Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانم تهمینه دادخواه مدرس زایمان فیزیولوژیک کشور و عضو هیات علمی گروه مامائی و بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اعلام این مطلب افزود: از سال 87 ، اجرای طرح ترویج زایمان فیزیولوژیک در کشور آغاز شده است .زایمان فیزیولوژیک یعنی زایمان طبیعی با حداقل مداخلات به طوری که هیچ مداخله ای به صورت روتین صورت نمی گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و پزشک و ماما در کنار مادر هستند تا چنانچه عارضه ای رخ داد به او کمک کنند.

وی اظهار داشت : احترام و محبت به پیشرفت زایمان کمک می کند و بی مهری و خشونت و فشار عصبی مانع از پیشرفت زایمان می شود.در نتیجه هرگونه اضطراب زایمان را از مسیر طبیعی خود خارج می کند و به مسیر غیر طبیعی و پر از مداخله می کشاند.

مدرس زایمان فیزیولوژیک در کشور در ادامه  به حق مادران در انتخاب نوع زایمان اشاره کرد و گفت: یکی از مقدمات انتخاب روش مناسب زایمان ، شرکت در کلاس های آمادگی برای زایمان است که هشت جلسه است و از هفته 20 بارداری شروع می شود .

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در عوامل موثر بر انتخاب نوع زایمان اظهار داشت : نا آگاهی مادران و رعایت  نشدن منشور حقوق مادران باردار توسط کادر درمانی ، از عوامل کاهش انتخاب زایمان فیزیولوژیک و افزایش روآوری به سزارین است .تاکید می کنم این نوع انتخاب همیشه ناشی از رعایت نشدن منشور حقوقی بیمار از طرف کادر درمان رخ نمی دهد بلکه اغلب مادران به دلیل همان ناآگاهی و همکاری نکردن مقصر کند شدن روند زایمان خود می شوند.

مدرس زایمان فیزیولوژیک کشور در خصوص سه گام برای اجرای منشور حقوقی زنان باردار گفت : گام ول در اجرای منشور حقوقی زنان باردار ، آگاه ساختن زنان از حقوقشان و تشویق جرات ورزی در مطالبه آن ، گام دوم آگاه کردن کادر درمان در نحوه اجرای منشور و توسعه مهارتشان در هدایت روند زایمان طبیعی و خوشایند سازی تجربه زایمان و گام سوم استفاده از ابزارهای پیش رو برای اجرایی کردن این منشور در بیمارستان ها است .مثل طرح های تشویقی کادر درمانی در صورت رضایت مندی بیماران یا لحاظ کردن میزان رضایت مندی در کارانه پزشکان و کادر مامایی و موارد دیگر...

تهمینه دادخواه در پایان گفت : مادر مانند یک معبد مقدسی است که موجود معصومی در درون آن رشد و نمو می یابد . بنابراین باید به او احترام گذاشته شود و مورد مهرورزی قرار گیرد بدون توجه به نژاد و مذهب و قومیت و جایگاه اجتماعی و سواد او لذا  وقت آن رسیده که زنان کشورمان در دوران بارداری و زایمان خود تکریم شوند و رفتار بهتری با آنها شود تا همه مادران ، لحظات به یاد ماندنی بارداری و زایمان خود را تجربه کنند و آن را به عنوان تجربه ای خوشایند به خاطر بسپارند.

 

انتهای پیام/م

سه گام برای اجرای منشور حقوقی زنان باردار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۰۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع نواب نصیرشلال از تصمیم برای دهدار/ انتخاب وزنه ها عالی بود

نواب نصیرشلال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره انتقادها پس از عدم کسب سهمیه المپیک توسط رضا دهدار در آخرین گزینشی المپیک پاریس گفت: صفر تا صد انتخاب وزنه‌ها برای رضا دهدار در مسابقات جام جهانی تایلند درست و عالی بود، ما تمام جوانب را سنجیدیم و این وزنه‌ها را انتخاب کردیم. هر کس هم به نحو انتخاب وزنه‌ها منتقد است، اشتباه می‌کند.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که برخی اهالی وزنه‌برداری معتقدند باید دهدار در حرکت اول دو ضرب وزنه ۲۱۳ یا ۲۱۴ را می‌زد، عنوان کرد: افرادی که به انتخاب وزنه‌های دهدار در مسابقات جام جهانی تایلند انتقاد می‌کنند، همین افراد بعد از اینکه دهدار وزنه‌ها را می‌انداخت قطعاً دوباره به ما انتقاد می‌کردند و می‌گفتند باید دهدار از وزنه‌های سبک‌تر شروع می‌کرد تا اعتماد به نفس بگیرد.

