میلیون تومان به ۱.۴ میلیون تومان و حق مسکن بدون تغییر ۹۰۰ هزار تومان حق تأهل ۵۰۰ هزار تومان برای اولین بار برای کارگر خانم و آقا در نظر گرفته شد.

مهر در گزارشی نوشت: پس از اعتراض نمایندگان کارگری نسبت به نادیده گرفته شدن عدد سبد معیشتی و ترک جلسه مصوبه بدون امضا جامعه کارگری مصوب شد.

در ادامه تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تأمین رضایت جامعه کارگران، شورای عالی کار در این هفته چندین جلسه داشت. بر اساس سخن برخی از اعضای شورای عالی کار افزایش حق مسکن در مصوبه حداقل مزد ۱۴۰۳ محتمل است و این عدد حدود ۳۰ درصد برآورد می‌شود.

اما نکته مهم این است که بین فاکتورهای تعیین کننده عدد دریافتی کارگران اعم از حق عائله‌مندی، خوار و بار و… تنها حق مسکن است که پس از تصویب در شورای عالی کار برای اجرا باید به تصویب هیأت دولت نیز برسد. در صورت تصویب در هیأت دولت برای اجرا از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896613

دیگر خبرها

  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • تعطیلی پنجشنبه‌ ها شامل کارگران هم می‌ شود ؟
  • اجازه نمی‌دهیم هیچ واحدی دچار رکود و تعطیلی شود
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟ | نقشه افزایش دستمزد در سال جدید
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل کارگران هم می‌شود؟
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد
  • قدرت خرید کارگران در پایین‌ترین میزان قرار گرفت