Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل اضافه کرد: میزان صنایع تبدیلی کشاورزی استان اردبیل ۵۳ درصد بوده که امیدواریم با احداث واحدهای جدید از میزان متوسط جهانی نیز فراتر رویم.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام کارشناسان میزان متوسط جهانی برخورداری از صنایع تبدیلی ۵۰ تا ۵۵ درصد است، افزود: با تعیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری و حمایت از واحدهای تولیدی و کشاورزی امیدوار به دستیابی به این مهم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل بر ضرورت شناسایی چالش‌های صنایع غذایی و برخورداری از حمایت لازم بانک‌ها تاکید کرد و ادامه داد: نیازمندی‌های موجود در شهرستان‌های مختلف به صورت تفکیک شده و با جزئیات دقیق استخراج شود تا برنامه‌های مورد نظر را بتوان به شکل مناسبی اجرایی کرد.

بهنام‌جو به ظرفیت‌ ایده‌آل استان اردبیل برای افزایش محصولات تولیدی کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی نیازمند بهره‌مندی از اطلاعات و آمار دقیق بوده تا به تناسب ظرفیت‌های موجود رشد صنایع تبدیلی با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های مرتبط محقق شود.

وی با اشاره به اینکه می‌بایست میزان پیش‌روی استان اردبیل در حوزه صادرات به صورت دقیق مشخص شود، افزود: رویکرد توجه به صنایع تبدیلی استان می‌بایست رویکردی صادرات محور باشد تا به رشد اقتصادی و رونق اشتغال و ارز آوری دست یافت.

کد خبر 4522106

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار اردبیل اکبر بهنام جو صنایع تبدیلی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۹۱۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سید احمدی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اعلام اینکه در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفته است، بیان کرد: از زمان آغاز برداشت چغندرقند در استان تاکنون به میزان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن چغندرقند برداشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندرقند استان انجام شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی شده امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان خوزستان برداشت شود.

کد خبر 6087439

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • جلوی ورود سیلاب به شهر راور گرفته شد
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • نواختن زنگ سلامت در روز جهانی زمین پاک در اردبیل
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است