Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری امشب در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد که به منظور بازدید از دانشگاه آزاد یزد به این استان سفر کرده است، اظهار داشت: سیستم آموزشی که اکنون در مدارس و دانشگاه‌ها حاکم است، معیوب و نیازمند بازنگری است زیرا این سیستم دانشجویانی سطحی‌نگر و فاقد مهارت تحویل اجتماع می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: دانشجویان ما باید از سطحی‌نگری و حفظ دروس فاصله بگیرند و درکی عمیق از علوم مورد مطالعه خود دست پیدا کنند و صاحب ایده و تفکر باشند.

امام جمعه یزد از تفکر و تعقل به عنوان دو بال پیشرفت انسان‌ها یاد کرد و بیان داشت: متاسفانه اکنون دانشگاه‌ها برنامه ای برای پرورش این دو ندارند در حالی که سیستم آموزشی باید به نحوی باشد که فارغ التحصیلان دانشگاهی با ورود به جامعه بتوانند محصولی برای ارائه به مردم داشته باشند.

ناصری تصریح کرد: سیستم آموزشی ما اکنون بخوان، حفظ کن و نمره بگیر است در حالی که باید به بخوان، یاد بگیر و تفکر کن تبدیل شود.

امام جمعه یزد با اشاره به خروج برخی دانشجویان از کشور برای کسب و کار عنوان کرد: این اتفاق نیز از اشکالاتی است که به سیستم آموزشی و دانشگاهی ما وارد است زیرا سال‌ها برای دانشجو هزینه می‌شود اما بعد از فارغ التحصیلی باید برای کار و استفاده کاربردی از دانش خود به خارج از کشور برود.

وی خاطرنشان کرد: قرار گرفتن دانشجو در چهارچوبه‌ای که بتواند مشکلات جامعه را برطرف کرده و به نوعی این دانشجو خودش به عنوان ایجاد کننده اشتغال و صنعت پایدار و رو به رشد در جامعه فعالیت داشته باشد، باید محور تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های دانشگاه‌ها باشد.

ناصری تصریح کرد: دانشگاه‌ها نباید وقت خود را تلف کنند و باید هر چه سریع‌تر برای تغییر سبک آموزشی حتی به صورت منطقه منطقه، اقدام کنند.

وی تاکید کرد: این چه سیستم آموزشی است که یک دانش‌آموز برای شرکت در کنکور باید بیش از ۱۰ ساعت در روز درس بخواند، هزینه کند و عمر خود را بگذارد اما در نهایت نیز یک فارغ التحصیل بیکار باشد ضمن اینکه در روحیات انسانی او نیز تفکر و تعقل رشد پیدا نکرده و تقویت نشده است.

امام جمعه یزد اظهار امیدواری کرد: با تغییر سیستم آموزشی شاهد بالندگی و شکوفایی جوانان باشیم و دانشگاه آزاد نیز بتواند در این زمینه پیشتاز باشد.

کد خبر 4522084

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه یزد محمدرضا ناصري یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۰۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد رودهن با خانواده شهید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فریده دوکانه‌ای فرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن به همراه هیئت رئیسه این واحد دانشگاهی با حضور در منزل شهید  قربان علی حسینی با قدرانی از تلاش همسر این شهید به دلیل سال‌ها مراقبت از این شهید والا مقام که از جانبازان جنگ تحمیلی بود، اظهار کرد: خانواده شهدا میراثی گران‌بها و الگو برای جامعه دانشگاهی هستند؛ بنابراین دیدار و خدمت به خانواده شهیدان افتخار بزرگی است.

وی افزود: آسایش، آرامش و امنیت ایران اسلامی مدیون جان‌فشانی‌ها و سلحشوری‌های رزمندگان و شهدای دفاع مقدس است و همسران شهدا به واسطه نقشی که در تربیت فرزندان خود داشته‌اند سرمایه‌ای ارزشمند برای نظام اسلامی بوده که باید به درستی نقش و جایگاه آنان تبیین شود.

به گزارش آنا، شهید قربانعلی حسینی پس از سال‌ها تحمل درد ناشی از جراحات جنگی، در فرودین ماه سال ۱۴۰۳ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی
  • دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد رودهن با خانواده شهید
  • اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق
  • معرفی نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی دانشگاه تهران
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است
  • پادشاه خیانتکار اردن کیست؟ | با همسر و فرزندان این عرب اسرائیل‌دوست آشنا شوید ؛ از همسر فلسطینی تا دختر خلبان | تصاویر
  • با پادشاه اردن و همسر و فرزندانش آشنا شوید؛ از همسر فلسطینی تا دختر خلبان (+عکس)