Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@03:48:34 GMT

استقبال گردشگران از گِل فشان تنگ کنارک

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۹۴۲۲

استقبال گردشگران از گِل فشان تنگ کنارک

فعالیت دوباره و ناگهانی گل فشان «تنگ» در شهرستان ساحلی کنارک سیستان و بلوچستان، موجب استقبال گردشگران از این جاذبه دیدنی شده است. پرتاب گل تا ارتفاع چند متری همراه با غرش مهیب

«عبدالحمید بلوچ زاده»، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار و کنارک اظهار داشت: این گل فشان هرازگاهی به‌طور ناگهانی فعالیت می‌کند که چند روز پیش نیز این پدیده طبیعی رخ داد و در نوع خود بی‌نظیر بود، به‌طوری که پرتاب گل تا ارتفاع چندمتری همراه با غرش مهیب، جاری شدن گل مانند چشمه گرم، داغ بودن گل همراه با بوی خاک و بخار و افزایش ارتفاع کوه به میزان قابل توجهی از مهم‌ترین رویدادهایی محسوب می‌شود که باعث شگفتی مردم و مسافران و بازدید‌کنندگان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلوچ‌زاده افزود: گل فشان روستای تنگ در زمینی مسطح و روی 3 تپه کوچک گل فشان به ارتفاع 30 متر قرار گرفته است.گل فشان کنارک در قسمت مرکزی ناحیه کرانه منطقه بلوچستان قرار دارد و به ناپگ (ناف زمین) موسوم است.

وی با بیان اینکه این اثر بیانگر فعالیت‌های تکتونیکی (یکی از شاخه‌های زمین‌شناسی) منطقه است، خاطرنشان کرد: گل خروجی از این کوه به رنگ خاکستری فشرده است که معمولاً در فصل بادهای مونسون فعالیت آن بیشتر به چشم می‌آید./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبشار زیبای آبریز دشمن‌زیاری پذیرای گردشگران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، آبشار زیبای سرکور در منطقه آبریز دشمن‌زیاری شهرستان کهگیلویه با جاذبه‌ای منحصر به فرد چشم هر گردشگری و رهگذری را خیره می‌کند. این آبشار زیبا در حدود ۳۵ کیلومتری دهدشت و در مسیر جاده پاتاوه دهدشت یکی از ناب‌ترین و دیدنی‌ترین نقاط گردشگری شهرستان کهگیلویه به شمار می‌آید.
کنار این آبشار زیبا عظمت دست زیبای خداوند را می‌بینی که چنان چشمه‌سارانی کنار هم از دل زمین فوران می‌کنند که جان هر مسافر و رهگذری را آرامش می‌بخشد. استشمام هوای معطر و گل‌های سرخ بهاری و وجود صخره سنگ‌های زیبا بر زیبایی این منطقه بکر و جذاب دل هر گردشگری را معطوف این‌ همه زیبایی می‌کند. سیل مسافران کنار این آبشار زیبا خالق لحظه‌های شاد و مفرح و ماندگار را برای هر گردشگر به یادگار می گذارد.
عکاس: سبحان صیدالی 

دیگر خبرها

  • فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد
  • فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است
  • عکس | جهانی که سراسر آتشفشان است
  • ۲۱ روستای چابهار در محاصره سیل و گرگروها
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • نکات مهم درباره استقبال چشمگیر از «زندگی با آیه‌ها»
  • ثبت میمند به عنوان بهترین روستای گردشگری جهان باعث گسترش حضور گردشگران خواهد شد
  • آبشار زیبای آبریز دشمن‌زیاری پذیرای گردشگران
  • سفر میلیونی گردشگران و ترافیک سنگین یک ماهه در آسمان، زمین و دریای قشم
  • ارس می‌تواند مکمل ظرفیت گردشگری کیش باشد