Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@23:52:41 GMT

خانه مطبوعاتی که دیگر نیست

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۰۰۹۲

خانه مطبوعاتی که دیگر نیست

البرز - در حالی که در طی ۲ سال اخیر نحوه عملکرد خانه مطبوعات البرز مورد اعتراض وگلایه برخی از اصحاب رسانه البرز بود و انشقاق در بین فعالان این صنف را در پی داشت ،مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی البرز از انحلال این تشکیلات خبرداد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی البرز صبح امروز چهارشنبه خبر انحلال خانه مطبوعات البرز را در گفتگو با ناصر مقدم مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی این استان بر روی خروجی خود قرارداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقدم با اشاره به عدم رسمیت قانونی هیات مدیره خانه مطبوعات البرز البرز گفت: در راستای حمایت و کمک به تأمین حقوق اصحاب رسانه استان انتخابات هیأت مدیره خانه مطبوعات استان البرز مجدداً برگزار می شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به عدم ثبت صورتجلسه انتخابات هیأت مدیره در تاریخ مقرر در اداره ثبت شرکت ها، هیأت مدیره فعلی خانه مطبوعات استان البرز از امروز فاقد رسمیت است.

مقدم با استناد به ماده ٣٣ اساسنامه خانه مطبوعات، خاطر نشان کرد:، هیأت مدیره خانه مطبوعات باید پس از تأیید صحت انتخابات توسط نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، جهت طی مراحل ثبت قانونی، ظرف  ٢٠ روز بعد از تاریخ قبولی هیأت مدیره، کلیه اوراق، اسناد، دفاتر، حسابها، مهر و موجودی های خانه مطبوعات به هیأت مدیره جدید تسلیم و پس از ثبت تغییرات در اداره ثبت شرکتها، ترتیبی اتخاذ شود تا امضاهای مجاز معرفی شود، که این امر محقق نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: متأسفانه علی رغم گذشت بیش از یک سال و پیگیری ها و تشکیل جلسات متعدد با حضور اعضاء هیأت مدیره خانه مطبوعات اقدامات لازم برای این مسأله به نتیجه نرسیده است و این امر موجب تضییع حقوق اصحاب رسانه استان شده است.

وی افزود: انتخابات جدید هیأت مدیره خانه مطبوعات استان همزمان با تعدادی از استان های کشور بصورت الکترونیکی در اسفند ماه توسط این اداره کل  برگزارمی شود.

مقدم تأکید کرد:امید است اصحاب رسانه استان با توجه به شرایط عضویت در فرصت مناسب نسبت به ثبت نام اقدام لازم به عمل آورند.

با انحلال خانه مطبوعات فضای رسانه ای استان در ماه های واپسین سال ۹۷ بار دیگر فضایی خاص پیدا خواهد کرد و فعالان این صنف باید برای تشکیل یک خانه مطبوعات جدید و کارا اقدام کنند.

با نگاهی به عمر کوتاه فعالیت خانه مطبوعات استان البرز در دوره اخیر متاسفانه آنچه همواره مغفول مانده مطالبات و خواسته های اصلی فعالان رسانه ای بوده و حال در شرایط فعلی امید می رود تا خبرنگاران و نمایندگان رسانه های گروهی با بررسی آنچه در ماه های اخیر رقم خورده  و انتخابی دقیق به حواشی و مشکلات موجود پایان دهند و فضای جدید برای برآورده شدن مطالبات صنفی اصحاب رسانه  ایجاد کنند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان البرز حکم انحلال خانه مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۰۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات در مدیریت هواپیمایی ایران ایر

گویا به دنبال عدم رضایت وزیر از عملکرد ایران ایر، بزودی تغییراتی در هیات مدیره این هواپیمایی دولتی صورت خواهد گرفت.

شنیده های خبرنگار عصرخبر حاکیست، بزودی محمد ترکمانه مدیر عامل بنیاد برکت و ابوذر شیرودی مدیرعامل سابق هواپیمایی آسمان با حکم مهرداد بذرپاش به عنوان اعضای جدید هیت مدیره ایران ایر منصوب خواهند شد.

گفتنی است از مدتی پیش عملکرد هواپیمایی ایران ایر مغایر با منویات و خواسته های وزیر راه بوده و با انتقادات بسیاری همراه شده که اخبار منتشره در رسانه ها نیز از این موید این اخبار بوده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کنایه عضو هیات مدیره پرسپولیس به مدیرعامل استقلال؛ n میلیارد برای رضایتنامه گلر دوم! + عکس
  • حوزه نشر و مطبوعات از مالیات معاف هستند
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۳۰ فروردین
  • پذیرای پیشنهادات و طرح‌های مردم در جهت تحقق شعار سال هستیم
  • شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها
  • داوران جشنواره ملی طنز و رسانه ( طنز پهلو) معرفی شدند
  • تغییرات در مدیریت هواپیمایی ایران ایر؟!
  • تغییرات در مدیریت هواپیمایی ایران ایر
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۲۹ فروردین
  • رتبه برتر خبرنگار ایمنا در جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب»