Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان پرواز اعتقاد دارند که عبور از بالای دریا با هواپیمای تک موتور در شرایط مستعد یخبندان، وضعیت پرواز امیلیانو سالا را خطرناک کرد.

طرفداری- دو خلبان و کارشناس هوایی به بررسی فرضیه‌های ممکن در مورد ماجرای ناپدید شدن هواپیمای حامل امیلیانو سالا، مهاجم کاردیف پرداخته اند.

به گزارش سایت آرژانتینی کلارین، روخلیو سیریلیانو خلبان سابق خطوط هواپیمایی آرژانتین که هم اکنون سمتی مدیریتی در پروازهای منطقه اقیانوس آرام دارد، در خصوص امنیت هواپیماهای PA-46 Malibu گفته است:

این هواپیماها کاملا امن هستند ولی همچون هر دستگاه ساخته دست بشر، باید در جایی استفاده شوند که برای آن اختراع شده‌اند، نه غیر از آن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرواز بر فراز دریا با هواپیمایی تک موتوره در شرایط احتمالی یخبندان، می‌تواند ترکیب بسیار خطرناکی ایجاد کند. پرواز کردن با هواپیمایی تک موتوره در شب، خطر زیادی دارد چون در صورت توقف موتور، شعاع دید بسیار محدود است و نمی‌توان برنامه‌ای برای فرود هواپیما بر روی سطح یا جاده‌ای تدوین کرد.  

آقای آلخاندر بورلو به عنوان یک خلبان در این خصوص اظهار نظر کرده است:

این نوع هواپیما امن است ولی تنها یک موتور دارد. از این رو همیشه توصیه می‌شود با هواپیمایی دو موتوره پرواز کنید زیرا در صورت از کار افتادن یک موتور، می‌توانید به مسیر خود ادامه بدهید. در این صورت اگر بالای زمین باشید، خلبان می‌تواند هواپیما را روی زمین سًر دهد و در این حالت احتمالا آن هواپیما دیگر به درد نخواهد خورد اما سرنشینان آن می‌توانند راه بروند.  

سیریلیانو در تکمیل گفته‌هایش افزود:

پرواز کردن در شرایط مستعد یخبندان خطرناک است زیرا یخ می‌تواند روی بدنه هواپیما تشکیل شود و توانایی مانور دادن آن را با تغییر در سیستم آیروداینامیکش سلب کند. همچنین یخ می‌تواند روی عملکرد موتور هم تاثیر گذار باشد. برای پرواز بر فراز دریا به هواپیمایی دارای دو موتور نیاز است.

بورلو هم در تشریح سناریوهای احتمالی عنوان کرد:

شاید شرایط هوایی در بهترین حالت نبود؛ اگر هوا خوب نباشد تنها باید بر اساس قابلیت‌های هواپیما پرواز کنید زیرا دید به صفر می‌رسد. باید دید آیا تجهیزات هواپیما برای چنین پروازی مناسب بوده است و این که آیا خلبان می‌توانسته بدون نگاه کردن، هدایت هواپیما را در حالت خودکار قرار دهد. تجهیزات یک هواپیمای تک موتور، به اندازه یک هواپیمای مسافربری نیست و اگر موتور آن بر روی آب از کار بیافتد، می‌توان گلایدی کنترل شده داشت اما همین کار هم آسان نیست. اگر سرعت را خیلی کم کنید، هواپیما سقوط می‌کند و اگر سرعت‌تان بیش از حد باشد، هواپیما هنگام پایین آمدن با شدت به سطح آب برخورد می‌کند.

در پایان سیریلیانو توضیح داد:

اگر آخرین ارتباط با هواپیما در ارتفاع ۲۳۰۰ پایی بوده باشد، برنامه ریزی برای فرود اضطراری می‌تواند یک تا یک دقیقه و سی ثانیه طول بکشد. اگر بالای زمین باشد، خلبان جایی را برای پرتاب هواپیما انتخاب می‌کند اما بر فراز دریا، کار به مراتب دشوارتر است.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ

پخش مستقیم تصاویر یک باند فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس، فرود ناموفق یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ را ضبط کرده است. در این تصاویر هواپیمای مسافربری بعد از باز شدن چرخ‌ها، روی باند می‌آید ولی موفق به فرود نمی‌شود و دوباره پرواز می‌کند. به گزارش رویترز این هواپیما دقایقی بعد موفق به فرود بی‌خطر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # هواپیما سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟
  • تصاویر جادویی از رعد و برق در ارتفاع بالا از نمای کابین خلبان هواپیما (فیلم)
  • حذف واسطه‌های فروش بلیت هواپیما؟
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند
  • مشتری جت های شخصی در ایران چه کسانی هستند؟ | ۲۵۰ هواپیمای شخصی در ایران
  • اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره خرید جت شخصی