نصیرشلال عنوان کرد: این افراد تنها دوست دارند حرف بزنند. متأسفانه شرایطی در وزنه‌برداری ایران به راه افتاده و یک سری از افراد فکر می‌کنند اگر حرف نزنند از قافله عقب می‌افتند. این افراد فکر می‌کنند با انتقاد دیده می‌شوند و در هر موضوعی اظهارنظر می‌کنند. البته ما به این مسائل توجهی نمی‌کنیم و در جامعه وزنه‌برداری کسی به این اظهارنظرها اهمیتی نمی‌دهد.

سرمربی تیم وزنه‌برداری ایران در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی افتاد که دهدار در دو ضرب با وجود اینکه وزنه تخصصی‌اش است، اما نتوانست رکوردی ثبت کند، گفت: شرایط خیلی خوب بود. او در یک ضرب وزنه‌های خوبی ثبت کرد. در دو ضرب هم شرایط خوبی داشت اما حرکت دوم و سوم را نتوانست بالای سر ببرد. دهدار حتی در پشت صحنه مسابقات هم وزنه‌های خوبی ثبت کرد، اما در نهایت بعضی وقت‌ها آن طور که انتظار داریم پیش نمی‌رود.

نصیرشلال در مورد احتمال شانس کسب سهمیه از سوی دهدار عنوان کرد: این اتفاق ممکن است رخ بدهد. در حال حاضر دهدار در جایگاه یازدهم رنکینگ جهانی قرار دارد و اگر وزنه‌برداری آزمایش دوپینگ‌اش مثبت شود یا دچار آسیب دیدگی شود، احتمال دارد دهدار جز ۱۰ نفر رنکینگ جهانی قرار بگیرد. این شانس برای او هست اما خیلی کم است. این اتفاق خیلی بعید است و شانس او یک درصد شانس داشته باشد. با این حال باید ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در پاسخ به برخی انتقادها مبنی بر اینکه بهتر بود میرمصطفی جوادی در شرایط مسابقه قرار می‌گرفت و وزنه می‌زد، گفت: این موضوع به کادر فنی و خود وزنه‌بردار ارتباط دارد و کسی نمی‌تواند در مورد آن اظهارنظر نکند. خیلی از مسائل فنی و روحی و روانی وزنه‌بردار به کادر فنی ارتباط دارد.

نصیرشلال عنوان کرد: وقتی وزنه‌بردار در یک مسابقه نتیجه خوب می‌گیرد همه در این موفقیت نقش دارند به غیر از کادر فنی. یک نفر می‌گوید پدر و مادر وزنه‌بردار، یک نفر می‌گوید مربی شهرستان او یا مسئولان استانش کمک کردند که این وزنه‌بردار موفق شده اما هیچ کس نمی‌گوید این اتفاق با همراهی و همکاری کادر فنی تیم ملی رخ داده است. اگر وزنه‌بردار نتیجه نگیرد تنها کادر فنی مقصر است. متأسفانه این مسائل همیشه بوده و هست و دور از ذهن نیست اما در کل اخلاقی هم نیست. در همین مسابقات جام جهانی تایلند وزنه‌برداران ما چهار رکورد را ارتقا دادند اما کمتر کسی به آن توجه کرد.

وی گفت: علی داوودی در دو ضرب، دهدار در یک ضرب، آیت شریفی در یک ضرب و دو ضرب همگی رکوردشکنی کردند اما کمتر کسی به این مسائل توجهی کرد. رکوردشکنی در هر مسابقه‌ای بسیار سخت است.

کد خبر 6078927 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • هشدار بورل به اسرائیل: رویارویی منطقه‌ای به نفع هیچکس نیست
  • دفاع نواب نصیرشلال از تصمیم برای دهدار/ انتخاب وزنه ها عالی بود
  • رنج مضاعف بیماران؛ از آشوب در نوبت گرفتن تا خشونت‌های اتاق زایمان
  • مرگ مادران باردار چابهار در حال تکرار است/ دلیل آن چیست؟
  • اعتراف فرانسه: به مشارکت در حمایت از اسرائیل
  • سفیر ایران به وزارت خارجه فرانسه دعوت شد
  • ایران مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد از حق دفاع خود استفاده کرده است
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: کشور ما کارنامه خوبی در رعایت حقوق ملت دارد
  • شمسایی: انتخاب ۱۴ نفر نهایی سخت‌ترین کار بود
  • شمسایی: انتخاب ۱۴ نفر نهایی تیم ملی سخت‌ترین کار برای من بود