Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد بطحایی عصر امروز در این برنامه ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: کشور ما علیرغم  دشمنی‌هایی که علیه آن صورت گرفته، مسیر پر فروغی را طی کرده است. وقتی شما مسایل چهل سال گذشته را مرور می‌کنید می‌بینید که ما از حیث کمی دستاورهای خوبی در آموزش و پرورش داشتیم اما از حیث کیفی همچنان با مسایل و دغدغه‌های چهل سال گذشته مواجه‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 من از موضوع ملموس نیروی انسانی یاد می‌کنم. 

وی با بیان اینکه یادم نمی‌آید در این چند سالی که در آموزش و پرورش هستم آموزش و پرورش مشکلِ نیروی انسانی را نداشته باشد، اظهار داشت: حتی قبل از انقلابم این مسئله مطرح بود.کی یادمان می‌آید. شرایط آموزش و پرورش مطلوب بوده باشد؟ اما طی چهل سال گذشته تلاش‌های زیادی صورت گرفته و انرژی و منابع بسیاری برای برطرف کردن این مسائل صرف شده اما ما همچنان این مسایل را داریم. 

این عضو دولت تدبیر و امید افزود: شما صرف نظر از خدماتی که در آموزش و پرورش دارید از من به عنوان یک همکار بپذیزید اگر آموزش و پرورش راه خودش را برای حل مسایل تغییر ندهد حتما تا طی چهل سال آینده کماکان همین  مسائل را خواهد شد.  اگر بخواهیم از همان مسیر چهل و پنجاه سال گذشته برویم مشکلات حل نخواهند شد و در واقع یک مسیر بالا به پایین را طی خواهیم کرد.

بطحایی با بیان اینکه تنها راه نجات آموزش و پرورش این است که ما یک لحظه سرجایمان بیاستیم و مسیری که می‌‌‌خواهیم بپیماییم را یک بار دیگر نگاه کنیم، تصریح کرد: اگر مسیرهایی باشد که آن را آزموده‌‌ایم و بخواهیم دوباره آن را بیازماییم هرگز مشکلات حل نخواهد شد. 

وی ادامه داد: اصل مهم در آموزش و پرورش بحث مدرسه‌‌محوری است‌. مدرسه‌‌محوری یعنی ما اجازه دهیم مدرسه به عنوان رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت روی پای خودش بیایستد اما الان اینگونه نیست اما الان ما تصمیم می‌گیریم و مدرسه اجرا می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طی سه ماه ۲۵۶ بخشنامه تجویزی به مدارس ابلاغ شده تا اگر مدرسه با مشکلی مواجه شدند چگونه آن را حل کند، خاطرنشان کرد: ما باید از این مسیر برگردیم و دیگر از سر پهن شیپور استفاده نکنیم. مدرسه باید تصمیم‌‌ساز باشد. در واقع روند باید اینگونه باشد که ما ببینیم مدرسه چه کمکی از ما می‌خواهد تا برایش انچام دهیم در حالی الان این برعکس است.

بطحایی با تاکید بر اینکه مدرسه‌‌محوری راه نجات آموزش و پرورش است‌، ابراز داشت: باید همه اختیارات به غیر بخش حاکمیتی را به مدرسه بسپاریم. از این رو باید ساختارهای بیرون مدرسه را چابک کنیم. چابک‌‌‌سازی به معنای کوچک‌‌سازی کردن نیست. ساختارها در نظام مدیریت مثل یک ظرف برای محتوا است اما گاهی اوقات همین ساختار و ظرف مانع رشد محتوا می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سید محمد بطحایی محمد بطحایی سیدمحمد بطحایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۹۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان

در پی انتشار خبری مبنی بر رفتار نامتعارف پرسنل مدرسه‌ای در شهرستان دلگان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان بر برخورد با عوامل خاطی تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، در پی انتشار خبری مبنی بر رفتار نامتعارف پرسنل مدرسه‌ای در شهرستان دلگان و پاره کردن قسمتی از شلوار دانش‌آموزان با قیچی به دلیل استفاده از لباس نامتعارف، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان بر برخورد با عوامل خاطی تأکید کرد.

رضا سابکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بنده به عنوان مدیر آموزش و پرورش این اقدام را به شدت محکوم می‌کنم و آن را مغایر با کرامت انسانی، حقوق دانش‌آموزان، اصول و اخلاق فرهنگی می‌دانم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان افزود: بر اساس بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های آموزش و پرورش، برخورد با دانش‌آموزان در صورت تخلف از پوشش مدرسه، باید مبتنی بر احترام و اقدامات تربیتی و ارشادی باشد و در صورت نیاز با دعوت از اولیاء دانش‌آموز نسبت به اصلاح پوشش دانش‌آموز اقدام شود.

وی ادامه داد: همچنین به دانش‌آموزان عزیز و اولیاء ایشان اطمینان می‌دهم که با عاملان این اقدام غیرقانونی برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت و اجازه نمی‌دهیم حقوق دانش‌آموزان در هیچ مدرسه‌ای نادیده گرفته شود.

سابکی اضافه کرد: در نهایت از همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت، به ویژه اولیاء محترم دانش‌آموزان تقاضا دارم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مدارس، مراتب را از طریق مجاری قانونی به اطلاع مسئولین آموزش و پرورش برسانند.

پیگیری خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد افراد خاطی در این حوزه به کمیته تخلفات اداره‌کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان معرفی شده‌اند و برخورد جدی با آن در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در طی ۳ سال