Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@18:12:33 GMT

کاهش ۶۱.۳ درصدی معاملات مسکن پایتخت طی آذر ماه

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۹۱۵۹۰

به گزارش اکوفارس به نقل از خبری وزارت راه و شهرسازی، دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گزارش تحولات مسکن شهر تهران در آذر ۹۷ را منتشر کرد که بر اساس آن تعداد معاملات مسکن در پایتخت نسبت به ماه مشابه سال قبل (آذر ماه۱۳۹۶) ۶۱.۳ درصد کاهش داشته است.

در این گزارش آمده است در آذرماه امسال، تعداد معاملات واحد‌های مسکونی آپارتمانی شهر تهران به ۶ هزار و ۹۵۰ واحد رسید که نسبت به ماه قبل ۱ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

طبق اطلاعات اعلام شده از سوی این نهاد رسمی در این ماه منطقه ۵ با ۸۷۹ فقره (سهم ۱۴.۹ درصدی) بیشترین تعداد معاملات و منطقه ۱۹ با ۴۷ فقره (سهم ۰.۸ درصدی) کمترین تعداد معاملات از این نوع را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین بیشترین کاهش تعداد معاملات در این ماه نسبت به آذر ماه سال قبل مربوط به منطقه ۲۱ به میزان ۷۲.۷ درصد کاهشی و کمترین کاهش تعداد معاملات مربوط به منطقه ۱۸ به میزان ۴۲.۶ درصد کاهش داشته‌اند.

بر پایه گزارش مذکور واحد‌های آپارتمانی مسکونی منطقه ۵ با ۱۴.۹ درصد سهم خریدوفروش بازار بالاترین سهم کل معاملات را داشته است.

گزارش فوق‌الذکر می‌افزاید واحد‌های دارای عمر تا ۵ سال ساخت با ۳۸.۲ درصد و واحد‌های با مساحت ۶۰ تا ۸۰ مترمربع با ۲۷.۷ درصد بالاترین سهم تعداد کل معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین گزارش تحولات مسکن در آذر ماه پایتخت دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن یادآور می‌شود در نه ماه گذشته سال ۱۳۹۷ برابر ۱۰۰ هزار و ۹۶۷ فقره معامله در پایتخت انجام‌شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۱۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش صدای ایران،امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ قیمت طلا به شرح زیر است:


قیمت اونس طلا امروز
هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۰۵ (دو هزار و سیصد و پنج) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۲.۸۲ درصدی داشته است.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۵۹۹،۲۰۰ (سه میلیون و پانصد و نود و نه هزار و دویست) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۱.۵۴ درصدی داشته است.

قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز
همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۱.۵۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۵۹۱،۰۰۰ (پانزده میلیون و پانصد و نود و یک هزار) تومان معامله شد.

قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۳،۸۹۶ (چهل و سه هزار و هشتصد و نود و شش) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۳۸ درصدی داشته است.

آخرین نرخ سکه امامی
قیمت سکه امامی به ۴۲،۸۰۰،۰۰۰ (چهل و دو میلیون و هشتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۴۷ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه
نیم سکه، امروز به ۲۵،۱۰۰،۰۰۰ (بیست و پنج میلیون و یکصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۴ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز
همچنین ربع سکه با کاهش ۱.۹۸ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۱۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و یکصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی
همچنین هر سکه گرمی با کاهش ۱.۴۴ درصدی نسبت به روز قبل، ۶،۹۰۰،۰۰۰ (شش میلیون و نهصد هزار) تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • قیمت طلا و سکه امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن
  • ۱۱ سد کشور به پرشدگی ۱۰۰ درصدی رسیدند