Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس ، سرهنگ ‌علی‌ کریمی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: چندین نفر از دختران و پسران کرمانشاهی، اخیرا به پلیس‌ فتا مراجعه و عنوان کردند شخصی ناشناس با انتشار مطالبی از آن ها در قالب صوت، تصویر و فیلم در شبکه های مجازی، آنها را مورد تمسخر قرار داده و موجب هتک حیثیتشان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:کارشناسان پلیس فتا پس از انجام بررسی‌های لازم متوجه شدند، شخص یا اشخاصی با راه‌اندازی چندین کانال تلگرامی اقدام به انتشار تصاویر همشهریان کرمانشاهی کرده و در قبال پاک کردن تصاویر اقدام به اخاذی از آنها می کنند و از سوی دیگر، اعضای این کانال‌ها نیز به سرعت در حال افزایش است که این موضوع می توانست باعث هتک حیثیت تعدادی کثیری از جوانان و نوجوانان در استان شود.

کریمی ادامه داد: ماموران پلیس فتا با انجام اقدامات فنی توانستند ادمین‌های کانال‌های موردنظر را که سه نوجوان محصل بودند، شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی احضار کنند.

رئیس پلیس فتا استان‌ کرمانشاه بیان داشت: متهمان در مواجهه با ادله‌ موجود، ضمن اقرار به جرم خود، اعتراف کردند که مدتی است به جهت سرگرمی در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به ساخت چند کانال کرده‌اند و مطالبی مشترک در قالب صوت، تصویر و فیلم از افراد و اقشار مختلف مردم را در آن منتشر می‌کردند و آنها را به تمسخر می‌گرفتند.

وی به کاربران توصیه کرد: در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود جدیت داشته باشند و از در اختیار قرار دادن آن‌ها به دیگران حتی نزدیکان خود خودداری کنند و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنند، چرا که این امر زمینه را برای سوء استفاده‌های بعدی توسط افراد فرصت‌طلب ایجاد می‌کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، طبق ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌‌ای جرم بوده و با منتشرکنندگان آن برخورد می‌شود‌.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پلیس فتا کرمانشاه انتشار عکس خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری زورگیران اتوبان صدر؛ چه کسی شلیک کرد؟

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران از دستگیری متهمان سرقت در بزرگراه صدر خبر داد.

 

به گزارش تسنیم، مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت در پی انتشار ویدیویی از حادثه سرقت در پل صدر که تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شده است با صدور اطلاعیه‌ای، اعلام کرد: «با انتشار فیلم سرقت به عنف از سرنشین یک دستگاه خودروی سواری توسط چهار نفر سارق با سلاح سرد و شنیده شدن صدای تیراندازی در فیلم، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ به صورت شبانه روزی در حال انجام است.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «تحقیقات اولیه حکایت از آن دارد که تیراندازی از سوی سارقان نبوده و یکی از ماموران نظامی حاضر در محل سرقت، برای جلوگیری از فرار سارقان اقدام به تیراندازی کرده است.

دیگر خبرها

  • دستگیری اراذل و اوباش BMW سوار در بلوار اندرزگو
  • برخورد سخت در انتظار اماکن و باشگاه های ورزشی مختلط و متخلف در خصوص تصویربرداری و انتشار در فضای مجازی 
  • دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل
  • افزایش ۳۲ درصدی کشف جرایم سایبری در استان سمنان
  • دستگیری عاملان تیراندازی در بدره ایلام
  •  دستگیری عامل تشویش اذهان عمومی در اردبیل
  • دستگیری عامل انتشار خبر کذب در فضای مجازی در شهرستان علی آبادکتول
  • هنرمندان برای «وعده صادق»، دست به‌کار شدند
  • دستگیری زورگیران اتوبان صدر؛ چه کسی شلیک کرد؟
  • دستگیری عاملان زورگیری در بزرگراه صدر