Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@23:12:22 GMT

تغییر رئیس قوه قضائیه نباید موجب سستی در کارها شود

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۹۵۸۴

 

به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در ابتدای این نشست ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) و تبریک پیشاپیش به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل(ره) و با آرزوی صحت وسلامت و موفقیت برای همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی و به ویژه مقام عظمای ولایت به بیان روایتی از پیامبر بزرگوار اسلام(ص) پرداخت با این مضمون که: «هر کس می‌‌‌خواهد گرامی‌‌ترین افراد در نزد مردم و خداوند تبارک و تعالی باشد پس تقوای الهی پیشه کند و هر کس می‌‌خواهد قوی‌‌ترین مردم باشد توکل بر خدا نماید و هر کس می‌‌خواهد بی‌‌نیازترین مردم به شمار آید پس به آنچه در نزد خداست اطمینان و اعتماد داشته باشد تا نسبت به آنچه در نزد خود اوست» و سپس گفت: مسلما هر انسانی می‌‌‌خواهد عزیز، قدرتمند و بی‌‌‌‌‌نیاز باشد و روایت فوق بهترین دستورالعمل برای تحقق این امر به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در آستانه دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار گرفته‌‌ایم که نسبت به سال‌‌های گذشته کاملا متفاوت است چراکه دشمنان این مرز و بوم با طرح نقشه‌‌‌های شوم خود تلاش گسترده‌‌ای کردند تا انقلاب ما چهلمین سال خود را نبیند ولی این آرزو به یأس تبدیل گشت و مردم غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی در سایه رهنمودهای پیامبر گونه رهبر عزیزمان و به برکت خون شهدا، امسال با شکوه‌تر از سال‌‌های گذشته سالگرد پیروزی انقلاب خود را جشن گرفته و در راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن شرکت خواهند کرد. 

این مقام قضایی ادامه داد: در این رابطه همه ما چه در درون تشکیلات قضایی و چه بیرون از آن وظایف سنگینی بر عهده داریم که مهمترین آنها اطلاع‌‌‌رسانی نسبت به دستاوردهای ارزشمند انقلاب با به کارگیری شیوه‌‌های نوین و جذاب به همکاران و مردم ایران اسلامی است. البته به جهت تقارن این دهه با ایام فاطمیه(س) و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) باید این موضوع بدقت مورد توجه قرار گیرد.

اسماعیلی به تغییر مدیریت دستگاه قضایی اشاره کرد و اظهار داشت: این امر نباید موجب سستی در کارها شود چراکه این نوع جابجایی‌‌ها امری کاملا طبیعی است لذا باید همه همکاران در بخش‌‌‌های مختلف با جدیت تمام به رتق و فتق امور قضایی مردم بپردازند.

وی در همین رابطه خواستار ارائه هر چه سریع‌‌‌تر آمار عملکرد واحدهای قضایی، ستادی و ادارات کل تابعه قوه قضائیه شد و ابراز امیدواری کرد که آمار فوق می‌‌تواند در موارد مختلف به ویژه برای بهره‌‌گیری و اطلاع‌‌‌رسانی در دهه فجر انقلاب اسلامی سازنده و موثر باشد.

در ادامه جلسه مطابق با دستور کار تنظیمی، ترکی دادستان نظامی استان تهران به عنوان میزبان به بیان گزارش پیرامون عملکرد، اقدامات انجام شده و مشکلات مطروحه و نیز پرونده‌‌‌های مطروحه در حوزه مسئولیت محوله پرداخت و سپس در بخش اقتصاد مقاومتی، محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات و صادق‌‌‌پور مدیرکل بازرسی استان تهران به ترتیب گزارشی از مشکل فراخوان نیروی انتظامی از تعزیرات و پیگیری‌‌‌های انجام شده برای حل مشکلات رخداده در این مسیر و همچنین پیگیری میزان برق خریداری شده توسط صنعتگران شهرک‌‌های صنعتی و مقایسه آن با برق تحویلی در شبکه به جمع حاضر ارائه کردند که مباحث کارشناسی لازم در این خصوص مطرح شد و متعاقب آن مواردی نیز حسب مورد به تصویب رسید. 

همچنین در این نشست تعدادی از اعضای جلسه به مهم ترین رویدادها و اخبار مربوط به حوزه مسئولیت خود اشاره داشتند.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: غلامحسین اسماعیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» مردم را دلگرم کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام غلامحسین مهدوی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهرستان با بیان اینکه عملیات وعده صادق مردم را دلگرم کرد تاکید کرد: اقتدار ایران به رخ جهانیان کشیده شد.

وی عملیات «وعده صادق» از سوی سپاه را اقدام شجاعانه دانست و تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه ایران با قدرت موشکی خود نشان داد که در پاسخ خود مصمم است، تاکید کرد: ایران نشان داد که توان نابودی اسرائیل را دارد و این امر جهانیان را شگفت زده کرد.

مهدوی نژاد در ادامه به روز «انقلاب فرهنگی» هم اشاره کرد و گفت: باید بتوانیم برای تمام تصمیمات و اقدامات مان پیوست فرهنگی داشته باشیم تا موفق عمل کنیم.

وی به سفر رئیس جمهور ایران اسلامی به استان سمنان هم اشاره کرد و گفت: استقبال مردم از رئیس جمهور پرشور بود و نشان داد که مردم سمنان مردمی ولایتمدار و قدرشناس هستند.

کد خبر 6082578

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» مردم را دلگرم کرد
  • عملیات وعده صادق در معادلات جهانی تغییر ایجاد کرد
  • رئیس جمهور در جمع مردم دامغان: عملیات «وعده صادق» نشان‌دهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود
  • رئیس جمهور در جمع مردم دامغان: عملیات «وعده صادق» نشاندهنده اقتدار، موجب وحدت کشور و پاسخی ضروری بود
  • دورانی که برخی می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسید،‌ گذشت
  • اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید
  • رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • بارگذاری ۹۰ میلیون رأی و تصمیم قضایی گمنام‌شده در سامانه تناد
  • یک گام به نفع حقوق شهروندی