Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@21:28:59 GMT

افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت در فارس

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۹۶۹۴

افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت در فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس اظهار کرد: ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان سال۵۷، سه درصد بود و این شاخص هم اینک به ۳۲ و ۲۹ صدم درصد رسیده است.

وی بیان کرد: سال ۵۷ در استان ۴۷ هزار و ۶۰۹ تلفن ثابت نصب شده است و این آمار هم اکنون به یک میلیون و ۹۵۶ هزار و ۷۵۸ خط رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حوزه تلفن سیار، در سال‌های گذشته سه اپراتور اصلی همراه اول، ایرانسل و رایتل فعالیت داشته است، افزود: با توجه به فعال شدن سرویس رومینگ، اپراتور‌ها مکلف شده اند در جایی که دیگر اپراتور حضور ندارد به آن‌ها سرویس بدهند.

سهرابی، استان فارس را مرکز توزیع و انتقال پهنای باند به استان‌های جنوبی برشمرد و ادامه داد: هم اینک ۳۹ روستای زیر ۱۰ خانوار استان به تلفن ثابت متصل هستند و ۲ هزار ۱۶۱ روستای استان نیز از اینترنت پرسرعت برخوردار شده اند که امکان دسترسی یک هزار و ۲۴ روستا به اینترنت پرسرعت در سال گذشته فراهم شد.

وی اضافه کرد: در پست بانک نیز ۱۱۶ دستگاه خودپرداز روستایی در روستا‌های محروم و کمتر توسعه یافته استان نصب و راه اندازی شده است.

سهرابی ادامه داد: در حوزه دفاتر پیشخوان خدمات دولت حدود ۴۵۹ دفتر پیشخوان شهری و ۳۹۷ دفتر ICT روستایی در استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس تصریح کرد: شرکت مخابرات استان هم اینک طرح دسترسی شهروندان و کسب و کار‌ها به شبکه فیبر نوری را در دستور کار دارد که از پارسال تاکنون ۸۵۹ پورت برای این منظور نصب شده است.

انتهای پیام/چ

رشد ضریب نفوذ تلفن ثابت در فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارتباطات شبکه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۹۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین درفارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، گفت: از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تا چهارم فروردین ماه ۸۴ میلیون لیتر بنزین در استان فارس تامین وتوزیع شده است.
طاهری افزود: در این مدت در فارس بطور متوسط روزانه بیش از هشت میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی مصرف روزانه این فرآورده را در ناحیه مرکزی شیراز چهار میلیون لیتر اعلام و افزایش سفر‌های نوروزی وحجم بالای تردد‌ها را مهمترین عامل در افزایش مصرف بنزین در استان برشمرد.
طاهری با بیان این موضوع که سوخت رسانی پایدار تا پایان سفر‌های نوروزی ادامه دارد اظهارکرد: بیشترین آمار مصرف بنزین را مربوط به روز ۲۸ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ با ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزارلیتر و کمترین میزان مصرف مربوط به ۲۹ اسفند با شش میلیون و ۸۰۰ هزارلیتر است.
وی تصریح کرد، در بازه زمانی ۲۴ اسفند ماه گذشته تا چهارم فروردین ماه سال جاری بیش از ۶۲ میلیون لیتر نفت گاز نیز تامین وتوزیع شده است

دیگر خبرها

  • افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت + جدول و جزئیات
  • رفع اختلال تلفنی در ۵ مرکز مخابراتی همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد خودرو در جاده‌های فارس
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین در فارس
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین درفارس
  • بازدید بیش از ۷ میلیون مسافر نوروزی از فارس
  • مزیت رقابتی استان فارس، برخورداری از مردم مهمان نواز است
  • تو‌رهای بافت‌گردی شیراز رونق گرفت
  • بازار خودرو قابل پیش‌بینی نیست
  • آموزش: چگونه سرعت اینترنت را در گوشی افزایش دهیم؟