Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-18@18:29:52 GMT

شهرداری پارکینگ برج آزادی را پلمپ کرد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۰۷۶۹

صراط:

این روزها هنرمندان متقاضی حضور و اجرا در برج آزادی با مشکل پارکینگ مواجه شده‌اند. به نظر می‌رسد شهرداری منطقه 9، پارکینگ برج آزادی در ضلع شمالی میدان را مسدود کرده است و این امر موجب کنسل شدن برخی برنامه‌های برج آزادی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، میدان آزادی در سال‌های گذشته همواره مورد مناقشه شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برج طبق مصوبه مجلس بخشی از ساختار بنیاد رودکی است؛ اما در سال‌های گذشته، شهرداری به عنوان متولی فضای بیرونی برج آزادی خواهان مدیریت این فضای فرهنگی بوده است. مالکیت برج آزادی از زمان گشایش در انقیاد نهادهای فرهنگی بوده است.

هر چند پارکینگ مذکور در ایام 22 بهمن در روزهای نزدیک به این ایام برای سخنرانی ریاست‌جمهوری آماده‌سازی می‌شود؛ اما به نظر نمی‌رسد مسدود کردن پارکینگ برای آماده‌سازی سخنرانی 22 بهمن باشد.

طبق مشاهدات دسترسی ورود به میدان نیز به سبب نصب چند گلدان برای مخاطبان برج سخت شده است و حتی ورود ویلچر و کالسکه کودکان به برج ناممکن شده است.

به گفته شهرداری پارکینگ برج آزادی ایجاد اغتشاش بصری می‌کند و در ایجاد ترافیک میدان نقش دارد.

مسدود شدن مسیر پارکینگ شرایط انتقال دکور و وسایل مورد نیاز برج با خودرو را نیز سخت کرده است. با توجه به جغرافیای میدان آزادی، امکان پارک خودرو در حوالی برج وجود ندارد و برخی معتقدند فضای اطراف میدان امنیت کافی برای پارک خودرو و عبور و مرور در آن منطقه را ندارد. برج آزادی محل تلاقی چهار مسیر مهم تهران است.

 

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: شهرداری تهران بنیاد رودکی سالن برج آزادی تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۰۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش جای پارک موتورسیکلت در اطراف حرم حضرت معصومه (س)

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: یکی از اقدامات سال ۱۴۰۲ افزایش جای پارک برای موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر قم بود که این روند ادامه دارد.

رضا خانه زاد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: قم یک از شهرهای کشور است که بیشترین حجم عبور و مرور موتورسیکلت را داشته و با توجه به این موضوع ترافیک و حوادث ناشی از این تردد این وسیله نقلیه نیز در آن بیشتر است.

وی در خصوص ساماندهی این وضعیت در شهر بیان داشت: در ابتدای سال ۱۴۰۲ و در مناطقی مثل چهارراه بازار شرایط خوبی از نظر پارک موتورسیکلت نداشتیم، برای این منظور یک پارکینگ موتور سیکلت در طبقه منفی سه پارکینگ زائر ایجاد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: شرایطی فراهم شد تا موتورسواران عزیز از مسیر دسترسی کوچه وحدت به سمت پارکینگ زائر رفته در این پارکینگ پارک کنند تا هم امنیت وسیله نقلیه حفظ شود و هم وضعیت معابر اطراف حرم به دلیل پارک موتورسیکلت دچار آشفتگی نباشد که استقبال خوبی از این طرح شد.

خانه زاد یزدی اظهار کرد: محدوده چهارراه بازار نیاز به یک سری تغییرات دارد که در جلسه اخیر ما با حضور پلیس و ارکان مختلف شهرداری قرار شد یک سری اصلاحات ترافیکی انجام شود و از این شرایط آشفته خارج بشویم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که باید ساماندهی شوند، وضعیت پارک موتورسیکلت است افزود: به طور کلی توصیه ما به شهروندان عزیز این است که موتورسیکلت و وسایل نقلیه را در پارکینگ‌هایی که مشخص می‌شود بگذارند تا از جهت امنیت نیز خاطرشان آسوده باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه مسئله موتورسیکلت در شهر قم موضوع یک پژوهش جامع برای چاره اندیشی‌های ترافیکی است گفت: شهر قم در بحث موتورسیکلت‌ها یک شرایط خاصی در کشور دارد و اینکه بتوانیم سطح تصادفات موتورها را کاهش دهیم برای ما مهم است؛ برای این منظور مشاوری را به همکاری دعوت کردیم که در حال تهیه طرح جامع برای این مسئله است.

کد خبر 745214

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار ۱۴۰۳
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت و ساز در برخوردارترین منطقه مشهد
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • راه اندازی میدان بار جدید و هشت بازار میوه و تره‌بار
  • حمایت شهرداری کرمانشاه از احداث پارکینگ طبقاتی در معابر پرتردد شهر
  • افزایش جای پارک موتورسیکلت در اطراف حرم حضرت معصومه (س)
  • نظارتی بر پارکینگ‌های عمومی در کرمانشاه وجود ندارد