Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@07:32:48 GMT

علائم حساسیت نوزادان به پروتئین شیر

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۹۵۸۵

علائم حساسیت نوزادان به پروتئین شیر

به گزارش خبرگزاری مهر، بهشته النگ، در حاشیه چهاردهمین کنگره تغذیه کودکان و نوجوانان ایران، با اشاره به موضوع آلرژی به پروتئین شیر گاو در نوزادان گفت: این کنگره با هدف افزایش اطلاعات پزشکان و کارشناسان تغذیه در زمینه موضوعات مربوط به تغذیه کودکان و نوجوانان برگزار شده و یکی از موضوعات مورد بحث در مورد شیر و بیماری‌های تغذیه‌ای مرتبط با آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در چهاردهمین کنگره تغذیه کودکان و نوجوانان از کتابی رونمایی می‌شود که راهنمایی جامع و کامل در زمینه  حساسیت نوزادان به پروتئین شیر گاو است.
النگ با اشاره به علائم حساسیت به پروتئین شیر گاو اظهار کرد: حساسیت به شیر گاو می تواند با علائمی چون خس خس سینه، بی قراری، اسهال خونی، رگه خونی در مدفوع شروع شود و در مواردی علائم  شدیدی چون تنگی نفس، مشکل تنفسی حتی حساسیت شدید ریوی در برخی کودکان بروز می‌کند.

دبیر علمی چهاردهمین کنگره تغذیه کودکان و نوجوانان ایران تصریح کرد: متأسفانه برخی پزشکان به محض آن که با حساسیت به پروتئین شیر گاو مواجه می‌شوند و کودک مبتلا به کولیک روده را شناسایی می کند مادر نه تنها از محصولات لبنیاتی شیر گاو بلکه از گوشت آن و حتی شیر مادر منع می کنند.

وی افزود: در صورت ابتلا به حساسیت به پروتئین شیر گاو مادر فقط باید محصولات لبنی گاو را از رژیم  غذایی خود را حذف کند و به جای آن از  محصولات لبنی گوسفند و مکمل‌ها استفاده کند همچنین تاکید می‌کنیم که شیر مادر نباید در نوزادانی که حساسیت به شیر گاو دارند حذف شود چرا که هیچ غذایی تا ۲ سالگی جایگزین شیر مادر نمی‌شود و اصلی‌ترین تغذیه کودک تا ۲ سالگی باید شیر مادر باشد.

النگ درباره اینکه برخی از شیر شتر استفاده می‌کنند و در مواردی حتی از شیر شتر به جای شیر مادر برای تغذیه نوزاد کمک می‌گیرند، گفت: مادران باید بدانند شیر شتر قیمت بسیار بالایی دارد و شیر شتری که می‌بینیم در بسیاری از فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد شیر شتر نیست به همین دلیل مادران نباید گول تبلیغات دروغین شیر شتر را بخورند و بدانند که شیر هیچ حیوانی را نمی‌توان جایگزین شیر مادر کرد

کد خبر 4521972

منبع: مهر

کلیدواژه: تغذیه با شیر مادر شیر مادر نوزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۹۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک

دبیر جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان «پوپک» با اشاره به شرکت بیش از ۹ هزار نفر از ۲۸ کشور در سومین دوره این جشنواره گفت: ۹ هزار و ۲۱۱ اثر از ۲۸ کشور دنیا به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که هشت هزار و ۱۲۱ اثر از ۲۹۴ شهر ایران است.


میثم بکتاشیان افزود: بلاروس با ۳۲۷، روسیه با ۲۴۴، ارمنستان با ۲۱۸، کویت با ۱۲۹ و ترکمنستان با ۹۱ اثر به ترتیب بیشترین اثر را از بین کشور‌های خارجی به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.


وی گفت: کشور‌های چین، هند، پرتغال، بوسنی و هرزگوین نیز در این جشنواره حضور فعال داشتند.


بکتاشیان با بیان اینکه سال گذشته جشنواره نقاشی پوپک برای کودکان اصفهان با موضوع «مشاغل شهر من» برگزار شد، افزود: در دومین دوره این جشنواره بیش از ۲ هزار اثر خارجی و داخلی در گروه‌های سنی کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره رسید که آثار برگزیده در هفته نکوداشت اصفهان معرفی شدند.


سومین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان با عنوان «پوپک» اردیبهشت امسال برگزار می‌شود؛ پوپک نام دیگر هدهد یا شانه‌به‌سر است که در ادبیات، داستان‌ها و تاریخ جهان به‌ویژه در ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و کودکان با هم ذات‌پنداری با این پرنده می‌توانند احساس تعلق به خانه و کاشانه خود را در نقاشی بروز دهند.


اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان با عنوان «جا‌های دیدنی شهر من» ۹ اردیبهشت جاری و همزمان با هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود.


هفته فرهنگی اصفهان هر سال از سوم تا نهم اردیبهشت همزمان با تولد شیخ بهایی برگزار می‌شود؛ شعار این هفته در سالجاری «اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی» است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • تغییراتی در چشم که باید نگران تان کند!
  • حساسیت فصلی کودکان
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • کاهش آلرژی فصلی با این ۵ روش
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • ۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان